نوشته شده توسط : ادمین

با افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین به ۴۵،۰۰۰ دلار، برخی از تحلیلگران از تغییر در روند این رمزارز صحبت کرده‌اند. با این حال، برخی دیگر معتقدند ممکن است قیمت در روزهای آتی به ۳۴،۰۰۰ دلار سقوط کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، با بازپس‌گیری و حفظ حمایت ۴۰،۰۰۰ دلاری برای بیت کوین و همچنین سبز پوش شدن بازار رمزارزها در ۲ روز گذشته، خوش‌بینی بار دیگر به این بازار بازگشته است.

قیمت لحظه ای بیت کوین از ۲۸ فوریه (۲ اسفند) تا روز سه‌شنبه با ۲۰٪ افزایش، از کف ۳۷،۴۰۹ دلاری به ۴۴،۹۵۱ دلار افزایش یافت. در ادامه به بررسی نظر تحلیلگران در مورد وضعیت کنونی قیمت BTC می‌پردازیم.

بازگشت به ۳۴،۰۰۰ دلار دور از ذهن نیست

پلتفرم دلفی دیجیتال روز دوشنبه و زمانی که قیمت بیت کوین در سطح ۳۸,۰۰۰ دلار قرار داشت گزارشی را منتشر کرد و در آن اشاره شده بود که در پی رویدادهای اخیر و تشدید تنش‌ها، فروشندگان بیت کوین به شدت بازار را در اختیار خود دارند و در طول این دو هفته، احتیاط بر بازار حاکم بوده است.

قیمت ارز دیجیتال در ساعات گذشته به صورت صعودی بوده‌است.

آیا روند بیت کوین واقعا تغییر کرده است؟

جان ویک، یکی از تحلیلگران مطرح بازار رمزارز به تازگی در توییتر نمودار زیر را منتشر کرده است و در توضیح آن گفته است به وضوح می‌توان الگوی کف دوقلوی صعودی را مشاهده کرد.

در ادامه در محدوده ۴۵،۰۰۰ دلار، اصلی‌ترین مقاومت بیت کوین قرار دارد و در صورت شکسته شدن آن، بیت کوین می‌تواند با شکستن سطح ۴۵،۵۰۰ دلار، به سطوح بالاتر جهش کند.

در سمت مقابل، اگر بیت کوین نتواند از مقاومت ۴۴،۵۰۰ دلاری فراتر برود، ممکن است با یک اصلاح قیمت مواجه شود و تا حمایت ۴۳،۸۰۰ دلاری در خط روند پایین مثلث کاهش یابد.

پس از آن حمایت ۴۳،۰۰۰ دلاری قرار دارد و در صورت کاهش قیمت بیشتر، بیت کوین ممکن است تا سطح ۵۰٪ فیبوناچی در نزدیکی ۴۱،۰۰۰ دلار، کاهش یابد.



:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

حساب توییتر رسمی دولت اوکراین، درخواست کمک مالی از طریق رمز ارزها کرد. آنها برای دریافت کمک، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و تتر (USDT) را انتخاب کردند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از بیت‌کوینیست، معاون نخست‌وزیر این کشور، میخائیلو فدوروف ( Mykhailo Fedorov )، با توییت خود تایید کرد که درخواست کمک‌های مالی واقعی است و از مردم خواست «در کنار اوکراین بایستند»:

 

اوکراینتوییت معاون نخست وزیر اوکراین و درخواست کمک رمزارزی

یارما دوک (Yarema Duhk) که در سال ۲۰۱۶ به راه‌اندازی حساب رسمی توییتر دولت اوکراین کمک کرد و اکنون یک استراتژیست روابط عمومی برای مقامات دولتی است، معتقد است این توییت پول مشروعی را طلب می‌کند هرچند که مطمئن نیست مبالغ جمع‌آوری شده دقیقا برای چه چیز قرار است هزینه شود.

حمله روسیه به اوکراین یک بحران جهانی به راه انداخته است. نیروهای روسی وارد کیف اوکراین شده‌اند، و این موضوع دولت مستقر اوکراین را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منبع خارجی خبر : bitcoinist

ترجمه و تحریریه توسط میهن بلاکچین : mihanblockchain

 



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

داده‌ها نشان می‌دهد همزمان با افزایش سریع قیمت بیت کوین لحظه ای تا سطح ۳۹٬۰۰۰ دلار بیش از ۱۹۸ میلیون دلار معاملات آتی در بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است که از این مقدار ۵۹ میلیون دلار متعلق به معاملات آتی بیت کوین بوده است. آیا می‌توان گفت بیت کوین، کف قیمت را پشت سر گذاشته است؟

بیت کوین عکس

همبستگی بیت کوین با بازار سهام ایالات متحده می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت فعلی آن باشد؛ اما از طرف دیگر کاهش ارزش پول‌های اروپای شرقی نیز بیت کوین را به پوششی در برابر بحران و محافظی برای سرمایه‌ها تبدیل می‌کند.

در هفته گذشته بازارهای مالی سنتی همراه با بازار ارزهای دیجیتال روندی نزولی داشتند. اوایل امروز، پنج‌شنبه، این روند کاهشی سرعت بیشتری نیز گرفت. هرچند نفت خام با بالاترین بهای خود در ۸ سال گذشته معامله شد و از ۱۰۰ دلار نیز فراتر رفت، اکثر شرکت‌های بازارهای سهام آمریکا بیش از ۵ درصد ارزش خود را از دست دادند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌تلگراف، پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین قیمت بیت کوین با خروج سرمایه‌گذاران از بازار، سقوط شدیدی داشت و به سطح ۳۴٬۴۰۰ دلار رسید. با وجود این شاهد بازیابی سریع قیمت بودیم به طوری‌که در زمان نگارش خبر قیمت بیت‌کوین به ۳۹٬۱۴۸ دلار رسیده است. به این ترتیب افت قیمت طی هفته گذشته ۳.۲٪ بوده است و طی ماه گذشته هم حدود ۷.۸٪ رشد قیمت را شاهد بوده‌ایم.

تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) مسبب فروش ۵۰۰ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال شد. این امر موجب شد که بیشتر ارز دیجیتال مقاومت‌های خود را شکسته و در پایین‌ترین قیمت سه‌ماهه خود معامله شوند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ساعات اولیه معاملات صبحگاهی آسیا با کاهشی ۱۰ درصدی به زیر ۱.۵ تریلیون دلار رسید.

cryptocurrency prices, bitcoin price, Ethereum price

داده‌های شرکت سنتیمنت نشان می‌دهد که با کاهش قیمت ارز دیجیتال به زیر ۳۵۰۰۰ دلار در روزهای گذشته، نهنگ‌های بیت کوین تراکنش‌های عظیمی را انجام داده‌اند. تعداد تراکنش‌هایی با ارزش بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار و ۱ میلیون دلار به بالاترین میزان خود از تاریخ ۲۴ ژانویه تاکنون رسیده است؛ در یک هفته پس از آن قیمت بیت کوین با ۱۵٪ افزایش مواجه شد.

در حال حاضر، فشار فروش کاهش یافته است، که از جهش کوتاه مدت قیمت حمایت می کند.

 بیت کوین ( BTC ) در روز پنجشنبه یک معکوس شدید را تجربه کرد و تا جمعه افزایش یافت. در حال حاضر، فشار فروش کاهش یافته است، به این معنی که خریداران می توانند بین 30000 تا 46000 دلار فعال باقی بمانند.

بیت کوین بالای 38000 دلار بازگشت و در 24 ساعت گذشته 6 درصد افزایش یافته است. با این حال، ارز دیجیتال در هفته گذشته 2 درصد کاهش یافته است، که به این معنی است که جهش اخیر روند نزولی کوتاه مدت را تغییر نداده است.

اقدام قیمت روز پنجشنبه ، سیگنال‌های اولیه کاهش قیمت را بر اساس شاخص‌های DeMARK ، مشابه آنچه در 24 ژانویه رخ داد، ایجاد کرد، که قبل از افزایش 30 درصدی قیمت رخ داد. با این حال، در بازارهای نزولی، سیگنال‌های ضد روند بسته به وضعیت قرائت‌های حرکت بلندمدت می‌توانند کوتاه یا نامعتبر باشند. در حال حاضر، حرکت در نمودارهای هفتگی و ماهانه منفی است.

بازارهای ارزهای دیجیتال و مالی اندکی پس از اینکه پوتین دستور "عملیات نظامی ویژه" در خاک اوکراین را صادر کرد، ضربه شدیدی خوردند.

با این حال، بازارها آینده را قیمت گذاری می کنند و پس از سخنرانی بایدن که تأیید کرد ایالات متحده هیچ تحریم شدیدی را اعمال نخواهد کرد - بازارهای جهانی و ارزهای دیجیتال به سرعت بهبود یافتند. پنجشنبه شاهد افزایش 7 درصدی در وال استریت بود و روز جمعه نیز شاهد افزایش سبز در صفحه نمایش های وال استریت بود.

دارایی دیجیتال اولیه در حال حاضر پس از رسیدن به بیش از 40 هزار دلار (در Bitstamp) حدود 39000 دلار است که حتی از روزهای قبل از درگیری بالاتر است. اکثر سکه های جایگزین نیز به رنگ سبز هستند، در حالی که ارزش بازار کریپتو به 1.77 تریلیون دلار رسید (3.3 درصد افزایش نسبت به روز گذشته).

 

بیت کوین به 40 هزار دلار رسید

بیت کوین، مشابه سایر دارایی های مالی، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد. به طور خاص، سکه به نزدیک به 34000 دلار (پایین ترین قیمت آن در 30 روز گذشته) سقوط کرد. عدم اطمینان زیر که آیا اعضای ناتو نیروهای خود را به اروپای شرقی می‌فرستند، عاملی صعودی برای بیت کوین نبود و باعث گسترش بیشتر عدم اطمینان شد.

با این حال، کریپتوکارنسی اولیه در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه، زمانی که رئیس‌جمهور ایالات متحده - جو بایدن - اظهار داشت که نیروهای آمریکایی برای شرکت در یک درگیری نظامی مستقیم به اوکراین اعزام نمی‌شوند، شروع به حرکت کرد. در عوض، این سیاستمدار متعهد شد که تحریم‌های مالی شدیدی را علیه روسیه اعمال کند و توانایی این کشور را برای «انجام تجارت با دلار، یورو، پوند و ین برای بخشی از اقتصاد جهانی محدود کند». مدت کوتاهی پس از اعلام وی، قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی افزایش یافت.

آن‌طور که از داده‌هی مروبط به بازارهای مشتقه پیداست، معامله‌گران حرفه‌ای تلاش زیادی برای بازیابی قیمت اتریوم نمی‌کنند و احساسات در بازارهای آتی عمدتاً نزولی است.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم در تاریخ ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) به ۳٬۲۸۰ دلار رسید که نشانگر بهبود ۵۱.۵ درصدی از کف ۲٬۱۶۰ دلاری ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) است. این قیمت پایین‌ترین میزان در ۶ ماه گذشته بوده و تا حدی بیانگر دلیل نزولی‌شدن احساسات معامله‌گران بازارهای مشتقه است.

پریمیوم سالانه قراردادهای آتی اتریوم اما روز گذشته، با وجود افزایش ۱۱ درصدی قیمت تا ۲٬۷۰۰ دلار، به ۲.۵ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده یک جریان نزولی است. این شرایط شک و تردید سرمایه‌گذاران در رابطه با تغییر سازوکار شبکه اتریوم به اثبات سهام را نشان می‌دهد.

ارتقای پیش‌ روی شبکه اتریوم که بسیاری انتظار آن را می‌کشند و قرار است با استفاده از شاردینگ (Sharding)، به‌طور قابل‌توجهی ظرفیت پردازشی اتریوم را افزایش می‌دهد، باید در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ اعمال شود.

تجزیه‌وتحلیل بلندمدت عملکرد اتریوم حس بهتری به تحلیلگران می‌دهد؛ زیرا این ارز دیجیتال در حال حاضر ۴۵ درصد با رکورد ۴٬۸۷۰ دلاری خود فاصله دارد.

علاوه بر این، ارزش تعدیل‌شده کل سرمایه قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای شبکه اتریوم، علی‌رغم اصلاح قیمت، سطح ۴۲.۸۷ میلیون اتریومی خود را حفظ کرده است.

بیت کوین

داده‌های درون زنجیره‌ای اتریوم در وضعیت امیدوارکننده‌ای قرار دارند. تعداد آدرس‌های با موجودی ETH به رکورد جدیدی دست یافته است. همچنین ۷۰٪ از این آدرس‌ها در حال حاضر نسبت به قیمت خرید خود در سود هستند. وضعیت هولدرهای بلند مدت اتریوم نیز بسیار نویدبخش است و این دسته از سرمایه‌گذاران در فاز انباشت به سر می‌برند. همزمان ارزش کل قفل شده (TVL) این شبکه در ۳ ماه گذشته ۱۶.۵٪ رشد کرده است. قیمت امروز بیت کوین تنها شاخص نگران‌کننده مربوط به نمودار پریمیوم سالانه قراردادهای آتی اتریوم است که به پایین‌ترین سطح ۷ ماه اخیر خود رسیده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتو پوتیتو، تعداد آدرس‌هایی که در آن‌ها موجودی ETH وجود دارد به رکورد ۷۰.۹۱ میلیون آدرس منحصر به فرد رسیده است. بدین ترتیب اتریوم اولین بلاکچینی است که توانسته بیش از ۷۰ میلیون هولدر همزمان داشته باشد. این روند از سال ۲۰۲۰ برای اتریوم اتفاق افتاد که ۱۵.۹۵ میلیون آدرس با موجودی به شبکه اضافه شد. در سال ۲۰۲۱ با داغ شدن بحث پروتکل‌های دیفای و NFTها این آمار به ۱۸.۳۶ میلیون آدرس جدید رسید. یعنی به صورت میانگین ۱.۵۳ میلیون هولدر جدید در ماه به این شبکه اضافه شد. مطابق این آمار در حال حاضر تعداد هولدرهای اتریوم از بیت کوین پیشی گرفته است.

شاخص بعدی مربوط به نمودار پریمیوم سالانه قراردادهای آتی اتریوم است. این شاخص (Futures Premium) میزان بالاتر بودن قیمت قراردادهای آتی را در مقایسه با مقدار آن در بازار اسپات نشان می‌دهد. در واقع این شاخص، مقدار خوش‌بینی معامله‌گران به آینده قیمت یک دارایی را نشان می‌دهد. عموما مقدار این عدد در قراردادهای مدت دار، اختلاف کمی با قیمت دارایی در بازار اسپات دارد. در یک بازار سالم مقدار پرمیموم سالانه باید چیزی بین ۵٪‌تا ۱۵٪ باشد.

در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) مقدار این شاخص برابر ۲۰٪ بود و اکنون این میزان به ۲.۵٪ رسیده است که پایین‌ترین نرخ پریمیوم اتریوم در ۷ ماه گذشته است. ریزش قیمت اتریوم به ۲,۳۰۰ دلار در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) موجب ایجاد احساسات منفی در بازار شده است و حتی بازیابی ۱۰٪ قیمت در روز بعد از آن نیز نتوانسته چیزی را تغییر دهد.

بیبی دوج ۱ میلیون فالوور توئیتر را گذراند! افزایش قیمت بیبی دوج در راه است؟

این پروژه توانسته است جامعه وفادار خود را برای مدت طولانی که در آن موفقیت زیادی حاصل شده است، در هیئت مدیره نگه دارد.

یک میلیون فالوور برای بیبی دوج

بیبی دوج کوین پس از ثبت بیش از ۱ میلیون دنبال کننده در توییتر، جامعه پرشور خود را در مسیر طولانی طی کرده است.

تعداد فالوورها در ۱۷ فوریه به نقطه عطف رسید و باعث شد که این پروژه در کنار بایننس و شیبا معاملات خود را در Certik نیز آغاز کند. این تیم در همان روز موفقیت قابل توجه خود را از طریق توئیت گرامی داشت.

بیبی دوج که اخیراً از شروع سرمایه‌گذاری خود در متاورس پرده برداری کرده است، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهد زیرا پروژه به نظر می رسد به ارتفاعات جدیدی برسد. امید برای تیم آنها این است که بتوانند بر اساس دنبال کنندگان قابل توجه خود ادامه دهند و با استفاده از قدرت دنبال کنندگان خود به موفقیت بیشتر در راه سودمندی کنند.

این پروژه پس از رسیدن به نقطه عطف یک میلیون دنبال کننده در Certik شروع به کار کرد و امیدوار است که آنها بتوانند کارهای بیشتری انجام دهند.

بیبی دوج کوین چیست؟

بیبی دوج کوین “پسر” تحسین شده نماد میم محبوب، دوج کوین یا DOGE است. بیبی دوج کوین یک سیستم بیش از حد کاهش قیمت دارد که به تدریج کمیاب آن را افزایش می دهد و نقدینگی آن را افزایش می دهد. تیم پروژه امیدوار است که با تراکنش‌های سریع‌تر و جذابیت بیشتر، از شتاب سکه «پدر» خود استفاده کند.

پروژه بیبی دوج کوین به دنبال رفاه سگ‌ها است و فعالانه به پناهگاه‌ها و سازمان‌هایی که برای سگ‌ها سود می‌رسانند دسترسی دارد. کمک به نجات هر چه بیشتر سگ ها هدف آن است.

قیمت بیبی دوج در حال حاضر ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۳۰۵۸ دلار است که نسبت به دیروز ۳ درصد کاهش داشته‌است.

شبکه‌های رسمی بیبی دوج کوین

وبسایت | توئیتر | تلگرام | دیسکورد | اینستاگرام | ردیت

 



:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
در چند روز اخیر بیت کوین بخشی از سود چند وقت گذشته خود را از دست داده است. با این حال، داده‌های درون زنجیره‌ای خبر از انباشت رمز ارز BTC توسط نهنگ‌ها و افزایش فعالیت آنها می‌دهند چراکه این دسته از سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌انداز طولانی مدت قیمت بیت کوین خوش بین هستند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، در سمت دیگر، ویلی وو، تحلیلگر مطرح معتقد است اگر بنا به کاهش قیمت بیت کوین باشد، سطح ۳۳۰۰۰ دلاری کف قیمت خواهد بود. تحلیلگر دیگری با نام کردیبل کریپتو نیز معتقد است احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۳۰۰۰۰ دلار بسیار ضعیف است. باید به این نکته نیز دقت داشت که حجم معاملات در بازار رمز ارزها به نسبت ارزش بازار آنها در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید این گزارش را مطالعه کنید.

کریس کویپر، مدیر تحقیقات شرکت فیدیلیتی معتقد است ریسک کاهش قیمت بیت کوین در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال بسیار کم است و در صورتی که بتواند از حیث ذخیره ارزش جایگزین طلا شود، احتمالا به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. آیا بیت کوین و آلت کوین‌ها اصلاح قیمت چند روز اخیر خود را جبران خواهند کرد؟ آیا می‌دانید بلاکچین چیست؟
این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها نیست.

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در عبور از مقاومت ۴۵٬۴۵۶ دلاری ناتوان ظاهر شد اما نیمه پر لیوان این است که خریداران نگذاشتند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۴۱٬۳۸۳ دلار کاهش پیدا کند.

ادامه خبر در سایت میهن بلاکچین

:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیت کوین پس از آن که نتوانست بر سطح ۴۵,۰۰۰ دلار غلبه کند، اکنون در حوالی قیمت ۴۲,۰۰۰ دلار به سر می‌برد. گفتنی است این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت بیتکوین در مدت زمان تاریخ ۲۴ ژانویه (۲ بهمن) تا ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) توانسته بود ۳۹٪ رشد کند. اکنون در شرایطی به سر می‌بریم که تنها یک روز تا بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین زمان باقیست و نبرد خرس‌ها و گاوها بر سر تعیین جهت قیمتی BTC ادامه دارد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، وضعیت معامله‌گران بیت کوین در شرایطی قرار دارد که از یک طرف کسب سود بیشتر از بازار آن‌ها را وسوسه می‌کند و از طرف دیگر نگرانی‌های بابت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و وضعیت اقتصاد جهانی بیم ریزش بازار را در آن‌ها زنده می‌کند.

انتظار ریزش قیمت تا ۴۰,۰۰۰ دلار

تحلیلگر مطرحی با نام Crypto_Ed_NL در توییتی با اشتراک گذاشتن نمودار زیر اشاره کرد انتظار دارد قیمت بیت کوین تا ۴۰,۰۰۰ دلار ریزش داشته باشد و پس از آن ۲ سناریو صعودی و نزولی را برای BTC در نظر گرفت.

در حال حاضر انتظار دارم قیمت تا ۴۰,۰۰۰ دلار ریزش داشته باشد. پس از آن در سناریوی صعودی افزایش قیمت تا ۴۸,۰۰۰ دلار خواهیم داشت. سناریوی نزولی زمانی اتفاق خواهد افتاد که سطح ۴۰,۰۰۰ دلار به سمت پایین شکسته شود.

فرصتی برای برداشت سود

بنیاد دلفی دیجیتال در تحلیلی به این موضوع اشاره کرد که قیمت امروز بیت کوین در سایت میهن بلاکچین در ناحیه قیمتی فعلی با انواع سطوح مقاومتی در تایم‌ فریم‌های روزانه، ماهانه و هفتگی دست و پنجه نرم می‌کند و از طرف دیگر در طی ۳ هفته گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. تحلیلگران این بنیاد پیش‌بینی کردند که با وجود این شرایط، معامله‌گران بیت کوین به برداشت سود خود اقدام خواهند کرد و تا حد ممکن ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش خواهند داد.

https://mihanblockchain.com/btc-price-can-be-at-a-taking-profit-zone/



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

س از رالی قیمتی بیت کوین در روز جمعه اکنون وضعیت پیش روی پادشاه ارزهای دیجیتال مبهم به نظر می‌رسد. این در حالی است که بیش از هر زمان دیگری بیت کوین با سهام شرکت‌های حوزه تکنولوژی بازار نزدک همبستگی قیمتی پیدا کرده است. در این میان شناخت سطوح حمایتی و مقاومتی پیش روی بیت کوین می‌تواند در تحلیل وضعیت بازار بسیار راهگشا باشد.

 

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از دیلی هودل، تحلیلگر مطرحی با نام جاستین بنت (Justin Bennett) در ویدیویی در پلتفرم یوتیوب به بررسی نواحی مقاومتی و حمایتی بیت کوین پرداخته است. او معتقد است ناحیه بین قیمت‌های ۴۰,۰۰۰ تا ۴۲,۰۰۰ دلار سطحی مقاومتی را برای BTC ساخته‌اند و در طرف مقابل ناحیه بین ۳۵,۰۰۰ تا ۳۶,۰۰۰ دلار نقش حمایتی را ایفا می‌کند.

 

بنت معتقد است اگر بیت کوین بتواند از سد مقاومت ۴۲,۰۰۰ دلار عبور کند خواهد توانست در گام اول تا محدوده ۴۵,۰۰۰ تا ۴۶,۰۰۰ دلار صعود کند و هدف بعدی آن ناحیه مقاومتی بین ۵۰,۰۰۰ تا ۵۳,۰۰۰ دلار باشد. او افزود:

 

من با نظر کسانی که اعتقاد دارند قیمت بیت کوین در طی هفته‌های آینده حرکت شدیدی را به سمت بالا یا پایین انجام خواهد داد، موافق هستم. بیش از آنچه که من فکر می‌کردم این حرکت طول کشیده است.

در همین حال داده‌ها نشان می‌دهد که همبستگی بین قیمت بیت کوین با بازار نزدک (Nasdaq) و به خصوص سهام شرکت‌های حوزه تکنولوژی به اوج ۲ سال اخیر خود رسیده است. تحلیلگران علت این قضیه را وجود شک و تردید در بازار به دلیل فعالیت‌های نهادهای نظارتی می‌دانند. در این میان سیاست انقباضی فدرال رزرو در بالا بردن نرخ بهره از مهمترین عوامل وجود تردید در بازار رمز ارزها است.

 

منبع گوگل نیوز

 



:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰٪ افزایش یافته است، در حالی که در این بین رشد آلت کوین‌ها بسیار چشمگیر بوده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، بیت کوین و سایر رمزارزها روز جمعه با روند صعودی مواجه بودند و کاهش قیمت چند روز اخیر را جبران کردند. اگرچه قیمت بیت کوین با ۱۰٪ افزایش به ۴۱,۷۰۰ دلار رسید، اما آلتکوین‌ها عملکرد بهتری داشتند،‌ به طوری که اتر طی ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۳۰۰۰ دلار رسید.

توکن نیر که رمزارز بومی پروتکل نیر محسوب می‌شود در این بازه زمانی تا ۱۷٪ رشد داشته است. همچنین پولکادات و آوالانچ نیز با رشد تقریبی ۱۴٪ مواجه شدند. افزایش قیمت آلتکوین‌ها نسبت به بیت کوین می‌تواند گویای آن باشد که علاقه به خطرپذیری بیشتری در میان سرمایه‌گذاران کریپتو وجود دارد.

الکس کوتسیکویچ (Alex Kuptsikevich) تحلیلگر FxPro در این خصوص گفته است:

از اواخر سال گذشته تاکنون، حتی شرایط آرام بیت کوین نیز برای آلتکوین‌ها کافی بود تا به روند روبه‌رشد خود ادامه دهند و عملکرد بهتری نسبت به رمزارز اول بازار داشته باشند.

اندیکاتورهای تکنیکال به این نکته اشاره می‌کنند که اگر خریداران بتوانند سطح حمایتی بالاتر از ۳۷,۰۰۰ دلار را در آخر هفته حفظ کنند، افزایش قیمت بیشتری برای بیت کوین را شاهد خواهیم بود. به علاوه، افزایش قیمت به بالاتر از ۴۰,۰۰۰ دلار می‌تواند نشانه‌ای از آغاز فاز بازیابی قیمت باشد.

طی چند هفته گذشته، اندیکاتورهای مختلف نظیر شاخص ترس و طمع، شاخص قدرت نسبی (RSI) و بالاترین سطح نسبت قراردادهای پوت (Put) به قراردادهای کال (Call) در بازار آپشن‌ها در ۶ ماه گذشته، روند نزولی شدیدی را در بازار کریپتو نشان می‌داد. بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند همانند شرایطی که پس از کاهش قیمت ماه جولای ۲۰۲۰ به ۲۸,۰۰۰ دلار رخ داد، خریداران کریپتو بار دیگر به بازار برگردند.

منبع : سایت ارز دیجیتال میهن بلاکچین



:: برچسب‌ها: بیت کوین ,قیمت بیت کوین ,بیتکوین ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

جنون شت کوین به شدت پاییز سال گذشته میلادی نیست. با آغاز سال جدید، فضای زیادی برای حدس و گمان وجود دارد که سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال چه معنایی خواهد داشت و به کدام سمت خواهد رفت. این امر به ویژه در مورد آلت کوین‌های کمتر محبوبی که امیدوارند مورد توجه قرار گیرند صادق است.

در حالی که در این هفته شاهد افت میم کوی‌های محبوب‌تری مانند شیبا اینو و فلوکی اینو بودیم، قیمت بیبی دوج به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و نشان می‌دهد، به نظر می رسد شروع امیدوارکننده ای برای سال ۲۰۲۲ برای این ارز دیجیتال ایجاد شده به عنوان شاخه ای از دوج کوین محبوب! با این حال، همانطور که شاهد توسعه این روند هستیم، باید پیش بینی قیمت کوین Baby Doge را نیز از کارشناسان این حوزه در نظر بگیریم.

چند ماه پیش، پیش‌بینی‌های کارشناسان برای بی بی دوج کاملاً صعودی بود، زیرا این توکن می‌توانست موجی را که توسط همتایان بزرگ‌تر میم کوین تولید می‌شد، حرکت دهد. با این حال، در عرض چند ماه، هیاهو از بین رفت. در اواخر سال ۲۰۲۱، توماس یونگ، تحلیلگر InvestorPlace، آن را به‌عنوان یک «خروج ارزان» با ارزش جمعی توصیف کرد که در سال آینده کاهش می‌یابد.

منبع : khabarpoof.ir



:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
  • چه فاکتورهایی تعیین کننده قیمت ارز دیجیتال هستند؟
    عوامل مختلفی مانند میزان قوی بودن پروژه و تیم توسعه‌دهنده یک رمزارز، عرضه و تقاضا، موضع قانون‌گذاران سراسر دنیا، پذیرش عمومی رمزارزها از سوی مردم، سرمایه‌گذاری شرکت‌های مطرح دنیا و… از مهمت‌رین عواملی هستند که قیمت ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کنند.
  • چطور می‌توان قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را رصد کرد؟
    برای مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید به وبسایتهایی مانند کوین مارکت کپ و کوین گکو مراجعه کنید. همچنین در صفحه قیمت ارز دیجیتال میهن بلاکچین می‌توانید قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مورد نظر خود، تغییرات قیمتی ۲۴ ساعته آن، حجم معاملات و… را مشاهده کنید.
  • پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال چطور انجام می‌شود؟
    برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده، باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار داد که از مهم‌ترین عوامل، می‌توان به بررسی بنیادی یا تحلیل فاندامنتال آن رمزارز اشاره کرد. آپدیت‌های پروژه، میزان کاربردی بودن آن، مورد پذیرش قرار گرفتن از سمت عموم مردم و سازمان‌های مطرح و… از فاکتورهایی هستند که دید خوبی از قیمت یک ارز دیجیتال به تومان در آینده به ما می‌دهند.


:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

واکنش فعالان بازار در مورد کاهش قیمت بیت کوین

به گزارش سایت استنفورد برخی از رسانه‌ها که به بازار گاوی کریپتو کارنسی در ماه‌های گذشته اشاره کرده بودند، مانور رسانه‌ای خاصی روی این اتفاق نداشتند و آن را یک اصلاح موقت می‌دانستند. در کنار رسانه‌ها، تحلیل‌گران بیشتر بر مناسب بودن موقعیت معاملاتی تمرکز داشتند. بنابر خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری دانشجو، برخی از تحلیل‌گران معتقدند که باید منتظر موج صعودی بعدی در بازار رمزارزها باشیم.

 

رسانه‌های دیگر مانند بلومبرگ در ابتدا اعلام کردند که عقب‌نشینی ۲۰ درصدی بیت کوین از سقف تاریخی خود نشانه‌هایی از آغاز دوره خرسی بازار است و این امکان وجود دارد که کاهش‌های بیشتری نیز در پیش باشد. البته عده‌ای که ظاهرا به سرمایه‌گذاری در بیت کوین روی آورده بودند، این دست از اخبار را جدی نگرفتند.

عملکرد بیت کوین در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱

به گزارش میهن بلاکچین به نقل از سایت تورنتو قیمت بیت کوین پس از ریزش ۵۰۰۰ دلاری طی هفته‌های گذشته، در اوایل این هفته به سطح ۵۷,۰۰۰ و ۵۷,۵۰۰ دلاری رسید. طبق اخبار منتشر شده، معامله بیت کوین بالای ۵۷هزار دلار این امید را زنده می‌کند که مجدداً رکوردشکنی اتفاق بیافتد.

بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین رکورد خود در سال رسید و برای اولین بار از مرز ۶۸هزار دلار عبور کرد. اما در عرض چند روز مجدداً به زیر ۵۶هزار دلار سقوط کرد و این سوال را برای کاربران بسیاری ایجاد کرد که آیا الان زمان قیمت خرید بیت کوین در کف قیمت است یا خیر؟ تحولات قیمتی هفتگی بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در مجموع عملکرد مثبتی داشته است.

قرارداد آتی بیت کوین چیست؟

برگرفته از سایت رند و به نقل از آن قرارداد آتی بیت کوین نوعی قرارداد منعقد شده بین دو طرف برای خرید یا فروش یک دارایی خاص در زمانی معین (تاریخ سررسید) به ازای مبلغی مشخص است. توجه داشته باشید که خود این قراردادها قابل خرید یا فروش هستند. در واقع در بازار قراردادهای آتی، با توجه به ذهنیتی که معامله‌گران نسبت به آینده قیمتی دارایی دارند،‌ قراردادهای مختلف با ارزش‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. با نزدیک شدن هر چه بیشتر به موعد سررسید، قیمت قرارداد آتی به قیمت بازار نزدیکتر می‌شود.

آیا باید منتظر موج صعودی بعدی در بازار رمزارزها باشیم؟

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو به نقل از میهن بلاکچین، روند قیمتی رمزارزها در ادامه سال تغییر کرد به‌طوری که قیمت بیت کوین به‌عنوان برترین رمزارز بازار، در حدود ۵۰ درصد افت داشت و از قیمت ۶۰ هزار دلار در ابتدای سال به نزدیکی‌های ۳۰ هزار دلار نیز در اواسط سال میلادی رسید.

معاملات ارزهای دیجیتال در چه کشورهایی ممنوع است؟

سایت همه چیز تور گزارش داد اگرچه بیت کوین از زمان ظهور در سال ۲۰۰۹ تا به‌امروز روند پذیرش خود را فرای قوانین و الزامات نهادهای قانونی طی کرده است، اما در طرح بزرگ تاریخچه پول همچنان یک ارز نوپا محسوب می‌شود. تحلیلگران و متخصصان حوزه ارز دیجیتال پیشبینی می‌کنند که طی یک دهه یا چند دهه آینده، بیت کوین به‌طور کامل جایگزین شکل فعلی پول در جهان خواهد شد. چراکه با رشد نرخ پذیرش و تبدیل بیت کوین به پول قانونی در برخی کشورها همچون السالوادور، این رمزارز به هدف خود که تغییر ساختار اقتصادی فعلی و تحول در توزیع پول بوده نزدیک‌تر شده است.

با این وجود، بیت کوین و سایر رمزارزها برای نیل به این هدف، به قلم قانون‌گذاران خیره مانده‌اند. چرا که کشورهای مختلف برای معامله رمزارزها قوانین متفاوتی تصویب کرده‌اند و برخی نیز آن را به حال خود رها کرده‌اند. برخی از کشورهای عمدتا توسعه‌یافته، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک واحد پولی به‌منظور تجارت، پرداخت مالیات و خرید و فروش کالا و خدمات پذیرفته‌اند. قانون‌گذاران بعضی کشورها هم هنوز به خود زحمت وضع قوانین را نداده‌اند و بیت کوین و سایر رمزارزها و کاربران را در بلاتکلیفی قانونی وانهاده‌اند. در برخی کشورها صرف داشتن بیت کوین می‌‌تواند منجر به مسدودسازی حساب بانکی کاربر شود و بعضا معاملات رمزارز تهدیدها و مجازات قانونی شدیدی را به‌دنبال دارد.

آشنایی با ۵ سایت گردشگری برای پرداخت هزینه سفر با بیت کوین

بنابر گزارش قبلی منتشر شده در وبسایت دستی بر ایران درباره کریپتو توریسم، از آن‌جایی که هزینه‌ها و مشکلات انتقال پول در دنیا معضلی شناخته‌شده در صنعت توریسم است، آشنایی با تکنولوژی بلاکچین و مفهوم کریپتو توریسم موجب فراگیری رمزارزها به‌عنوان روش پرداخت بین‌المللی می‌شود.

به‌کارگیری بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت توسط آژانس‌های مسافرتی در کشورهایی همچون ژاپن و تایوان رو به‌گسترش است. اینکه مسافران مجبور باشند به‌علت محدودیت‌های سیاسی و بین‌المللی با خود پول نقد بیاورند، ضعف خدمت‌رسانی یک کشور را نشان می‌دهد. به همین دلیل سایت‌ها و آژانس‌های گردشگری بسیاری در اقصی نقاط دنیا مشغول فراهم ساختن زیرساخت‌های پرداخت هزینه سفر با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند.

آیا بیت کوین و ارزهای دیجیتال در اسلام پذیرفته شده‌اند؟

پذیرش ارزهای دیجیتال توسط گروه‌های مردم، زمان زیادی طول کشیده است و هنوز به‌طور کامل مورد پذیرش قرار نگرفته. یکی از تفکراتی که پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را مورد بازبینی قرار می‌دهد، قوانین و مکتب اسلامی است. ارزهای دیجیتال هنوز برای بسیاری از مسلمانان روشن نیست. از دلایلی که مسلمانان را نسب به معامله بیت کوین مردد کرده، سفته بازی ارزهای دیجیتال است.

پذیرش بیت کوین در اسلام

برای اینکه راحت‌تر درباره این مساله صحبت کنیم، ابتدا باید بدانیم بیت کوین چیست. در سال ۲۰۰۹، ساتوشی ناکاموتو بیت کوین (BTC) را ایجاد کرد که امروزه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان است. یک دفتر کل تمام تراکنش‌های بیت کوین را به‌صورت ناشناس در خود ثبت می‌کند. به‌گزارش میهن بلاکچین، در چند وقت اخیر قیمت بیت کوین به‌عنوان پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال، سقف‌های تاریخی جدید ثبت کرده است. ارزش بیت کوین به غیرمتمرکز بودن و امکاناتی است که به‌واسطه فناوری بلاکچین در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

 

آیا قیمت اتریوم و بیت کوین به هم وابسته هستند؟ سرمایه گذاری در کدام یک سودآوری بیشتری دارد؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز بزرگ جهان، کلاس سرمایه‌گذاری جدیدی را به بازارهای مالی دنیا معرفی کرد. رشد بسیار زیاد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال‌های اخیر، افراد بسیاری را به این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن علاقه‌مند کرده است. پس از بیت کوین، رمز ارزهای بسیاری وارد بازار شدند که یکی از بزرگترین آن‌ها اتریوم است. در این مقاله، ارتباط قیمت بیت کوین و اتریوم را بررسی خواهیم کرد.

ارتباط قیمت بیت کوین و اتریوم

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرهیجان‌ترین بازارها در مقایسه با بازارهای موازی مالی است. تغییرات شدید قیمت رمز ارزها بسیاری از افراد را با سودای یک شبه پولدار شدن به این بازار کشانده است. به طرق مختلف می توان در این بازار فعالیت و از آن درآمد کسب کرد. استخراج بیت کوین یکی از روش های شناخته شده در ایران بود که با حواشی بوجود آمده از اوایل سال ۱۴۰۰ و خاموشی گسترده در کشور این حوزه رونق خود را از دست داد. بنا به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران  بسیاری از افراد استخراج بیت کوین را دلیل اصلی قطعی برق در کشور عنوان کردند و همین نکته باعث شد تا افراد به تدریج از این حوزه خارج شوند. 

آیا کشورها به سمت پذیرش کامل بیت کوین حرکت می‌کنند؟

بیت کوین یک پول رمزنگاری‌شده است که هیچ حکومتی آن را کنترل نمی‌کند و برای انجام تراکنش‌ها از علم رمزنگاری استفاده می‌کند. تراکنش‌های بیت‌کوین در یک ساختار همتا به همتا یعنی فرد به فرد انجام می‌شود. شبکه بیت کوین از سال ۲۰۰۹ شروع به فعالیت کرده است و آبان ماه امسال، سیزدهمین سالگرد پیدایش آن توسط دوستدارانش جشن گرفته شد.

جایگاه بیت کوین در آینده اقتصاد جهانی

گویا آی تی هر چیزی که در این جهان وجود دارد، دستخوش تغییر و تحول خواهد شد. آیا کالاها و خدماتی که اکنون در از آن‌ها استفاده می کنید با مدل ۱۰ سال قبلشان یکسان هستند؟ موارد معدودی ممکن است وجود داشته باشد که یا از نظر ظاهری یا ساختاری مانند مدل‌های قبلی خود باشند. این تغییر یا به‌خاطر نقص در مدل قبلی یا به‌خاطر پاسخگویی به نیازهای فعلی به‌وجود می‌آید.

با تمام مخالفت‌ها و محدودیت‌ها، استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال گسترش است. با توجه به مزیت‌هایی که سیستم مالی غیر متمرکز و رمز ارزها با خود به همراه دارند، نمی‌توان برتری آن‌ها را نسبت به سیستم مالی فعلی و ارزهای رایج مانند دلار، پوند، یوروِ، ریال و دیگر واحدهای پولی انکار کرد. پس از عبور از دوره گذار و استقرار کامل اقتصاد دیجیتال، بیت کوین با توجه به حجم بازاری که در حال حاضر به خود اختصاص داده است، می‌تواند گزینه اصلی برای انتخاب به‌عنوان واحد پولی جهانی باشد؛ بنابراین بهتر است تا دیر نشده اطلاعات خود را نسب به این حوزه و بالاخص بیت کوین به‌روز نگهداریم.

کریپتو توریسم چیست؟

فناوری بلاکچین هنوز در ابتدای راه خود است و علی‌رغم ظرفیت‌های فراوان، چالش‌های زیادی بر سر راه استفاده گسترده از آن در موارد کاربردی این چنینی وجود دارد. یکی از این موارد، دغدغه‌های محیط زیستی موجود در رابطه با انرژی مصرفی استخراج ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین است. این مساله در تابستان گذشته به موضوعی داغ در کشور ما نیز بدل شد؛ هر چند بررسی‌ها نشان داد که در این خصوص کمی اغراق صورت می‌گیرد.

بررسی تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا امروز

یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های اقتصادی دهه اخیر که البته به واقعیت تبدیل شده، بیت کوین است. این ارز دیجیتال برای تراکنش‌های همتا به همتا و بی‌نیاز از شخص ثالث طراحی شده است. برای این تراکنش‌ها، نیازی نیست که به بانک مراجعه کنیم. از آنجایی که بسیاری از افراد هنوز با مفهوم بیت کوین چیست و از کجا آمده آشنا نیستند، در این مقاله به تاریخچه اولین ارز دیجیتال می‌پردازیم. 

بیت کوین چیست؟ 

بیت کوین از تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) برای ذخیره‌سازی و مدیریت تراکنش‌ها استفاده می‌کند. بلاکچین یک دفتر کل توزیع شده (DLT) است و به صورت شفاف تمام تراکنش‌های شبکه را در بلاک‌ها ذخیره می‌کند و زمانی که ظرفیت یک بلاک تکمیل می‌شود، به آخرین بلاک متصل می‌شود. تمام این بلاک‌ها به صورت متوالی به هم می‌پیوندند و به همین دلیل، نام این تکنولوژی را بلاک چین (یعنی زنجیره‌ای از بلاک‌ها) گذاشته‌اند. 

 

وین‌های BTC از طریق استخراج یا ماینینگ تولید و عرضه می‌شوند. برای این کار، ما باید تجهیزات گران‌قیمت ماینینگ را تهیه کنیم و با استفاده از آنها، شروع به استخراج بیت کوین کنیم. این عمل از طریق حل معادلات یا پازل‌های ریاضیاتی بسیار دشوار انجام می‌گیرد. ماینرها باید با حل این پازل‌ها بلاک‌های جدید را بسازند و بیت کوین‌ها در ازای این خدمت ماینر، به عنوان پاداش به او ارسال می‌شوند. حل این معادلات رقابتی است و هر ماینری که بتواند زودتر از بقیه آن را حل کند، پاداش به او داده می‌شود. 

ماینرها تراکنش‌های بیت کوین را انتخاب می‌کنند و آنها را درون بلاک خود قرار می‌دهند. اگر یک ماینر بتواند معادله بلاک را حل کند یا اصطلاحا آن را استخراج کند، پاداش بیت کوین به علاوه کارمزد تمام تراکنش‌هایی که در بلوک قرار داده شده، به این ماینر می‌رسد و تراکنش‌ها نیز در شبکه بلاکچین قرار می‌گیرند. 

شبکه بیت کوین غیرمتمرکز است؛ بدین معنی که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که آن را کنترل و مدیریت کند و این نودها هستند که شبکه را مدیریت می‌کنند؛ هر چه تعداد این نودها (ماینرها) بیشتر باشد، شبکه نیز غیرمتمرکزتر خواهد شد. تمام تاریخچه تراکنش‌ها و بلاک‌ها در سیستم این نودها ذخیره و بروزرسانی می‌شود و این باعث می‌شود که امنیت شبکه به شدت افزایش پیدا کند.

مشکلات احراز هویت کاربران در صرافی بایننس

به گزارش 55online صرافی بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات روزانه، انتخاب اول اکثر تریدرها و معامله‌گران رمز ارز در ایران است. از اول شهریور سال جاری صرافی بایننس احراز هویت را برای تمامی کاربران خود الزامی کرد. از آن‌جا که ایران در لیست کشورهای ممنوعه صرافی بایننس قرار دارد، کاربران ایرانی دیگر قادر به استفاده از این صرافی نیستند. بلوکه شدن تمام سرمایه از جمله ریسک‌های قابل توجه برای کاربرانی است که همچنان تمایل به استفاده از این صرافی را دارند. 

چند سالی است که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشد خیره‌کننده قیمت‌ها و در صدر آن‌ها رشد قیمت بیت کوین، به محلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. رشد قیمت ارزهای رمزنگاری شده در دو سال اخیر، ایرانیان بسیاری را به این بازار کشانده است. بسیاری از تریدرهای ایرانی، از صرافی بایننس برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اما از شهریور سال ۱۴۰۰ این صرافی احراز هویت را برای تمامی کاربران خود اجباری کرد. این سیاست جدید، برای کاربران مقیم ایران مشکل ساز شد. بایننس سه سطح مختلف برای احراز هویت کاربران معرفی کرده است. برای احراز هویت در حساب سطح پایه باید اطلاعاتی نظیر ایمیل، نام شهر، خیابان و کد پستی محل سکونت در آن شهر به بایننس اعلام شود؛ محدودیت برداشت روزانه از این حساب معادل ۰.۰۶ بیت کوین تعریف شده است که با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال میهن بلاکچین و با توجه به قیمت بیت کوین این عدد معادل ۲۶۶۰ دلار و تقریبا ۷۴ میلیون تومان خواهد بود. 

در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ در بازار رمزارزها چه گذشت؟

بنابر گزارش اکوناپرس، روز پنج شنبه از مجسمه ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس و افسانه‌ای بیت کوین، رونمایی شد. این سردیس برنزی که به شکل فردی مرموز و ملبس به شنل طراحی شده است، چهره‌ای براق و بازتاب‌کننده دارد؛ گویی با نمایاندن چهره تماشاگر، به او یادآوری می‌کند که ساتوشی خود اوست. اما ساتوشی ناکاموتو کیست؟ در سال ۲۰۰۸، فرد یا گروهی از افراد ناشناس با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» مقاله‌ای منتشر کردند که به وایت پیپر بیت کوین مشهور شد. در این مقاله، ناکاموتو با پیشنهاد و شرح سازوکاری نوین، غیرمتمرکز، ضد سانسور و امن برای تراکنش‌های مالی بر بستر شبکه الکترونیک، سعی داشت تا کنترل پول و سیاست‌های مالی را از چنگ دولت‌ها، بانک‌های مرکزی و نهادهای مالی در آورد و به عموم مردم تفویض کند.

خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین و سرمایه‌گذاری در شت کوین‌ها چه تفاوت‌هایی دارند؟

 فصل تجارت - در بازار ارزهای رمز نگاری شده رمز ارزهای بسیاری وجود دارند. بسیاری از ما با هدف سرمایه‌گذاری و کسب سود، ارزهای دیجیتال را خریداری می‌کنیم. احتمالا همه ما در زمان خرید یک ارز دیجیتال این جمله را شنیده‌ایم: "این ارز، شت کوینه؛ ارزش سرمایه‌گذاری نداره. به جاش بیت کوین بخر" . اما بعد از مدتی می‌بینیم که همان شت کوین، چند ده برابر شده که اگر آن را می‌خریدید، سود خوبی را بدست می‌آوردید. اما آیا خرید شت کوین همواره سودآور است؟ چه تفاوتی میان بیت کوین و شت کوین است؟ اگر قصد داریم در این بازار سرمایه‌گذاری کنیم، بیت کوین بخریم یا به سراغ شت کوین‌ها برویم؟ این مقاله پاسخ شما را می‌دهد.

چرا ارزهای دیجیتال پامپ می‌شوند؟ بررسی برخی رمزارزهایی که در ماه شهریور افزایش قیمت داشته‌اند

چیکاو بررسی کرده است طبق داده‌های تاریخی بازار رمز ارزها، در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) ماه‌های چندان جالبی برای هولدرهای کریپتو نیستند. در این دو ماه در سال ۲۰۲۱، بازار با ریزش نسبتا شدیدی همراه شد؛ به طوری که قیمت بیت کوین (Bitcoin Price) تقریبا نصف شد و قیمت اتریوم نیز به حدود یک سوم نزول کرد. 

اتریوم و بیت کوین از جهات زیادی شبیه به هم هستند؛‌ کوین‌های هر دو شبکه در صرافی‌های ارز دیجیتال مبادله می‌شوند و در کیف پول‌های مختلفی ذخیره می‌شوند. هر دو شبکه غیرمتمرکز هستند؛ یعنی توسط هیچ نهاد مرکزی و بانکی کنترل نمی‌شوند و همچنین، هر دو از تکنولوژی بلاک چین برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند، از سیستم ماینینگ یا استخراج برای تولید کوین‌های خود استفاده می‌کنند و هر دو ارز دیجیتال دارای بیشترین ارزش بازار و حجم معاملات در بین تمامی کریپتوکارنسی‌ها هستند؛ اما بین هر دو شبکه بلاکچینی تفاوت‌های بسیاری نیز وجود دارد.

بازار رمزارزها در طول یک ماه اخیر (از آگوست تا سپتامبر)‌ جانی دوباره یافته است.

قیمت بیت کوین بیش از ۳۰ درصد و قیمت اتر بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. در این مطلب نگاهی تحلیلی به اتفاقات مهم این دو شبکه و تاثیر احتمالی آن بر قیمت می اندازیم.

با افت قیمت بیت کوین و اتریوم در اواخر تیر ماه، ارزش بازار رمزارزها به کمترین مقدار خود طی ۹ ماهه اخیر رسید و به حدود ۱.۱ تریلیون دلار رسید. با رونق مجدد بازار، این عدد با رشدی خیره کننده طی یک ماه گذشته تقریبا دو برابر شده و به ۲.۲ تریلیون دلار رسیده است. تاثیر این رشد شگرف را می توان با نگاه به نمودارهای قیمت ارز دیجیتال به روشنی دریافت. در ادامه وضعیت طلایه داران این بازار، بیت کوین و اتریوم را بررسی خواهیم کرد.

در پی آخرین بهبود شبکه اتریوم پس از هاردفورک لندن، نگاه سرمایه گذاران به این ارز بیش از پیش مساعد شده است. با افزوده شدن خاصیت ضد تورمی سوزاندن اتر در هر بلوک،‌ حجم عرضه این کوین کمتر از قبل شده است. بنا بر آمارها، تا لحظه نگارش این مقاله (۱۳ شهریور ۱۴۰۰) بیش از ۱۵۳ هزار کوین اتر با ارزش تقریبی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سوزانده شده و از چرخه خارج شده است.

همچنین به گزارش سایت تحلیلی گلس نود (Glassnode)، حجم ذخایر صرافی‌ ها به کمترین مقدار تاریخی خود رسیده است. تنها کمی بیش از ۱۵ میلیون اتر هم اکنون در حساب صرافی‌ های متمرکزی همچون بایننس قرار دارد.

اما تنها مقصد این اترها کیف پول‌ های شخصی کاربران نبوده اند. همزمان با رشد قیمت اتریوم ، میزان سرمایه گذاری در نودهای اعتبارسنج اتریوم ۲ افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. در واقع قرارداد هوشمند استیکینگ اتریوم ۲ اکنون بزرگترین آدرس دارنده اتریوم در دنیاست. تاکنون بیش از ۷.۳۹ میلیون اتر در اتریوم ۲ سرمایه گذاری شده است که ارزشی بیش از ۲۸ میلیارد دلار دارند.

وضعیت حباب‌های بازار ارزهای دیجیتال از گذشته تاکنون چگونه بوده است؟

اولین هاوینگ (Halving) بیت کوین در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. هاوینگ به معنی نصف شدن پاداش استخراج است و پاداش هر بلاک بیت کوین که تا آن زمان ۵۰ کوین BTC بود، به ۲۵ کوین تقلیل یافت. این موضوع باعث کمیابی بیشتر بیتکوین شد؛ از آنجایی که هر چیزی کمیابی گران‌قیمت‌تر می‌شود، پس قیمت بیت کوین نیز باید افزایش می‌یافت. اما این افزایش قیمت در سال ۲۰۱۲ اتفاق نیافتاد. در ابتدای این سال، قیمت بیتکوین ۵.۲۷ دلار بود و در انتهای ۲۰۱۲، کمی بیشتر از دو برابر رشد کرد و به ۱۲.۵۶ دلار رسید.

اما تاثیرات Halving، از تقریبا یک سال بعد شروع شد. اولین رمز ارزبازار، این سال را با قیمت ۱۳.۴۰ آغاز کرد و در همان سال دچار دو حباب قیمتی شد؛ حباب قیمتی به این معناست که قیمت یک دارایی بالاتر از ارزش واقعی خود است. ما موضوع حباب قیمتی را در دنیای رمز ارزها به وفور می‌بینیم. اولین حباب زمان اتفاق افتاد که بیتکوین در ابتدای آوریل ۲۰۱۳ به ۲۲۰ دلار رسید و سپس به دنبال ترکیدن این حباب، به حدود ۷۰ دلار در اواسط همان ماه (آپریل) رسید. دومین حباب در اواخر ۲۰۱۳ رخ داد؛ یعنی زمانی که BTC با قیمت ۱۲۳.۲۰ دلار معامله می‌شد. در ماه دسامبر (آذر) قیمت این کریپتو به ۱۱۵۶ دلار رسید و تنها ۳ روز بعد، به قیمت ۷۶۰ دلار ریزش کرد. این ریزش باعث شد که بیتکوین وارد یک فاز نزولی ۲ ساله شود و در ابتدای سال ۲۰۱۵ به ۳۱۵ دلار برسد. از ابتدا تا انتهای سال ۲۰۱۳، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نزدیک به ۵۷ برابر شده است.

چگونه از خرید شت کوین دوری کنیم؟

تالار ارز دیجیتال گفت اگر پیش از این نام ارزهای دیجیتال را نشنیده باشید، حتما طی چند ماه گذشته آن را به وفور از رسانه‌ها شنیده‌اید. شاید طی قطعی‌های مکرر برق سال جاری، کنجکاو شده‌اید که آیا استخراج رمزارزها دلیل آن است یا خبر. شاید طی سقوط بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای سال، مدام با قیمت لحظه‌ای بیت کوین بمباران شده‌اید  و یا از تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین داستان‌ها شنیده‌اید.

حقیقت این است که ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین این روزها نقل محافل است و همه تلاش دارند تا از انقلاب بعدی تکنولوژی و امور مالی جا نمانند. این رغبت عمومی بی‌‌پایه نیست؛ طی ۴ سال گذشته، ارزش بازار این دارایی‌ها از ۱۵۰ میلیارد دلار در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۰۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

از خرید شت کوین دوری کنیم

اما هزاران پروژه، رمزارز و توکن در این بازار وجود دارد و بخش عظیمی از آن‌ها سال ۲۰۲۳ را به چشم نخواهند دید. بنا بر گزارش کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) که سایتی معتبر برای آگاهی از اطلاعات بازار و قیمت ارز دیجیتال است، از میان ۲۰ رمزارز با ارزش سال ۲۰۱۷، ۴ عدد اکنون در میان ۱۵۰ ارز برتر جایی ندارند و یکی از آن‌ها (بیت کانکت) کلاهبردار از آب درآمد.

 

استخراج بیت کوین در ایران؛ رویارویی ماینرهای ایرانی و قانون‌گذاران به کجا رسید؟

بنا به گزارش بهارنیوز مصرف برق در بخش ماینینگ بیت کوین یکی از دغدغه‌های اساسی ماینرهاست. به دلیل پایین بودن هزینه تولید برق در ایران، این حوزه مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. اخیرا به دلیل مشکلات کم آبی و قطعی برق حساسیت دولت نسبت به مصرف برق صنعت ماینینگ در ایران افزایش یافت. بازار نوظهور رمز ارزها این روزها حسابی بحث برانگیز شده است. قانون‌گذاری در این حوزه به دغدغه مهمی برای نهادهای نظارتی و قانون‌گذار در ایران تبدیل شده است. تا آنجا که دولت رسما استخراج رمز ارزها در ایران را ممنوع اعلام کرد. این تصمیم با مخالفت ماینرهای ایرانی همراه بود. آن‌ها با اشاره به تاثیر مثبت و نقش پررنگ رمز ارزها در اقتصاد کشور، خواستار رفع ممنوعیت ماینینگ بیت کوین برای ماینرهای دارای مجوز در کشور هستند.

تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم چیست و چه تاثیری بر روی بازار رمز ارزها دارند؟ 

بیت کوین و اتریوم دو رمز ارز برتر بازار کریپتوکارنسی‌ها هستند. این دو کوین هر کدام به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که داشتند، توانستند کاربران زیادی را جذب کنند؛ بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیاست که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. در آن زمان، هیچ کدام از کریپتوها وجود نداشتند و تنها BTC بود که استخراج و معامله می‌شد.

بیت کوین

 ترنجی گفت در وایت پیپر بیت کوین، این رمز ارز به عنوان یک پول دیجیتالی و روشی برای پرداخت معرفی شده، که هزینه کمی برای تراکنش‌های بین‌المللی دارد. تمام مردم از سراسر جهان، می‌توانند بدون نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها و موسسات مالی، به راحتی پول را به صورت Bitcoin با کارمزد کم و در عرض چند دقیقه، به سراسر جهان ارسال کنند. البته امروزه کاربری بیتکوین تغییر کرده و به عنوان ذخیره ارزش (مانند طلا) شناخته می‌شود؛ زیرا به دلیل مقیاس پذیری پایین (تعداد تراکنش‌هایی که در این سیستم تایید می‌شود، بسیار کم است و پاسخگوی نیاز کاربران نیست) و در نتیجه هزینه‌های زیاد برای ارسال تراکنش، نمی‌توان از بزرگ‌ترین رمز ارز به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کرد.

 

بنا به توئیت منتشر شده در توئیتر میهن بلاکچین بیتکوین بیشترین حجم بازار و حجم معاملات را در بین تمام ارزهای دیجیتال دارد و در نتیجه، بیشترین سلطه را بر این بازار دارد؛ بدین معنی که با تغییر قیمت BTC، روند قیمتی مابقی رمز ارزها نیز تغییر می‌کند و همه آنها وابسته به بیت کوین هستند. بنا به گزارش میهن بلاکچین، این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی به بازار وارد کند؛ زیرا دیگر مهم نیست که دیگر ارزهای رمزنگاری شده چقدر پیشرفت می‌کنند؛ اگر بیت کوین رشد کند، آنها نیز رشد می‌کنند و اگر Bitcoin دچار ریزش قیمتی شد، مابقی ارزها نیز با ریزش مواجه می‌شوند.

 

 

چرا قیمت رمزارزها به‌ طور مداوم در نوسان است؟

نوسان قیمت یکی از اصلی‌‌ترین عناصر ارزهای دیجیتال است. به گزارش سایت دیجیاتو بسیاری از مردم به خاطر همین نوسانات شدید قیمتی وارد دنیای رمز ارزها می‌شوند، که یا سود خیلی خوبی نصیب آنها می‌شود و یا متضرر می‌شوند.

قیمت ارز دیجیتال در طول چند سال گذشته، با نوسانات و تغییرات زیادی همراه بوده‌اند. در سال ۲۰۱۷، بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود تا آن زمان، یعنی حدود ۲۰ هزار دلار رسید. در آن زمان، از آنجایی که بیت کوین سلطه بازار را در دست داشت، باعث شد که مابقی رمز ارزها نیز با رشد بسیار زیادی مواجه شوند و همین موضوع، خبرساز شد.

جریان خروجی سرمایه از محصولات کریپتو در هفته گذشته رکورد زد!

بنا به گزارش کوین ایران و سایت arzdigital محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین بیشترین میزان خروج را داشتند که مجموعاً 107 میلیون دلار بود. در آخرین گزارش CoinShares آمده است که این «پاسخی مستقیم به صورتجلسه FOMC بوده است که نگرانی فدرال رزرو ایالات متحده در مورد افزایش تورم و ترس سرمایه‌گذاران از افزایش نرخ بهره را نشان می‌دهد». این گزارش همچنین با خبر دادن از گردش مالی بالای این محصولات با پشتوانه بیت کوین را در چهار هفته گذشته نشان می‌دهد که فعالیت سرمایه‌گذاران بالاتر از حد معمول بوده است.

با نکات مهم سرمایه گذاری روی بیت کوین آشنا شوید

قطره گزارش داد این روزها دوباره نام بیت کوین و ارزهای دیجیتال بر سر زبان‌ها افتاده است. پس از سقوط بیش از ۵۰ درصدی قیمت در ابتدای سال جاری، ابتدا ترس و وحشت در بازار حاکم شد و سپس رخوت جای آن را گرفت. اما پس از اینکه قیمت بیت کوین در هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد، افراد زیادی دوباره دل و دماغ نگاه کردن به نمودار قیمت را پیدا کرده‌اند. و افراد زیادی به این فکر افتادند که بفهمند بیت کوین چیست؟

بنابر گزارش تابناک، بیت کوین «پولی دیجیتال است که با هدف مقابله با سیاست‌های اشتباه اقتصاد سنتی، از میان برداشتن واسطه‌ها در هنگام انتقال پول و حفظ حریم خصوصی پا به میدان گذاشت». امروزه برخی اعتقاد دارند که بیت کوین از هدف ابتدایی خود دور شده است و از ویژگی‌های پنج‌گانه پول، تنها «ابزاری برای انباشت و حفظ ارزش» است. این دسته اعتقاد دارند بیش از آن که بیت کوین به ارزهای رایج شبیه باشد، نقشی مشابه طلا ایفا می‌کند.

با این حال در طی دوازده سالی که از پیدایش بیت کوین می‌گذرد، این رمزارز و دیگر پروژه‌های فعال در این حوزه راه درازی پیموده‌اند. زمانی – در سال ۲۰۱۰ – شخصی به نام لازلو هانیچ چند روز به دنبال کسی گشت تا حاضر باشد در ازای ۱۰۰۰۰ بیت کوین، به او دو عدد پیتزا دهد حال آن که امروز آن تعداد بیت کوین بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارند و مجموعه‌های تجاری فراوانی حاضرند تا در ازای دریافت بیت کوین خدمت ارائه دهند.

 قصد داریم در ادامه بازده سرمایه‌گذاری ماهیانه در بیت کوین را با جایگزینی فرضی مقایسه کنیم.

معامله‌گری در بازار رمز ارزها مخصوصا اگر بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت را انتخاب کرده باشید، بردباری و شکیبایی زیادی می‌خواهد. بدون شک تغییرات قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها، در دسته پرنوسان‌ترین دارایی‌ها در بازارهای مالی قرار می‌گیرد. اما دلیل این همه نوسانات شدید قیمتی چیست؟ چرا در عمر کوتاه معاملات بیت کوین، قیمت آن گاهی ده‌ها برابر شده و در بعضی مواقع قیمت آن یک دهم می‌شود؟ اگر به فکر ترید در بازار رمز ارزها هستید، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا ذات سرکش و پرتلاطم بازار رمز ارزها را بهتر بشناسید.

ورود ایرانیان به صنعت ماینینگ بیت کوین

واضح نقل کرد : استخراج بیت کوین در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و همزمانی آن با کم آبی بی‌سابقه در ایران، حال و روز مصرف برق در کشور را به وضع بی‌سابقه‌ای کشاند. البته طبق تحقیقات انجام شده، سهم مصرف برق در صنعت استخراج بیت کوین در بالاترین حالت، ۲ درصد از کل برق مصرفی در کشور است.

۳۵۸۰ مرکز استخراج رمز ارز در ایران مجوز دریافت کرده‌اند. استان سمنان با شش مرکز، البرز و گلستان با چهار مرکز و استان تهران با یک مرکز، بزرگترین مراکز استخراج رمز ارز در ایران هستند. البته مزرعه استخراج رفسنجان، که توسط سرمایه‌گذار خارجی تاسیس شده، به تنهایی بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در ایران است. در مجموع تمامی مراکز مجاز، ۵۲۱ مگاوات برق مصرف می‌کنند. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، اعلام کرده که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در ایران نیز ۳۶۳۶ واحد تخمین زده شده که در مجموع ۵۷۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند.

پیش‌بینی آینده قیمت بیت کوین

به گزارش برنا به نقل از سایت میهن بلاکچین عوامل زیادی بر قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان تاثیرگذار است. قوانین دولت‌ها، رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌ها)، احساسات خرده‌سرمایه‌گذاران، روند توسعه بلاک چین بیت کوین و همچنین رفتار قیمت یا مسائل مرتبط با بحث تحلیل تکنیکال همه روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. اکنون با توجه به این عوامل، آینده قیمت این رمز ارز محبوب چگونه خواهد بود؟ این نوشته را به بررسی آینده قیمت بیت کوین اختصاص خواهیم داد.

آینده قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، نوسانات قیمتی بسیار بالایی را ثبت کرده است. این رمز ارز از سال ۲۰۰۹ وارد دنیای مالی شده و تا به امروز اتفاق‌های مثبت و منفی بسیاری پیرامون آن رقم خورده است. این رمز ارز بارها تا مرز نابودی پیش رفته، از ممنوعیت آن در کشور چین گرفته تا بزرگترین هک تاریخ بیت کوین؛ در سال ۲۰۱۴ از یک صرافی که بیش از ۷۵ درصد معاملات بیت کوین در آن انجام می‌شد، حدود ۸۵۰۰۰۰ واحد بیت کوین به سرقت رفت. اما بیت کوین از تمام این اتفاق‌ها سربلند بیرون آمده و امروز به جایگاهی رسیده که اقتصاددانان مطرح جهان از آینده‌دار بودن این رمز ارز صحبت می‌کنند و آن را پدیده‌ای انکار ناپذیر در قرن فعلی می‌دانند. در تاریخ معاملاتی بیت کوین از این دست وقایع بسیار اتفاق افتاده که مطالعه تاریخچه قیمت بیت کوین باعث می‌شود تا شناخت بهتر و دقیق‌تری از رفتار سرمایه‌گذاران و تریدرهای این رمز ارز محبوب داشته باشیم و بتوانیم سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را تجربه کنیم.

 

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، بنا بر اعلام میهن بلاکچین قیمت بیت کوین از آبان‌ ماه سال قبل روند صعودی خود را آغاز کرد و این روند تا فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه داشت. در این شش ماه، قیمت بیت کوین بیش از ۳۵۰ درصد رشد کرد. همین رشد شدید قیمت باعث شد تا فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری شده در ایران بیش از پیش به استخراج بیت کوین و کسب درآمد از این حوزه روی آورند. استخراج بیت کوین توسط دستگاه‌هایی انجام می‌شود که برق زیادی مصرف می‌کنند. افزایش فعالیت ماینرهای ایرانی با قطعی گسترده برق در کشور همزمان بود و به همین دلیل، <<استخراج بیت کوین>> به گفتمان عمومی مردم ایران وارد شد و بسیاری عامل اصلی قطع برق در کشور را به فعالیت ماینرها در کشورمان نسبت دادند. میهن بلاکچین در تحقیقی با استناد به اعداد و ارقام استخراج بیت کوین در کل دنیا و سهم ایران از این حوزه، به واکاوی این موضوع پرداخته است.

وارن بافت سرزنده می ماند زیرا بیت کوین به میزان خیره کننده ۳۶ درصد سقوط می کند! ۳ سهام برتر او چیست؟ [اختصاصی خبرپوف]

بنا به گزارش خبرگزاری خبرپوف به عنوان یک سرمایه گذار ارزشی، وارن بافت دوست دارد دارایی های باکیفیت را ارزان بخرد. اما یک دارایی شکست خورده وجود دارد که او به این زودی نخواهد داشت: بیت کوین.

 

بسیاری از نمادهای سرمایه گذاری، مانند کتی وود و کوین اولری، از طرفداران بیت کوین بوده اند. اما بافت، مسلماً مشهورترین سرمایه گذار زمان ما، طرفدار آن نیست.

من هیچ بیت کوینی ندارم. من صاحب هیچ ارز دیجیتالی نیستم. این میلیاردر سال گذشته به CNBC گفت: هرگز این کار را نخواهم کرد. او قبلاً به Yahoo Finance توضیح داد که وقتی رمزارز می‌خرید، “شما چیزی ندارید که چیزی تولید کند.”

به عبارت دیگر، بافت دارایی هایی با استفاده واضح و مادی را دوست دارد. به سه هلدینگ برتر شرکت او برکشایر هاتاوی نگاهی بیندازید.

 

اطلاعات بالا خلاصه‌ای از فراز و نشیب بازار ارزهای دیجیتال در سایل 2021 بوده است که از خبرگزاری‌های مختلف خدمت شما آورده شده‌است. منبع هر خبرگزاری داده شده است و برای مشاهده کامل مطلب وارد شوید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

واکنش فعالان بازار در مورد کاهش قیمت بیت کوین

به گزارش سایت استنفورد برخی از رسانه‌ها که به بازار گاوی کریپتو کارنسی در ماه‌های گذشته اشاره کرده بودند، مانور رسانه‌ای خاصی روی این اتفاق نداشتند و آن را یک اصلاح موقت می‌دانستند. در کنار رسانه‌ها، تحلیل‌گران بیشتر بر مناسب بودن موقعیت معاملاتی تمرکز داشتند. بنابر خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری دانشجو، برخی از تحلیل‌گران معتقدند که باید منتظر موج صعودی بعدی در بازار رمزارزها باشیم.

 

رسانه‌های دیگر مانند بلومبرگ در ابتدا اعلام کردند که عقب‌نشینی ۲۰ درصدی بیت کوین از سقف تاریخی خود نشانه‌هایی از آغاز دوره خرسی بازار است و این امکان وجود دارد که کاهش‌های بیشتری نیز در پیش باشد. البته عده‌ای که ظاهرا به سرمایه‌گذاری در بیت کوین روی آورده بودند، این دست از اخبار را جدی نگرفتند.

عملکرد بیت کوین در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱

به گزارش میهن بلاکچین به نقل از سایت تورنتو قیمت بیت کوین پس از ریزش ۵۰۰۰ دلاری طی هفته‌های گذشته، در اوایل این هفته به سطح ۵۷,۰۰۰ و ۵۷,۵۰۰ دلاری رسید. طبق اخبار منتشر شده، معامله بیت کوین بالای ۵۷هزار دلار این امید را زنده می‌کند که مجدداً رکوردشکنی اتفاق بیافتد.

بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین رکورد خود در سال رسید و برای اولین بار از مرز ۶۸هزار دلار عبور کرد. اما در عرض چند روز مجدداً به زیر ۵۶هزار دلار سقوط کرد و این سوال را برای کاربران بسیاری ایجاد کرد که آیا الان زمان قیمت خرید بیت کوین در کف قیمت است یا خیر؟ تحولات قیمتی هفتگی بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در مجموع عملکرد مثبتی داشته است.

قرارداد آتی بیت کوین چیست؟

برگرفته از سایت رند و به نقل از آن قرارداد آتی بیت کوین نوعی قرارداد منعقد شده بین دو طرف برای خرید یا فروش یک دارایی خاص در زمانی معین (تاریخ سررسید) به ازای مبلغی مشخص است. توجه داشته باشید که خود این قراردادها قابل خرید یا فروش هستند. در واقع در بازار قراردادهای آتی، با توجه به ذهنیتی که معامله‌گران نسبت به آینده قیمتی دارایی دارند،‌ قراردادهای مختلف با ارزش‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. با نزدیک شدن هر چه بیشتر به موعد سررسید، قیمت قرارداد آتی به قیمت بازار نزدیکتر می‌شود.

آیا باید منتظر موج صعودی بعدی در بازار رمزارزها باشیم؟

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو به نقل از میهن بلاکچین، روند قیمتی رمزارزها در ادامه سال تغییر کرد به‌طوری که قیمت بیت کوین به‌عنوان برترین رمزارز بازار، در حدود ۵۰ درصد افت داشت و از قیمت ۶۰ هزار دلار در ابتدای سال به نزدیکی‌های ۳۰ هزار دلار نیز در اواسط سال میلادی رسید.

معاملات ارزهای دیجیتال در چه کشورهایی ممنوع است؟

سایت همه چیز تور گزارش داد اگرچه بیت کوین از زمان ظهور در سال ۲۰۰۹ تا به‌امروز روند پذیرش خود را فرای قوانین و الزامات نهادهای قانونی طی کرده است، اما در طرح بزرگ تاریخچه پول همچنان یک ارز نوپا محسوب می‌شود. تحلیلگران و متخصصان حوزه ارز دیجیتال پیشبینی می‌کنند که طی یک دهه یا چند دهه آینده، بیت کوین به‌طور کامل جایگزین شکل فعلی پول در جهان خواهد شد. چراکه با رشد نرخ پذیرش و تبدیل بیت کوین به پول قانونی در برخی کشورها همچون السالوادور، این رمزارز به هدف خود که تغییر ساختار اقتصادی فعلی و تحول در توزیع پول بوده نزدیک‌تر شده است.

با این وجود، بیت کوین و سایر رمزارزها برای نیل به این هدف، به قلم قانون‌گذاران خیره مانده‌اند. چرا که کشورهای مختلف برای معامله رمزارزها قوانین متفاوتی تصویب کرده‌اند و برخی نیز آن را به حال خود رها کرده‌اند. برخی از کشورهای عمدتا توسعه‌یافته، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک واحد پولی به‌منظور تجارت، پرداخت مالیات و خرید و فروش کالا و خدمات پذیرفته‌اند. قانون‌گذاران بعضی کشورها هم هنوز به خود زحمت وضع قوانین را نداده‌اند و بیت کوین و سایر رمزارزها و کاربران را در بلاتکلیفی قانونی وانهاده‌اند. در برخی کشورها صرف داشتن بیت کوین می‌‌تواند منجر به مسدودسازی حساب بانکی کاربر شود و بعضا معاملات رمزارز تهدیدها و مجازات قانونی شدیدی را به‌دنبال دارد.

آشنایی با ۵ سایت گردشگری برای پرداخت هزینه سفر با بیت کوین

بنابر گزارش قبلی منتشر شده در وبسایت دستی بر ایران درباره کریپتو توریسم، از آن‌جایی که هزینه‌ها و مشکلات انتقال پول در دنیا معضلی شناخته‌شده در صنعت توریسم است، آشنایی با تکنولوژی بلاکچین و مفهوم کریپتو توریسم موجب فراگیری رمزارزها به‌عنوان روش پرداخت بین‌المللی می‌شود.

به‌کارگیری بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت توسط آژانس‌های مسافرتی در کشورهایی همچون ژاپن و تایوان رو به‌گسترش است. اینکه مسافران مجبور باشند به‌علت محدودیت‌های سیاسی و بین‌المللی با خود پول نقد بیاورند، ضعف خدمت‌رسانی یک کشور را نشان می‌دهد. به همین دلیل سایت‌ها و آژانس‌های گردشگری بسیاری در اقصی نقاط دنیا مشغول فراهم ساختن زیرساخت‌های پرداخت هزینه سفر با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند.

آیا بیت کوین و ارزهای دیجیتال در اسلام پذیرفته شده‌اند؟

پذیرش ارزهای دیجیتال توسط گروه‌های مردم، زمان زیادی طول کشیده است و هنوز به‌طور کامل مورد پذیرش قرار نگرفته. یکی از تفکراتی که پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را مورد بازبینی قرار می‌دهد، قوانین و مکتب اسلامی است. ارزهای دیجیتال هنوز برای بسیاری از مسلمانان روشن نیست. از دلایلی که مسلمانان را نسب به معامله بیت کوین مردد کرده، سفته بازی ارزهای دیجیتال است.

پذیرش بیت کوین در اسلام

برای اینکه راحت‌تر درباره این مساله صحبت کنیم، ابتدا باید بدانیم بیت کوین چیست. در سال ۲۰۰۹، ساتوشی ناکاموتو بیت کوین (BTC) را ایجاد کرد که امروزه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان است. یک دفتر کل تمام تراکنش‌های بیت کوین را به‌صورت ناشناس در خود ثبت می‌کند. به‌گزارش میهن بلاکچین، در چند وقت اخیر قیمت بیت کوین به‌عنوان پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال، سقف‌های تاریخی جدید ثبت کرده است. ارزش بیت کوین به غیرمتمرکز بودن و امکاناتی است که به‌واسطه فناوری بلاکچین در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

 

آیا قیمت اتریوم و بیت کوین به هم وابسته هستند؟ سرمایه گذاری در کدام یک سودآوری بیشتری دارد؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز بزرگ جهان، کلاس سرمایه‌گذاری جدیدی را به بازارهای مالی دنیا معرفی کرد. رشد بسیار زیاد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال‌های اخیر، افراد بسیاری را به این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن علاقه‌مند کرده است. پس از بیت کوین، رمز ارزهای بسیاری وارد بازار شدند که یکی از بزرگترین آن‌ها اتریوم است. در این مقاله، ارتباط قیمت بیت کوین و اتریوم را بررسی خواهیم کرد.

ارتباط قیمت بیت کوین و اتریوم

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرهیجان‌ترین بازارها در مقایسه با بازارهای موازی مالی است. تغییرات شدید قیمت رمز ارزها بسیاری از افراد را با سودای یک شبه پولدار شدن به این بازار کشانده است. به طرق مختلف می توان در این بازار فعالیت و از آن درآمد کسب کرد. استخراج بیت کوین یکی از روش های شناخته شده در ایران بود که با حواشی بوجود آمده از اوایل سال ۱۴۰۰ و خاموشی گسترده در کشور این حوزه رونق خود را از دست داد. بنا به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران  بسیاری از افراد استخراج بیت کوین را دلیل اصلی قطعی برق در کشور عنوان کردند و همین نکته باعث شد تا افراد به تدریج از این حوزه خارج شوند. 

آیا کشورها به سمت پذیرش کامل بیت کوین حرکت می‌کنند؟

بیت کوین یک پول رمزنگاری‌شده است که هیچ حکومتی آن را کنترل نمی‌کند و برای انجام تراکنش‌ها از علم رمزنگاری استفاده می‌کند. تراکنش‌های بیت‌کوین در یک ساختار همتا به همتا یعنی فرد به فرد انجام می‌شود. شبکه بیت کوین از سال ۲۰۰۹ شروع به فعالیت کرده است و آبان ماه امسال، سیزدهمین سالگرد پیدایش آن توسط دوستدارانش جشن گرفته شد.

جایگاه بیت کوین در آینده اقتصاد جهانی

گویا آی تی هر چیزی که در این جهان وجود دارد، دستخوش تغییر و تحول خواهد شد. آیا کالاها و خدماتی که اکنون در از آن‌ها استفاده می کنید با مدل ۱۰ سال قبلشان یکسان هستند؟ موارد معدودی ممکن است وجود داشته باشد که یا از نظر ظاهری یا ساختاری مانند مدل‌های قبلی خود باشند. این تغییر یا به‌خاطر نقص در مدل قبلی یا به‌خاطر پاسخگویی به نیازهای فعلی به‌وجود می‌آید.

با تمام مخالفت‌ها و محدودیت‌ها، استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال گسترش است. با توجه به مزیت‌هایی که سیستم مالی غیر متمرکز و رمز ارزها با خود به همراه دارند، نمی‌توان برتری آن‌ها را نسبت به سیستم مالی فعلی و ارزهای رایج مانند دلار، پوند، یوروِ، ریال و دیگر واحدهای پولی انکار کرد. پس از عبور از دوره گذار و استقرار کامل اقتصاد دیجیتال، بیت کوین با توجه به حجم بازاری که در حال حاضر به خود اختصاص داده است، می‌تواند گزینه اصلی برای انتخاب به‌عنوان واحد پولی جهانی باشد؛ بنابراین بهتر است تا دیر نشده اطلاعات خود را نسب به این حوزه و بالاخص بیت کوین به‌روز نگهداریم.

کریپتو توریسم چیست؟

فناوری بلاکچین هنوز در ابتدای راه خود است و علی‌رغم ظرفیت‌های فراوان، چالش‌های زیادی بر سر راه استفاده گسترده از آن در موارد کاربردی این چنینی وجود دارد. یکی از این موارد، دغدغه‌های محیط زیستی موجود در رابطه با انرژی مصرفی استخراج ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین است. این مساله در تابستان گذشته به موضوعی داغ در کشور ما نیز بدل شد؛ هر چند بررسی‌ها نشان داد که در این خصوص کمی اغراق صورت می‌گیرد.

بررسی تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا امروز

یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های اقتصادی دهه اخیر که البته به واقعیت تبدیل شده، بیت کوین است. این ارز دیجیتال برای تراکنش‌های همتا به همتا و بی‌نیاز از شخص ثالث طراحی شده است. برای این تراکنش‌ها، نیازی نیست که به بانک مراجعه کنیم. از آنجایی که بسیاری از افراد هنوز با مفهوم بیت کوین چیست و از کجا آمده آشنا نیستند، در این مقاله به تاریخچه اولین ارز دیجیتال می‌پردازیم. 

بیت کوین چیست؟ 

بیت کوین از تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) برای ذخیره‌سازی و مدیریت تراکنش‌ها استفاده می‌کند. بلاکچین یک دفتر کل توزیع شده (DLT) است و به صورت شفاف تمام تراکنش‌های شبکه را در بلاک‌ها ذخیره می‌کند و زمانی که ظرفیت یک بلاک تکمیل می‌شود، به آخرین بلاک متصل می‌شود. تمام این بلاک‌ها به صورت متوالی به هم می‌پیوندند و به همین دلیل، نام این تکنولوژی را بلاک چین (یعنی زنجیره‌ای از بلاک‌ها) گذاشته‌اند. 

 

وین‌های BTC از طریق استخراج یا ماینینگ تولید و عرضه می‌شوند. برای این کار، ما باید تجهیزات گران‌قیمت ماینینگ را تهیه کنیم و با استفاده از آنها، شروع به استخراج بیت کوین کنیم. این عمل از طریق حل معادلات یا پازل‌های ریاضیاتی بسیار دشوار انجام می‌گیرد. ماینرها باید با حل این پازل‌ها بلاک‌های جدید را بسازند و بیت کوین‌ها در ازای این خدمت ماینر، به عنوان پاداش به او ارسال می‌شوند. حل این معادلات رقابتی است و هر ماینری که بتواند زودتر از بقیه آن را حل کند، پاداش به او داده می‌شود. 

ماینرها تراکنش‌های بیت کوین را انتخاب می‌کنند و آنها را درون بلاک خود قرار می‌دهند. اگر یک ماینر بتواند معادله بلاک را حل کند یا اصطلاحا آن را استخراج کند، پاداش بیت کوین به علاوه کارمزد تمام تراکنش‌هایی که در بلوک قرار داده شده، به این ماینر می‌رسد و تراکنش‌ها نیز در شبکه بلاکچین قرار می‌گیرند. 

شبکه بیت کوین غیرمتمرکز است؛ بدین معنی که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که آن را کنترل و مدیریت کند و این نودها هستند که شبکه را مدیریت می‌کنند؛ هر چه تعداد این نودها (ماینرها) بیشتر باشد، شبکه نیز غیرمتمرکزتر خواهد شد. تمام تاریخچه تراکنش‌ها و بلاک‌ها در سیستم این نودها ذخیره و بروزرسانی می‌شود و این باعث می‌شود که امنیت شبکه به شدت افزایش پیدا کند.

مشکلات احراز هویت کاربران در صرافی بایننس

به گزارش 55online صرافی بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات روزانه، انتخاب اول اکثر تریدرها و معامله‌گران رمز ارز در ایران است. از اول شهریور سال جاری صرافی بایننس احراز هویت را برای تمامی کاربران خود الزامی کرد. از آن‌جا که ایران در لیست کشورهای ممنوعه صرافی بایننس قرار دارد، کاربران ایرانی دیگر قادر به استفاده از این صرافی نیستند. بلوکه شدن تمام سرمایه از جمله ریسک‌های قابل توجه برای کاربرانی است که همچنان تمایل به استفاده از این صرافی را دارند. 

چند سالی است که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشد خیره‌کننده قیمت‌ها و در صدر آن‌ها رشد قیمت بیت کوین، به محلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. رشد قیمت ارزهای رمزنگاری شده در دو سال اخیر، ایرانیان بسیاری را به این بازار کشانده است. بسیاری از تریدرهای ایرانی، از صرافی بایننس برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اما از شهریور سال ۱۴۰۰ این صرافی احراز هویت را برای تمامی کاربران خود اجباری کرد. این سیاست جدید، برای کاربران مقیم ایران مشکل ساز شد. بایننس سه سطح مختلف برای احراز هویت کاربران معرفی کرده است. برای احراز هویت در حساب سطح پایه باید اطلاعاتی نظیر ایمیل، نام شهر، خیابان و کد پستی محل سکونت در آن شهر به بایننس اعلام شود؛ محدودیت برداشت روزانه از این حساب معادل ۰.۰۶ بیت کوین تعریف شده است که با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال میهن بلاکچین و با توجه به قیمت بیت کوین این عدد معادل ۲۶۶۰ دلار و تقریبا ۷۴ میلیون تومان خواهد بود. 

در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ در بازار رمزارزها چه گذشت؟

بنابر گزارش اکوناپرس، روز پنج شنبه از مجسمه ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس و افسانه‌ای بیت کوین، رونمایی شد. این سردیس برنزی که به شکل فردی مرموز و ملبس به شنل طراحی شده است، چهره‌ای براق و بازتاب‌کننده دارد؛ گویی با نمایاندن چهره تماشاگر، به او یادآوری می‌کند که ساتوشی خود اوست. اما ساتوشی ناکاموتو کیست؟ در سال ۲۰۰۸، فرد یا گروهی از افراد ناشناس با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» مقاله‌ای منتشر کردند که به وایت پیپر بیت کوین مشهور شد. در این مقاله، ناکاموتو با پیشنهاد و شرح سازوکاری نوین، غیرمتمرکز، ضد سانسور و امن برای تراکنش‌های مالی بر بستر شبکه الکترونیک، سعی داشت تا کنترل پول و سیاست‌های مالی را از چنگ دولت‌ها، بانک‌های مرکزی و نهادهای مالی در آورد و به عموم مردم تفویض کند.

خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین و سرمایه‌گذاری در شت کوین‌ها چه تفاوت‌هایی دارند؟

 فصل تجارت - در بازار ارزهای رمز نگاری شده رمز ارزهای بسیاری وجود دارند. بسیاری از ما با هدف سرمایه‌گذاری و کسب سود، ارزهای دیجیتال را خریداری می‌کنیم. احتمالا همه ما در زمان خرید یک ارز دیجیتال این جمله را شنیده‌ایم: "این ارز، شت کوینه؛ ارزش سرمایه‌گذاری نداره. به جاش بیت کوین بخر" . اما بعد از مدتی می‌بینیم که همان شت کوین، چند ده برابر شده که اگر آن را می‌خریدید، سود خوبی را بدست می‌آوردید. اما آیا خرید شت کوین همواره سودآور است؟ چه تفاوتی میان بیت کوین و شت کوین است؟ اگر قصد داریم در این بازار سرمایه‌گذاری کنیم، بیت کوین بخریم یا به سراغ شت کوین‌ها برویم؟ این مقاله پاسخ شما را می‌دهد.

چرا ارزهای دیجیتال پامپ می‌شوند؟ بررسی برخی رمزارزهایی که در ماه شهریور افزایش قیمت داشته‌اند

چیکاو بررسی کرده است طبق داده‌های تاریخی بازار رمز ارزها، در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) ماه‌های چندان جالبی برای هولدرهای کریپتو نیستند. در این دو ماه در سال ۲۰۲۱، بازار با ریزش نسبتا شدیدی همراه شد؛ به طوری که قیمت بیت کوین (Bitcoin Price) تقریبا نصف شد و قیمت اتریوم نیز به حدود یک سوم نزول کرد. 

اتریوم و بیت کوین از جهات زیادی شبیه به هم هستند؛‌ کوین‌های هر دو شبکه در صرافی‌های ارز دیجیتال مبادله می‌شوند و در کیف پول‌های مختلفی ذخیره می‌شوند. هر دو شبکه غیرمتمرکز هستند؛ یعنی توسط هیچ نهاد مرکزی و بانکی کنترل نمی‌شوند و همچنین، هر دو از تکنولوژی بلاک چین برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند، از سیستم ماینینگ یا استخراج برای تولید کوین‌های خود استفاده می‌کنند و هر دو ارز دیجیتال دارای بیشترین ارزش بازار و حجم معاملات در بین تمامی کریپتوکارنسی‌ها هستند؛ اما بین هر دو شبکه بلاکچینی تفاوت‌های بسیاری نیز وجود دارد.

بازار رمزارزها در طول یک ماه اخیر (از آگوست تا سپتامبر)‌ جانی دوباره یافته است.

قیمت بیت کوین بیش از ۳۰ درصد و قیمت اتر بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. در این مطلب نگاهی تحلیلی به اتفاقات مهم این دو شبکه و تاثیر احتمالی آن بر قیمت می اندازیم.

با افت قیمت بیت کوین و اتریوم در اواخر تیر ماه، ارزش بازار رمزارزها به کمترین مقدار خود طی ۹ ماهه اخیر رسید و به حدود ۱.۱ تریلیون دلار رسید. با رونق مجدد بازار، این عدد با رشدی خیره کننده طی یک ماه گذشته تقریبا دو برابر شده و به ۲.۲ تریلیون دلار رسیده است. تاثیر این رشد شگرف را می توان با نگاه به نمودارهای قیمت ارز دیجیتال به روشنی دریافت. در ادامه وضعیت طلایه داران این بازار، بیت کوین و اتریوم را بررسی خواهیم کرد.

در پی آخرین بهبود شبکه اتریوم پس از هاردفورک لندن، نگاه سرمایه گذاران به این ارز بیش از پیش مساعد شده است. با افزوده شدن خاصیت ضد تورمی سوزاندن اتر در هر بلوک،‌ حجم عرضه این کوین کمتر از قبل شده است. بنا بر آمارها، تا لحظه نگارش این مقاله (۱۳ شهریور ۱۴۰۰) بیش از ۱۵۳ هزار کوین اتر با ارزش تقریبی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سوزانده شده و از چرخه خارج شده است.

همچنین به گزارش سایت تحلیلی گلس نود (Glassnode)، حجم ذخایر صرافی‌ ها به کمترین مقدار تاریخی خود رسیده است. تنها کمی بیش از ۱۵ میلیون اتر هم اکنون در حساب صرافی‌ های متمرکزی همچون بایننس قرار دارد.

اما تنها مقصد این اترها کیف پول‌ های شخصی کاربران نبوده اند. همزمان با رشد قیمت اتریوم ، میزان سرمایه گذاری در نودهای اعتبارسنج اتریوم ۲ افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. در واقع قرارداد هوشمند استیکینگ اتریوم ۲ اکنون بزرگترین آدرس دارنده اتریوم در دنیاست. تاکنون بیش از ۷.۳۹ میلیون اتر در اتریوم ۲ سرمایه گذاری شده است که ارزشی بیش از ۲۸ میلیارد دلار دارند.

وضعیت حباب‌های بازار ارزهای دیجیتال از گذشته تاکنون چگونه بوده است؟

اولین هاوینگ (Halving) بیت کوین در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. هاوینگ به معنی نصف شدن پاداش استخراج است و پاداش هر بلاک بیت کوین که تا آن زمان ۵۰ کوین BTC بود، به ۲۵ کوین تقلیل یافت. این موضوع باعث کمیابی بیشتر بیتکوین شد؛ از آنجایی که هر چیزی کمیابی گران‌قیمت‌تر می‌شود، پس قیمت بیت کوین نیز باید افزایش می‌یافت. اما این افزایش قیمت در سال ۲۰۱۲ اتفاق نیافتاد. در ابتدای این سال، قیمت بیتکوین ۵.۲۷ دلار بود و در انتهای ۲۰۱۲، کمی بیشتر از دو برابر رشد کرد و به ۱۲.۵۶ دلار رسید.

اما تاثیرات Halving، از تقریبا یک سال بعد شروع شد. اولین رمز ارزبازار، این سال را با قیمت ۱۳.۴۰ آغاز کرد و در همان سال دچار دو حباب قیمتی شد؛ حباب قیمتی به این معناست که قیمت یک دارایی بالاتر از ارزش واقعی خود است. ما موضوع حباب قیمتی را در دنیای رمز ارزها به وفور می‌بینیم. اولین حباب زمان اتفاق افتاد که بیتکوین در ابتدای آوریل ۲۰۱۳ به ۲۲۰ دلار رسید و سپس به دنبال ترکیدن این حباب، به حدود ۷۰ دلار در اواسط همان ماه (آپریل) رسید. دومین حباب در اواخر ۲۰۱۳ رخ داد؛ یعنی زمانی که BTC با قیمت ۱۲۳.۲۰ دلار معامله می‌شد. در ماه دسامبر (آذر) قیمت این کریپتو به ۱۱۵۶ دلار رسید و تنها ۳ روز بعد، به قیمت ۷۶۰ دلار ریزش کرد. این ریزش باعث شد که بیتکوین وارد یک فاز نزولی ۲ ساله شود و در ابتدای سال ۲۰۱۵ به ۳۱۵ دلار برسد. از ابتدا تا انتهای سال ۲۰۱۳، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نزدیک به ۵۷ برابر شده است.

چگونه از خرید شت کوین دوری کنیم؟

تالار ارز دیجیتال گفت اگر پیش از این نام ارزهای دیجیتال را نشنیده باشید، حتما طی چند ماه گذشته آن را به وفور از رسانه‌ها شنیده‌اید. شاید طی قطعی‌های مکرر برق سال جاری، کنجکاو شده‌اید که آیا استخراج رمزارزها دلیل آن است یا خبر. شاید طی سقوط بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای سال، مدام با قیمت لحظه‌ای بیت کوین بمباران شده‌اید  و یا از تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین داستان‌ها شنیده‌اید.

حقیقت این است که ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین این روزها نقل محافل است و همه تلاش دارند تا از انقلاب بعدی تکنولوژی و امور مالی جا نمانند. این رغبت عمومی بی‌‌پایه نیست؛ طی ۴ سال گذشته، ارزش بازار این دارایی‌ها از ۱۵۰ میلیارد دلار در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۰۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

از خرید شت کوین دوری کنیم

اما هزاران پروژه، رمزارز و توکن در این بازار وجود دارد و بخش عظیمی از آن‌ها سال ۲۰۲۳ را به چشم نخواهند دید. بنا بر گزارش کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) که سایتی معتبر برای آگاهی از اطلاعات بازار و قیمت ارز دیجیتال است، از میان ۲۰ رمزارز با ارزش سال ۲۰۱۷، ۴ عدد اکنون در میان ۱۵۰ ارز برتر جایی ندارند و یکی از آن‌ها (بیت کانکت) کلاهبردار از آب درآمد.

 

استخراج بیت کوین در ایران؛ رویارویی ماینرهای ایرانی و قانون‌گذاران به کجا رسید؟

بنا به گزارش بهارنیوز مصرف برق در بخش ماینینگ بیت کوین یکی از دغدغه‌های اساسی ماینرهاست. به دلیل پایین بودن هزینه تولید برق در ایران، این حوزه مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. اخیرا به دلیل مشکلات کم آبی و قطعی برق حساسیت دولت نسبت به مصرف برق صنعت ماینینگ در ایران افزایش یافت. بازار نوظهور رمز ارزها این روزها حسابی بحث برانگیز شده است. قانون‌گذاری در این حوزه به دغدغه مهمی برای نهادهای نظارتی و قانون‌گذار در ایران تبدیل شده است. تا آنجا که دولت رسما استخراج رمز ارزها در ایران را ممنوع اعلام کرد. این تصمیم با مخالفت ماینرهای ایرانی همراه بود. آن‌ها با اشاره به تاثیر مثبت و نقش پررنگ رمز ارزها در اقتصاد کشور، خواستار رفع ممنوعیت ماینینگ بیت کوین برای ماینرهای دارای مجوز در کشور هستند.

تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم چیست و چه تاثیری بر روی بازار رمز ارزها دارند؟ 

بیت کوین و اتریوم دو رمز ارز برتر بازار کریپتوکارنسی‌ها هستند. این دو کوین هر کدام به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که داشتند، توانستند کاربران زیادی را جذب کنند؛ بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیاست که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. در آن زمان، هیچ کدام از کریپتوها وجود نداشتند و تنها BTC بود که استخراج و معامله می‌شد.

بیت کوین

 ترنجی گفت در وایت پیپر بیت کوین، این رمز ارز به عنوان یک پول دیجیتالی و روشی برای پرداخت معرفی شده، که هزینه کمی برای تراکنش‌های بین‌المللی دارد. تمام مردم از سراسر جهان، می‌توانند بدون نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها و موسسات مالی، به راحتی پول را به صورت Bitcoin با کارمزد کم و در عرض چند دقیقه، به سراسر جهان ارسال کنند. البته امروزه کاربری بیتکوین تغییر کرده و به عنوان ذخیره ارزش (مانند طلا) شناخته می‌شود؛ زیرا به دلیل مقیاس پذیری پایین (تعداد تراکنش‌هایی که در این سیستم تایید می‌شود، بسیار کم است و پاسخگوی نیاز کاربران نیست) و در نتیجه هزینه‌های زیاد برای ارسال تراکنش، نمی‌توان از بزرگ‌ترین رمز ارز به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کرد.

 

بنا به توئیت منتشر شده در توئیتر میهن بلاکچین بیتکوین بیشترین حجم بازار و حجم معاملات را در بین تمام ارزهای دیجیتال دارد و در نتیجه، بیشترین سلطه را بر این بازار دارد؛ بدین معنی که با تغییر قیمت BTC، روند قیمتی مابقی رمز ارزها نیز تغییر می‌کند و همه آنها وابسته به بیت کوین هستند. بنا به گزارش میهن بلاکچین، این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی به بازار وارد کند؛ زیرا دیگر مهم نیست که دیگر ارزهای رمزنگاری شده چقدر پیشرفت می‌کنند؛ اگر بیت کوین رشد کند، آنها نیز رشد می‌کنند و اگر Bitcoin دچار ریزش قیمتی شد، مابقی ارزها نیز با ریزش مواجه می‌شوند.

 

 

چرا قیمت رمزارزها به‌ طور مداوم در نوسان است؟

نوسان قیمت یکی از اصلی‌‌ترین عناصر ارزهای دیجیتال است. به گزارش سایت دیجیاتو بسیاری از مردم به خاطر همین نوسانات شدید قیمتی وارد دنیای رمز ارزها می‌شوند، که یا سود خیلی خوبی نصیب آنها می‌شود و یا متضرر می‌شوند.

قیمت ارز دیجیتال در طول چند سال گذشته، با نوسانات و تغییرات زیادی همراه بوده‌اند. در سال ۲۰۱۷، بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود تا آن زمان، یعنی حدود ۲۰ هزار دلار رسید. در آن زمان، از آنجایی که بیت کوین سلطه بازار را در دست داشت، باعث شد که مابقی رمز ارزها نیز با رشد بسیار زیادی مواجه شوند و همین موضوع، خبرساز شد.

جریان خروجی سرمایه از محصولات کریپتو در هفته گذشته رکورد زد!

بنا به گزارش کوین ایران و سایت arzdigital محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین بیشترین میزان خروج را داشتند که مجموعاً 107 میلیون دلار بود. در آخرین گزارش CoinShares آمده است که این «پاسخی مستقیم به صورتجلسه FOMC بوده است که نگرانی فدرال رزرو ایالات متحده در مورد افزایش تورم و ترس سرمایه‌گذاران از افزایش نرخ بهره را نشان می‌دهد». این گزارش همچنین با خبر دادن از گردش مالی بالای این محصولات با پشتوانه بیت کوین را در چهار هفته گذشته نشان می‌دهد که فعالیت سرمایه‌گذاران بالاتر از حد معمول بوده است.

با نکات مهم سرمایه گذاری روی بیت کوین آشنا شوید

قطره گزارش داد این روزها دوباره نام بیت کوین و ارزهای دیجیتال بر سر زبان‌ها افتاده است. پس از سقوط بیش از ۵۰ درصدی قیمت در ابتدای سال جاری، ابتدا ترس و وحشت در بازار حاکم شد و سپس رخوت جای آن را گرفت. اما پس از اینکه قیمت بیت کوین در هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد، افراد زیادی دوباره دل و دماغ نگاه کردن به نمودار قیمت را پیدا کرده‌اند. و افراد زیادی به این فکر افتادند که بفهمند بیت کوین چیست؟

بنابر گزارش تابناک، بیت کوین «پولی دیجیتال است که با هدف مقابله با سیاست‌های اشتباه اقتصاد سنتی، از میان برداشتن واسطه‌ها در هنگام انتقال پول و حفظ حریم خصوصی پا به میدان گذاشت». امروزه برخی اعتقاد دارند که بیت کوین از هدف ابتدایی خود دور شده است و از ویژگی‌های پنج‌گانه پول، تنها «ابزاری برای انباشت و حفظ ارزش» است. این دسته اعتقاد دارند بیش از آن که بیت کوین به ارزهای رایج شبیه باشد، نقشی مشابه طلا ایفا می‌کند.

با این حال در طی دوازده سالی که از پیدایش بیت کوین می‌گذرد، این رمزارز و دیگر پروژه‌های فعال در این حوزه راه درازی پیموده‌اند. زمانی – در سال ۲۰۱۰ – شخصی به نام لازلو هانیچ چند روز به دنبال کسی گشت تا حاضر باشد در ازای ۱۰۰۰۰ بیت کوین، به او دو عدد پیتزا دهد حال آن که امروز آن تعداد بیت کوین بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارند و مجموعه‌های تجاری فراوانی حاضرند تا در ازای دریافت بیت کوین خدمت ارائه دهند.

 قصد داریم در ادامه بازده سرمایه‌گذاری ماهیانه در بیت کوین را با جایگزینی فرضی مقایسه کنیم.

معامله‌گری در بازار رمز ارزها مخصوصا اگر بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت را انتخاب کرده باشید، بردباری و شکیبایی زیادی می‌خواهد. بدون شک تغییرات قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها، در دسته پرنوسان‌ترین دارایی‌ها در بازارهای مالی قرار می‌گیرد. اما دلیل این همه نوسانات شدید قیمتی چیست؟ چرا در عمر کوتاه معاملات بیت کوین، قیمت آن گاهی ده‌ها برابر شده و در بعضی مواقع قیمت آن یک دهم می‌شود؟ اگر به فکر ترید در بازار رمز ارزها هستید، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا ذات سرکش و پرتلاطم بازار رمز ارزها را بهتر بشناسید.

ورود ایرانیان به صنعت ماینینگ بیت کوین

واضح نقل کرد : استخراج بیت کوین در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و همزمانی آن با کم آبی بی‌سابقه در ایران، حال و روز مصرف برق در کشور را به وضع بی‌سابقه‌ای کشاند. البته طبق تحقیقات انجام شده، سهم مصرف برق در صنعت استخراج بیت کوین در بالاترین حالت، ۲ درصد از کل برق مصرفی در کشور است.

۳۵۸۰ مرکز استخراج رمز ارز در ایران مجوز دریافت کرده‌اند. استان سمنان با شش مرکز، البرز و گلستان با چهار مرکز و استان تهران با یک مرکز، بزرگترین مراکز استخراج رمز ارز در ایران هستند. البته مزرعه استخراج رفسنجان، که توسط سرمایه‌گذار خارجی تاسیس شده، به تنهایی بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در ایران است. در مجموع تمامی مراکز مجاز، ۵۲۱ مگاوات برق مصرف می‌کنند. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، اعلام کرده که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در ایران نیز ۳۶۳۶ واحد تخمین زده شده که در مجموع ۵۷۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند.

پیش‌بینی آینده قیمت بیت کوین

به گزارش برنا به نقل از سایت میهن بلاکچین عوامل زیادی بر قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان تاثیرگذار است. قوانین دولت‌ها، رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌ها)، احساسات خرده‌سرمایه‌گذاران، روند توسعه بلاک چین بیت کوین و همچنین رفتار قیمت یا مسائل مرتبط با بحث تحلیل تکنیکال همه روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. اکنون با توجه به این عوامل، آینده قیمت این رمز ارز محبوب چگونه خواهد بود؟ این نوشته را به بررسی آینده قیمت بیت کوین اختصاص خواهیم داد.

آینده قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، نوسانات قیمتی بسیار بالایی را ثبت کرده است. این رمز ارز از سال ۲۰۰۹ وارد دنیای مالی شده و تا به امروز اتفاق‌های مثبت و منفی بسیاری پیرامون آن رقم خورده است. این رمز ارز بارها تا مرز نابودی پیش رفته، از ممنوعیت آن در کشور چین گرفته تا بزرگترین هک تاریخ بیت کوین؛ در سال ۲۰۱۴ از یک صرافی که بیش از ۷۵ درصد معاملات بیت کوین در آن انجام می‌شد، حدود ۸۵۰۰۰۰ واحد بیت کوین به سرقت رفت. اما بیت کوین از تمام این اتفاق‌ها سربلند بیرون آمده و امروز به جایگاهی رسیده که اقتصاددانان مطرح جهان از آینده‌دار بودن این رمز ارز صحبت می‌کنند و آن را پدیده‌ای انکار ناپذیر در قرن فعلی می‌دانند. در تاریخ معاملاتی بیت کوین از این دست وقایع بسیار اتفاق افتاده که مطالعه تاریخچه قیمت بیت کوین باعث می‌شود تا شناخت بهتر و دقیق‌تری از رفتار سرمایه‌گذاران و تریدرهای این رمز ارز محبوب داشته باشیم و بتوانیم سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را تجربه کنیم.

 

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، بنا بر اعلام میهن بلاکچین قیمت بیت کوین از آبان‌ ماه سال قبل روند صعودی خود را آغاز کرد و این روند تا فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه داشت. در این شش ماه، قیمت بیت کوین بیش از ۳۵۰ درصد رشد کرد. همین رشد شدید قیمت باعث شد تا فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری شده در ایران بیش از پیش به استخراج بیت کوین و کسب درآمد از این حوزه روی آورند. استخراج بیت کوین توسط دستگاه‌هایی انجام می‌شود که برق زیادی مصرف می‌کنند. افزایش فعالیت ماینرهای ایرانی با قطعی گسترده برق در کشور همزمان بود و به همین دلیل، <<استخراج بیت کوین>> به گفتمان عمومی مردم ایران وارد شد و بسیاری عامل اصلی قطع برق در کشور را به فعالیت ماینرها در کشورمان نسبت دادند. میهن بلاکچین در تحقیقی با استناد به اعداد و ارقام استخراج بیت کوین در کل دنیا و سهم ایران از این حوزه، به واکاوی این موضوع پرداخته است.

وارن بافت سرزنده می ماند زیرا بیت کوین به میزان خیره کننده ۳۶ درصد سقوط می کند! ۳ سهام برتر او چیست؟ [اختصاصی خبرپوف]

بنا به گزارش خبرگزاری خبرپوف به عنوان یک سرمایه گذار ارزشی، وارن بافت دوست دارد دارایی های باکیفیت را ارزان بخرد. اما یک دارایی شکست خورده وجود دارد که او به این زودی نخواهد داشت: بیت کوین.

 

بسیاری از نمادهای سرمایه گذاری، مانند کتی وود و کوین اولری، از طرفداران بیت کوین بوده اند. اما بافت، مسلماً مشهورترین سرمایه گذار زمان ما، طرفدار آن نیست.

من هیچ بیت کوینی ندارم. من صاحب هیچ ارز دیجیتالی نیستم. این میلیاردر سال گذشته به CNBC گفت: هرگز این کار را نخواهم کرد. او قبلاً به Yahoo Finance توضیح داد که وقتی رمزارز می‌خرید، “شما چیزی ندارید که چیزی تولید کند.”

به عبارت دیگر، بافت دارایی هایی با استفاده واضح و مادی را دوست دارد. به سه هلدینگ برتر شرکت او برکشایر هاتاوی نگاهی بیندازید.

 

اطلاعات بالا خلاصه‌ای از فراز و نشیب بازار ارزهای دیجیتال در سایل 2021 بوده است که از خبرگزاری‌های مختلف خدمت شما آورده شده‌است. منبع هر خبرگزاری داده شده است و برای مشاهده کامل مطلب وارد شوید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

کالین وو، خبرنگار مطرح چینی فعال در حوزه رمزارز اخیرا در توییتی اعلام کرد ممکن است جاستین سان و سایر افراد تاثیرگذار در این حوزه از فرصت پیش آمده برای خرید در کف استفاده کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، وو در توییتی از خرید ۱۰۰ واحد بیت کوین به دست جاستین سان خبر داد. سان اخیراً به عنوان یکی از مقامات کشور گرنادا (Grenada) انتخاب شد و قرار است به عنوان سفیر این کشور در سازمان تجارت جهانی فعالیت کند.

توییت کالین وو
جاستین سان مدیر عامل ترون از سمت خود کناره‌گیری کرد

در حالی که قیمت بیت کوین در حال حاضر در تلاش برای بازگشت به بالای ۴۲۰۰۰ دلار است، حجم خالص خرید این دارایی به ۴.۲ میلیون دلار رسیده است.

علاوه بر این، از نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور و همچنین مایکل سیلور مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی به عنوان خریداران احتمالی بیت کوین در طول کاهش قیمت اخیر یاد شده است.

وو در ادامه توییت خود به این واقعیت اشاره کرد که جاستین سان، مدیرعامل پیشین بنیاد ترون اخیراً مبلغی ۹ رقمی به صورت اتریوم را در صرافی بایننس سپرده‌گذاری کرده است.

سه روز پیش، پس از اعلامیه‌های هشدار دهنده فدرال رزرو و قطع اینترنت قزاقستان، هش ریت بیت کوین که اخیراً به رکورد تازه‌ای رسیده بود ۱۲ ٪ کاهش یافت و قیمت پادشاه رمزارزها نیز به ۴۱۵۰۰ دلار سقوط کرد.

شاخص ترس و طمع نیز اکنون عدد ۲۳ را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده ترس شدید در بازار است. متیو هایلند (Matthew Hyland) در توییتر خود به برابر بودن قیمت بیت کوین در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی) با ۸ ژانویه سال گذشته اشاره کرد. او همچنین به شاخص ترس و طمع این ۲ روز نیز اشاره کرد که در سال گذشته در عدد ۹۳ و محدوده طمع شدید و امسال در عدد ۱۰ و محدوده ترس شدید قرار دارد.

آیا بایننس نیز در کف قیمت خرید کرده است؟

پس از کاهش قیمت بیت کوین، بسیاری از نهنگ‌ها به خرید روی آوردند. سومین آدرس بزرگ نگه‌دارنده BTC در این روند نزولی، ۵۵۱ بیت کوین دیگر خرید و اکنون موجودی این کیف پول به ۱۲۱٬۳۹۶BTC معادل حدودا ۵ میلیارد دلار رسیده است.

اما پس از اعلام خبری مبنی بر اینکه یک آدرس متعلق به صرافی بایننس در هفته گذشته ۴۳٬۰۰۰ BTC با میانگین قیمت ۴۶٬۵۵۳ دلار خریداری کرده است، این خبر از سمت یک سخنگوی این صرافی تکذیب شد. بر اساس گزارش کوین تلگراف این سخنگوی بایننس اظهار داشته است که اقدام اخیر، خرید بیت کوین نبوده و صرفا انتقال دارایی بوده است. زمانیکه بایننس به صادر کردن BTC در شبکه بایننس چین یا بایننس اسمارت چین می‌پردازد، بیت کوین اصلی را به عنوان وثیقه در کیف پول‌های دیگر نگهداری می‌کند.



:: برچسب‌ها: بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

تحلیل‌گری که سقوط بزرگ بیت کوین در ماه می را به درستی پیش بینی کرده بود در یک تحلیل دیگر اذعان داشته است که اصلاح چشمگیر دیگری در راه است.

 

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از دیلی هودل، شخصی با حساب کاربری DavetheWave در توییتر هشدارهایی در خصوص کاهش قیمت لحظه ای بیت کوین به سطح ۲۵۰۰۰ دلاری را منتشر کرده است. به گفته او اصلاح قیمت بیت کوین به ۲۵۰۰۰ دلار با ۵ شاخص تکنیکال همخوانی دارد.

 

کانال گاوسی، میانگین متحرک ۴ ساله، کانال پایینی نمودار رشد لگاریتمی (LGC)، نمایان شدن الگو سر و شانه در تایم‌فریم کوتاه مدت و مطابقت با سطح ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی در روند صعودی اخیر.

 

کانال گاوسی، اندیکاتور مومنتومی است که برای شناسایی سقف‌ها و کف قیمتی استفاده می‌شود. به گفته Dave اگر الگو سر و شانه به صورت کامل اجرا شود، سقوط قیمت آنی بیت کوین به ۲۵۰۰۰ دلار محقق می‌شود.

 

او همچنین با نگاهی به تاریخچه بیت کوین و زمانی‌هایی که به سطح پایینی نمودار LGC رسیده است اذعان داشت اگر BTC به بازار خرسی بلند مدتی وارد شود، ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به کف قیمتی خود در ۲۸،۰۰۰ دلار دست یابد. وی همچنین با انتشار آمار زیر گفت:

 
قیمت بیت کوین در پایین نمودار LGC در ۶ سال گذشته بدین صورت بوده است: سال ۲۰۱۶: ۴۰۰ دلار سال ۲۰۱۹: ۴۰۰۰ دلار سال ۲۰۲۲: ۲۱۰۰۰ دلار سال ۲۰۲۳: ۲۸۰۰۰ دلار
 

اخیرا این تحلیلگر سناریوی دیگری نیز ارائه داده است بدین صورت که قیمت بیت کوین قبل از آنکه در سال ۲۰۲۲ به یک عدد ۶ رقمی دست یابد تا ۲۸۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

 

بیت کوین در زمان نگارش این خبر به قیمت ۴۶٬۷۷۳ دلار خرید و فروش می‌شود. روز گذشته سلطه بیت کوین بر بازار رمز ارزها به زیر ۴۰٪ رسید. در حالیکه ارزهای دیجیتال برتر همگی نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را تجربه می‌کنند، رمز ارزهای ALGO و NEAR با افزایش قیمت همراه بوده‌اند.

 

شما با نظر این تحلیلگر موافق هستید؟ آیا قیمت بیت کوین با اصلاح دیگری همراه خواهد بود؟

 

به گزارش سایت خبری arzdigital قیمت بیت کوین همچنان در محدوده نزولی و زیر سطح ۵۰,۰۰۰ دلار نوسان می‌کند. پیش از آنکه روند بازیابی در بازار آغاز شود، قیمت تا زیر سطح ۴۷,۵۰۰ دلار هم پایین آمده بود. بیت کوین در حال حاضر با قیمتی حدود ۴۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد که بازار همچنان در معرض خطر سقوط قرار دارد.

 

به گزارش کریپتو نیوز، اکثر آلت کوین‌ها هم وضعیت مشابهی داشته‌اند و روند کلی بازار آنها نزولی بوده است. اتریوم در مقطعی به زیر ۳,۸۰۰ دلار سقوط کرد و قیمت ریپل به ۰.۸۵۰ دلار رسید. کاردانو هم روند نزولی خود را دنبال کرد و پیش از آنکه اصلاح صعودی در بازار آغاز شود، به زیر ۱.۴۰ دلار سقوط کرد.

 

قیمت بیت کوین

 

پس از آنکه کندل روزانه بیت کوین زیر ۵۰,۰۰۰ دلار بسته شد، روند نزولی هم ادامه پیدا کرد. سپس قیمت منطقه حمایتی ۴۸,۵۰۰ دلار را هم از دست داد و بیش از پیش در ناحیه نزولی فرو رفت. بیت کوین حتی در مقطعی به زیر ۴۷,۴۰۰ دلار رسید و اکنون بازار مشغول تثبیت قیمت است. اگر روند نزولی ادامه پیدا کند، اولین حمایت کلیدی نزدیک به ۴۷,۰۰۰ دلار است و اگر این سطح هم شکسته شود، ممکن است قیمت تا ۴۵,۵۰۰ دلار سقوط کند.

 

از سوی دیگر، اگر روند بازار در ادامه صعودی شود، این احتمال وجود دارد که قیمت در ناحیه ۴۸,۸۰۰ دلار با مقاومت مواجه شود. مقاومت بعدی در نزدیکی ۴۹,۲۰۰ دلار است که اگر این سطح هم پشت سر گذاشته شود، می‌توان به رسیدن قیمت به ۵۰,۰۰۰ دلار امیدوار بود.

 

قیمت اتریوم

 

اتریوم هم از الگویی مشابه بیت کوین پیروی کرده و قیمت آن به زیر ۳,۹۲۰ دلار کاهش یافته است. قیمت حتی در مقطعی حمایت ۳,۸۵۰ دلاری را هم شکست. حمایت مهم بعدی اتریوم در نزدیکی ۳,۸۰۰ دلار قرار دارد و اگر این سطح هم شکسته شود، ممکن است شاهد سقوط قیمت تا ۳,۶۸۰ دلار باشیم.

 

در صورت صعودی‌شدن بازار، احتمالاً قیمت در محدوده ۳,۸۸۰ دلار با مقاومت روبه‌رو خواهد شد. مقاومت کلیدی بعدی در نزدیکی سطح ۳,۹۲۰ دلار قرار دارد که اگر خریداران بتوانند از آن عبور کنند، می‌توان برای رسیدن قیمت به ۴,۰۰۰ دلار امیدوار بود.

 

قیمت کاردانو، بایننس کوین، سولانا، دوج کوین و ریپل

 

پس از اینکه قیمت کاردانو به زیر حمایت ۱.۴۵ دلاری سقوط کرد، سرعت روند نزولی هم بیشتر شد. در ادامه و پیش از آغاز روند بازیابی، قیمت تا زیر ۱.۴۰ دلار هم پایین آمد. در صورت صعودی‌شدن بازار اما، ممکن است قیمت تا ۱.۴۸ دلار افزایش یابد.

 

پیش از آنکه اصلاح صعودی در بازار آغاز شود، قیمت بایننس کوین در مقطعی تا حمایت ۵۲۵ دلاری سقوط کرد. قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر در نزدیکی ۵۴۰ دلار تثبیت شده است. مانع اصلی که بر سر راه خریداران قرار دارد، سطح ۵۵۰ دلار است که اگر بتوانند از آن عبور کنند، شتاب صعودی قیمت در کوتاه‌مدت افزایش می‌یابد.

 

قیمت سولانا روز گذشته با کاهشی ۴ درصدی به زیر ۱۸۵ دلار سقوط کرد. این ارز دیجیتال در ادامه حمایت ۱۸۰ دلاری را هم از دست داد. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، حمایت بعدی در محدوده ۱۷۲ دلار خواهد بود و شکسته‌شدن این سطح ممکن است با سقوط قیمت تا ۱۶۵ دلار همراه باشد.

 

قیمت دوج کوین در مقطعی تا ناحیه حمایتی ۰.۱۷۲ پایین آمد. بازار این ارز دیجیتال هم‌اکنون در حال جبران ضررهای اخیر است و تلاش می‌کند به ۰.۱۸۰ دلار نزدیک شود. برای اینکه دوج کوین بتواند تا ۰.۱۸۸ دلار رشد کند، کندل قیمت باید بالای ۰.۱۸۰ دلار بسته شود؛ در غیر این صورت، ممکن است قیمت مجدداً به ۰.۱۷۲ دلار برسد.

 

قیمت ریپل زیر سطح ۰.۹۰ دلار قرار دارد. این ارز دیجیتال حتی در مقطعی سطح ۰.۸۵۰ دلار را هم امتحان کرد. اگر روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است قیمت تا ۰.۸۲۰ دلار هم سقوط کند. از سوی دیگر، اگر قیمت افزایش یابد، خریداران می‌توانند مقاومت ۰.۹۰ دلاری را آزمایش کنند.

 

منبع : khabarpoof.ir



:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

خرید نهنگ شیبا اینو رمز ارز توکن Shib

وضعیت آنچین توکن شیبا اینو تا بدین جای کار عمدتا صعودی بوده است و با نزدیک شدن قیمت به مقاومت کلیدی ۰.۰۰۰۰۴۰ دلاری، سیگنالی صعودی به شمار می‌رود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، یکی از نکاتی ابزارهای IntoTheBlock به آن اشاره می‌کند، رشد خالص شبکه است که چشم‌اندازی از تعامل و رشد کاربران ارائه می‌دهد. تعداد آدرس‌های فعال شیبا در طول ۷ روز اخیر، حدود ۱۹٪ افزایش یافته و شاهد رشد در میزان دارایی کیف پول‌ها نیز بوده‌ایم. بر اساس آمار ارائه شده WhaleStats، تعداد هولدرهای شیبا در حال حاضر به ۱٬۰۹۴٬۱۲۹ رسیده است.

همچنین در بین ۱۰۰۰ آدرس برتر شبکه اتریوم، شیبا با ۷.۷٪ بیشترین میزان دارایی در کیف پول نهنگ‌های ذکر شده را به خود اختصاص داده است. این میزان معادل بیش از ۱٬۹۵۲٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار است.

نمایی از وضعیت آنچین شیبانمایی از وضعیت آنچین شیبا اینو (SHIB)

شاخص In The Money که نشان دهنده در سود بودن هولدرها است نیز در منطقه‌ای صعودی قرار گرفته و حاکی از آن است که ۶۳٪ از آدرس‌های این میم کوین در زمان فعلی در سود قرار دارند.

شاخص Concentration توزیع عرضه یک دارایی را بر اساس آدرس‌ها نشان می‌دهد. بر اساس این دسته‌بندی، به هولدرهایی که بیش از ۱٪ عرضه کوین را در اختیار دارند نهنگ گفته می‌شود و به نگهدارندگان ۰.۱٪ تا ۱٪ از کوین‌ها، سرمایه‌گذاران گفته می‌شود. بنابراین رشد این شاخص گویای آن است که هولدرهای قدرتمندتری به این مجموعه اضافه می‌شوند.

کوین مارکت کپ نیز با انتشار توییتی عنوان کرد که شیبا در سال ۲۰۲۱، بیشترین بازدید را در بین رمز ارزهای بازار داشته است. در این رده‌بندی، بیت کوین در رتبه دوم و دوج کوین در رتبه سوم قرار دارد.

پرایس اکشن شیبا

طبق گزارش سایت arzdigital شیبا در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۳۸۰۲ دلار معامله می‌شود و به سمت مقاومت کلیدی ۰.۰۰۰۰۴۰ دلاری نشانه گرفته است. در صورتی که این مقاومت شکسته شود، می‌توان رد خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش قیمتی ۴۳٪ و صعود تا ۰.۰۰۰۰۵۵ دلار را برای شیبا متصور شد. در این راه مقاومت کلیدی ۰.۰۰۰۰۴۷ دلاری نیز بر سر راه SHIB قرار دارد.

در صورتی که خریداران اختیار بازار را در دست بگیرند، قیمت شیبا ممکن است از هدف خوش‌بینانه ۰.۰۰۰۰۵۵ دلاری نیز عبور کرده و از ۰.۰۰۰۰۶۵ دلار فراتر برود. متعاقبا در صورتی که روند صعودی باطل شود، احتمال کاهش قیمت تا ۰.۰۰۰۰۳۲ دلار و ۰.۰۰۰۰۲۸ دلار نیز وجود دارد. قیمت شیبا در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۷۱٪ رشد کرده و اکنون در جایگاه سیزدهم بازار رمزارزها قرار گرفته است.

دوج کوین رقیب قدیمی شیبا اینو، نیز ماه پایانی سال میلادی را با اخبار خوبی سپری کرده است. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا که از طرف مجله TIME به عنوان چهره برتر سال ۲۰۲۱ انتخاب شده بود، اعلام کرد که تسلا پذیرش دوج کوین را آغاز می‌کند.

همچنین بنیاد دوج کوین با همکاری ویتالیک بوترین تصمیم دارد تا شبکه بلاکچینی این میم کوین را به سمت اثبات سهام سوق دهد. نقشه راه دوج کوین برای اولین بار در تاریخ این میم کوین به تازگی توسط بنیاد دوج کوین منتشر شده است.

قیمت شیبا در سایت کوین مارکت کپ

 

امروز نیز بیلی مارکوس بنیان‌گذار دوج کوین بار دیگر یادآور شد که او نقشی در توسعه DOGE ندارد و تنها یک عضو از جامعه طرفداران آن است. وی در توییتر اعلام کرد که تعداد ۲۴۰،۰۰۰ DOGE نگهداری می‌کند.



:: برچسب‌ها: ارز دیجیتال , ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت بیت کوین بزرگ‌ترین رمز ارز بازار شب گذشته تا ۵۲۰۰۰ دلار اوج گرفت. با این حال رشد BTC دوام نیاورد و قیمت این ارز دیجیتال تا ۴۸،۷۰۰ دلار کاهش یافت.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از نیوز بی‌تی‌سی، قیمت بیت کوین از مقاومت ۵۱،۸۰۰ دلاری عبور کرد اما خرس‌های بازار در سطح ۵۲،۰۰۰ دلار مانع پیشرفت بیشتر آن شدند. به نظر می‌رسد الگوی دو قله در سطح ۵۲۰۰۰ دلار در حال شکل گرفتن باشد.

پس از ثبت بالاترین قیمت در حرکت اخیر بیت کوین در ۵۲،۱۱۱ دلار، روند نزولی آغاز شد و حمایت‌های ۵۱،۲۰۰ و ۵۰،۵۰۰ دلاری شکسته شد. همچنین در نمودار ۱ ساعته BTC/USD خط روند صعودی در نزدیکی سطح ۵۱،۲۰۰ دلار شکسته شده است.

بیت کوین در زیر سطح ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی در حرکت اخیر قیمت از ۴۹،۴۷۷ دلار تا ۵۲،۱۱۱ دلار خرید و فروش میشد و اکنون این رمز ارز پایین‌تر از میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و زیر سطح ۵۰،۰۰۰ دلار معامله می‌شود. همچنین در ریزش اخیر قیمت بیت کوین به زیر سطح ۷۶.۴٪ فیبوناچی اصلاحی کشیده شده است.

اولین حمایت بیت کوین در سطح ۴۹،۵۰۰ دلار قرار دارد و حمایت کلیدی آن در ۴۹۰۰۰ دلار شکل گرفته است.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت بیت کویننمودار قیمت بیت کوین، تایم فریم ۱ ساعت

در صورتی که روند نزولی بیت کوین ادامه یابد و حمایت ۴۹٬۰۰۰ دلاری شکسته شود، قیمت BTC ممکن است با شکسته شدن حمایت ۴۸،۸۰۰ دلار تا ۴۷٬۵۰۰ دلار کاهش یابد.

بازیابی قیمت بیت کوین

اگر بیت کوین بتواند بالا تر از سطح ۴۹٬۵۰۰ دلار باقی بماند، می‌تواند یک روند افزایشی را آغاز کند. در این صورت اولین مقاومت پیش‌روی بیت کوین سطح ۵۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود. مقاومت بعدی آن در نزدیکی سطح میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته در ۵۰٬۸۰۰ دلار قرار دارد و در صورتی که این مقاومت به سمت بالا به خوبی شکسته شود، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۵۱٬۸۰۰ دلار رشد داشته باشد.

اندیکاتور مک‌دی به آرامی در ناحیه خرسی در حال رشد است و اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) اکنون پایین‌تر از ۵۰ قرار گرفته است. برای مطالعه تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در تایم‌فریم ۴ ساعته و ۱ روزه، مطلب زیر را مطالعه کنید.تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال؛ بیت کوین، متیک، هلیوم، کازموس و نیر

در رشد قیمت شب گذشته، حجم معاملات در صرافی‌های بزرگ اندکی بیشتر از روز یکشنبه بوده است و رالی اخیر بیت کوین با حجم معاملات کم، هم‌زمان با رشد سهام در بازارهای آمریکا بوده است. بر اساس اطلاعات کوین دسک، حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های بزرگ نسبت به ۵ دسامبر (حدود ۱۹ میلیارد دلار) با کاهش زیادی به کمتر از ۷ میلیارد دلار در روز گذشته رسیده است.

اطلاعات سایت کوین‌گلس نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹٬۰۰۰ معامله‌گر لیکویید شده‌اند که بالاترین میزان لیکویید شدن در یک معامله، ۵ میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین در صرافی Bybit بوده است. در ۱۲ ساعت گذشته نیز بیش از ۲۴۹ میلیون دلار قرارداد آتی در صرافی‌ها لیکویید شده است که ۸۹.۸٪ آنها قراردادهای خرید استقراضی (Long) بوده است.

قیمت اتریوم نیز همزمان با بیت کوین کاهش یافته است. رمز ارز ETH پس از دستیابی به قیمت ۴۱۲۷ دلاری در شب گذشته، با ۳.۳٪ کاهش نسبت به روز گذشته اکنون به قیمت ۳۹۳۲ دلار خرید و فروش می‌شود. شاخص ترس و طمع بازار کریپتو کارنسی نیز روی عدد ۴۱ (ترس در بازار) قرار دارد.



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

روند صعودی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در پایان روز پنجشنبه توانست از مقاومت ۵۰،۰۰۰ دلاری عبور کند و اکنون سیگنال‌های مثبتی برای افزایش قیمت به سمت ۵۲۰۰۰ دلار وجود دارد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از نیوز بی‌تی‌سی، قیمت بیت کوین با تثبیت قیمت در سطح ۴۸۰۰۰ دلار توانسته است روند صعودی جدیدی را آغاز کند. قیمت BTC از سطح ۴۸،۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته حرکت خود را آغاز کرده است.

علاوه بر آن کانال نزولی در نمودار ساعتی BTC/USD به سمت بالا شکسته شده است. بیت کوین تا مرز ۵۱،۵۰۰ دلار نیز اوج گرفت و اکنون در حال تثبیت قیمت در محدوده ۵۱۰۰۰ دلار است. در زمان نگارش این مطلب قیمت رمز ارز BTC بالاتر از سطح ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی در صعود اخیر قیمت از سطح ۴۸،۱۰۵ دلار تا ۵۱،۵۰۰ دلار قرار دارد. همچنین بیت کوین بالاتر از سطح میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته خرید و فروش می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین تایم‌فریم ۱ ساعتنمودار قیمت BTC تایم‌فریم ۱ ساعت

مقاومت اولیه بیت کوین در سطح ۵۱،۵۰۰ دلار قرار دارد. مقاومت کلیدی بعدی می‌تواند در سطح ۵۲۰۰۰ دلار قرار داشته باشد و غلبه بر آن می‌تواند قیمت Bitcoin را به سمت بالاتر هدایت کند. ایستگاه بعدی گاوها در نزدیکی سطح ۵۳۰۰۰ دلار قرار گرفته است.

از سوی دیگر اگر بیت کوین نتواند سطح ۵۱،۵۰۰ دلار را به دست بیاورد، می‌توان منتظر اصلاح قیمت بود. در این صورت اولین سطح حمایتی در ۵۰،۷۰۰ دلار واقع شده است.

اولین حمایت کلیدی جایی نیست جز سطح ۵۰،۰۰۰ دلار؛ اینجا همان سطح ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی در صعود اخیر قیمت از سطح ۴۸،۱۰۵ دلار تا ۵۱،۵۰۰ دلار است. شکسته شدن قیمت به زیر سطح ۵۰،۰۰۰ دلار می‌تواند فشار فروش بیشتری را جذب کند. در صورتی که این روند ادامه یابد قیمت بیت کوین می‌تواند به سمت سطح ۴۸،۸۰۰ دلار حرکت کند.

bitcoin price in coinmarket cap

قدرت اندیکاتور مک‌دی به آرامی در ناحیه صعودی در حال از دست رفتن است و اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) نیز بالاتر از سطح ۵۰ قرار دارد.

به نظر شما بیت کوین می‌تواند سطح ۵۰،۰۰۰ دلار را به عنوان حمایت حفظ کند؟



:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

برای اطلاع از قیمت لحظه ای سایر ارزهای دیجیتال می توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

 #ارزدیجیتالقیمت تغییرات(۲۴ ساعت)ارزش کل بازارحجم معاملات(۲۴ ساعت)
۱ Bitcoin $۴۹,۱۶۷
۱,۵۲۱,۳۴۹,۸۹۷.۵ تومان
 ۲.۲۳ % $۹۳۰,۳۹۱,۶۷۰,۷۷۹ $۲۰,۶۳۴,۳۳۱,۶۰۵
۲ Ethereum $۴,۰۵۵.۵۸
۱۲۵,۴۸۹,۷۸۴.۱۵ تومان
 ۱.۹۳ % $۴۸۲,۲۰۷,۶۸۱,۰۰۰ $۱۶,۳۲۷,۸۷۶,۹۲۷
۳ Binance Coin $۵۶۳.۳۷
۱۷,۴۳۲,۰۷۶.۲۲۵ تومان
 ۰.۰۱ % $۹۴,۸۲۵,۸۹۸,۴۲۳ $۱,۴۴۴,۹۹۷,۹۳۳
۴ Tether
۳۰,۹۴۲.۵ تومان
 ۰.۰۳ % $۷۷,۲۸۴,۲۲۷,۲۱۷ $۴۵,۲۵۸,۶۸۰,۰۶۳
۵ Solana $۱۷۰.۰۳
۵,۲۶۱,۱۵۳.۲۷۵ تومان
 ۰.۵۷ % $۵۲,۳۲۶,۲۲۴,۰۷۹ $۱,۲۱۱,۷۰۲,۶۷۲
۶ Cardano $۱.۳۴
۴۱,۴۶۲.۹۵ تومان
 ۸.۲۴ % $۴۳,۲۹۲,۶۱۶,۵۱۸ $۱,۵۲۱,۵۴۲,۲۴۶
۷ USD Coin
۳۰,۹۴۲.۵ تومان
 ۰.۰۲ % $۴۱,۵۹۵,۱۴۶,۲۳۸ $۲,۵۰۵,۳۴۲,۲۲۰
۸ XRP $۰.۸۱۹۴۶۱
۲۵,۳۵۶.۱۷۱۹۹۲۵ تومان
 ۰.۸۱ % $۳۸,۸۱۲,۸۴۲,۹۳۹ $۲,۵۶۷,۷۷۶,۴۸۳
۹ Polkadot $۲۷.۷۷
۸۵۹,۲۷۳.۲۲۵ تومان
 ۰.۸۶ % $۲۹,۵۸۸,۳۸۳,۱۶۷ $۷۵۷,۸۱۲,۷۶۹
۱۰ Dogecoin $۰.۱۶۸۶۴۳
۵,۲۱۸.۲۳۶۰۲۷۵ تومان
 ۱.۱۵ % $۲۲,۳۵۶,۲۵۸,۷۸۸ $۶۱۰,۷۱۳,۲۴۷
۱۱ Terra $۵۸.۶۴
۱,۸۱۴,۴۶۸.۲ تومان
 ۵.۲۴ % $۲۲,۲۷۴,۹۰۰,۵۴۲ $۱,۵۸۷,۵۴۵,۱۳۵
۱۲ Avalanche $۸۵.۲۸
۲,۶۳۸,۷۷۶.۴ تومان
 ۴.۱۴ % $۲۰,۷۴۸,۱۲۱,۳۸۷ $۵۸۰,۹۶۵,۷۱۲
۱۳ Shiba $۰.۰۰۰۰۳۴۴
۱.۰۶۴۴۲۲ تومان
 ۱.۰۱ % $۱۸,۸۷۹,۵۶۹,۳۷۳

$۷۶۱,۸۳۱,۵۷۲

منبع : قیمت ارز دیجیتال خبرپوف

 



:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
جدیدترین تراکنش بزرگ توکن شیبا اینو به نظر می‌رسد به پروژه اسکویید گیم و توسعه‌دهندگان کلاهبردارش مرتبط باشد. ممکن است شیبا اینو جدیدترین قربانی برای این کلاهبرداران باشد.
به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، حساب توییتری مرتبط با توکن شیبا اینو به تازگی اعلام کرده که تراکنش ۱۲۵ میلیون دلاری اخیر شیبا (۳.۲ تریلیون شیبا اینو) با وجوه حاصل از کلاهبرداری اسکویید گیم صورت گرفته و ممکن است برای جامعه این میم کوین مشکل‌ساز باشد.
منابع تراکنش
بر اساس صفحه اتر اسکن (Etherscan) به اشتراک گذاشته‌شده توسط این حساب توییتری، خرید سه تریلیون واحدی شیبا به احتمال زیاد توسط توسعه‌دهندگان پروژه معروف اسکویید گیم مربوط است. این پروژه پس از سریال معروف بازی مرکب نتفلیکس راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی رشد قابل‌توجهی کرد. با این حال، کمی بعد توسعه‌دهندگان وجوه سرمایه‌گذاران را به سرقت بردند و ناپدید شدند.
تراکنش‌های صورت گرفته به آدرس‌های کیف پولی مربوط شده‌اند که به توکن‌های مسروقه نسبت داده شده و برای جلوگیری از ردیابی از میکسر استفاده کرده‌اند. اگرچه این نظریه هنوز به تایید نیاز دارد، این توکن‌ها به آدرسی که به «c802c» ختم می‌شود نسبت داده شده‌اند که توسط برنامه میکسر استفاده شده است.
 
بررسی کلاهبرداری توکن بازی مرکب؛ دقیقا چه اتفاقی افتاد؟
این برای شیبا چه معنایی دارد؟
اگر تراکنش فوق توسط کلاهبرداران اسکویید گیم صورت گرفته باشد، بخش قابل‌توجهی از عرضه در گردش شیبا در اختیار افرادی قرار گرفته است که تمایل دارند قیمت بازار را دست‌کاری کرده و از آن سود کسب کنند.
به طور قطع این کلاهبرداران قادر نخواهند بود قیمت شیبا را به صفر کاهش دهند اما می‌توانند بر رشد شیبا تاثیر گذار باشند و حتی آن را متوقف نمایند چراکه سه تریلیون واحد توکن شیبا چیزی معادل با ۵۰ درصد از حجم معاملاتی روزانه این میم کوین است.
در زمان نگارش این خبر هر واحد شیبا اینو با قیمت ۰.۰۰۰۰۳۶ دلار معامله می‌شود و نسبت به پنج روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. ثبات قیمت اخیر شیبا در حالی صورت می‌گیرد که این توکن اخیراً در عرض یک روز ۲۵٪ کاهش یافت و پس از آن، ۱۵ ٪ به ارزش آن افزوده شد.
راه‌اندازی آولانچ بریج
آوالانچ بریج که در ماه جولای توسط شرکت آوا لبز معرفی شد از امروز به بعد از شیبا پشتیبانی خواهد کرد و بدین شکل امکان جابجایی توکن‌های شیبا اینو بین اتریوم و شبکه بلاکچینی آوالانچ امکان‌پذیر شده است.
شایان ذکر است کاربران می‌توانند با این بریج، توکن‌های رپد شده اتریوم و بیت کوین را هم منتقل نمایند.
امین گوین سیرر (Emin Gün Sirer)، مدیرعامل شرکت آوا لبز اخیراً شیبا را «بازی با مجموع صفر» خوانده است و خاطرنشان کرد که علاقه چندانی به این میم کوین ندارند.
 
به نظر شما چه تغییری ممکن است در قیمت شیبا اینو رخ دهد؟


:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
جدیدترین تراکنش بزرگ توکن شیبا اینو به نظر می‌رسد به پروژه اسکویید گیم و توسعه‌دهندگان کلاهبردارش مرتبط باشد. ممکن است شیبا اینو جدیدترین قربانی برای این کلاهبرداران باشد.
به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، حساب توییتری مرتبط با توکن شیبا اینو به تازگی اعلام کرده که تراکنش ۱۲۵ میلیون دلاری اخیر شیبا (۳.۲ تریلیون شیبا اینو) با وجوه حاصل از کلاهبرداری اسکویید گیم صورت گرفته و ممکن است برای جامعه این میم کوین مشکل‌ساز باشد.
منابع تراکنش
بر اساس صفحه اتر اسکن (Etherscan) به اشتراک گذاشته‌شده توسط این حساب توییتری، خرید سه تریلیون واحدی شیبا به احتمال زیاد توسط توسعه‌دهندگان پروژه معروف اسکویید گیم مربوط است. این پروژه پس از سریال معروف بازی مرکب نتفلیکس راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی رشد قابل‌توجهی کرد. با این حال، کمی بعد توسعه‌دهندگان وجوه سرمایه‌گذاران را به سرقت بردند و ناپدید شدند.
تراکنش‌های صورت گرفته به آدرس‌های کیف پولی مربوط شده‌اند که به توکن‌های مسروقه نسبت داده شده و برای جلوگیری از ردیابی از میکسر استفاده کرده‌اند. اگرچه این نظریه هنوز به تایید نیاز دارد، این توکن‌ها به آدرسی که به «c802c» ختم می‌شود نسبت داده شده‌اند که توسط برنامه میکسر استفاده شده است.
 
بررسی کلاهبرداری توکن بازی مرکب؛ دقیقا چه اتفاقی افتاد؟
این برای شیبا چه معنایی دارد؟
اگر تراکنش فوق توسط کلاهبرداران اسکویید گیم صورت گرفته باشد، بخش قابل‌توجهی از عرضه در گردش شیبا در اختیار افرادی قرار گرفته است که تمایل دارند قیمت بازار را دست‌کاری کرده و از آن سود کسب کنند.
به طور قطع این کلاهبرداران قادر نخواهند بود قیمت شیبا را به صفر کاهش دهند اما می‌توانند بر رشد شیبا تاثیر گذار باشند و حتی آن را متوقف نمایند چراکه سه تریلیون واحد توکن شیبا چیزی معادل با ۵۰ درصد از حجم معاملاتی روزانه این میم کوین است.
در زمان نگارش این خبر هر واحد شیبا اینو با قیمت ۰.۰۰۰۰۳۶ دلار معامله می‌شود و نسبت به پنج روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. ثبات قیمت اخیر شیبا در حالی صورت می‌گیرد که این توکن اخیراً در عرض یک روز ۲۵٪ کاهش یافت و پس از آن، ۱۵ ٪ به ارزش آن افزوده شد.
راه‌اندازی آولانچ بریج
آوالانچ بریج که در ماه جولای توسط شرکت آوا لبز معرفی شد از امروز به بعد از شیبا پشتیبانی خواهد کرد و بدین شکل امکان جابجایی توکن‌های شیبا اینو بین اتریوم و شبکه بلاکچینی آوالانچ امکان‌پذیر شده است.
شایان ذکر است کاربران می‌توانند با این بریج، توکن‌های رپد شده اتریوم و بیت کوین را هم منتقل نمایند.
امین گوین سیرر (Emin Gün Sirer)، مدیرعامل شرکت آوا لبز اخیراً شیبا را «بازی با مجموع صفر» خوانده است و خاطرنشان کرد که علاقه چندانی به این میم کوین ندارند.
 
به نظر شما چه تغییری ممکن است در قیمت شیبا اینو رخ دهد؟


:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

تغییرات قیمت بیتکوین در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

در ابتدای سال ۲۰۱۹، ارزش کل بازار کریپتوکارنسی‌ها ۳۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶۵ میلیارد دلار رسید و قیمت Bitcoin نیز با افزایش ۱۵ درصدی، به ۵۰۰۰ دلار رسید. تحلیلگران معتقد بودند که این افزایش قیمت به خاطر بازگشت بازیگران اصلی به بازار اتفاق افتاد.در فوریه این سال (بهمن ۹۷) حرکات مثبتی در رشد قیمت بیت کوین طبق گفته میهن بلاکچین مشاهده شد.در ۲ آپریل (۱۳ فروردین ۹۸) یک فرد ناشناس، ۲۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۹۴ میلیون دلار در آن زمان خریداری کرد.در می ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) قیمت شروع به افزایش کرد و در انتهای این ماه میلادی، به ۸۷۲۱ دلار رسید و سپس در ماه ژوئن (یک ماه بعد) به ۱۰۰۰۰ دلار رسید و از آن نیز عبور کرد.در ابتدای ماه جولای (تیر ۹۸) قیمت بیت کوین تا ۱۲۵۰۰ دلار صعود کرد، اما سپس تا ۹۳۰۰ دلار نزول کرد.در ماه آگوست (مرداد) بیت کوین در حدود ۱۰ هزار دلار معامله می شد و سلطه بیت کوین که به مدت طولانی (نزدیک ۲ سال) در کمتر از سطح ۶۰ درصد قرار داشت، ناگهان به بیش از ۹۰ درصد رسید.تا سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) حدود ۵۴۵۷ دستگاه ATM در سراسر دنیا وجود داشت. بیشترین تعداد کشورهایی که از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین استفاده می‌کردند آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتریش و اسپانیا بودند.در سال ۲۰۱۹، قیمت بیت کوین از ۴۰۰۰ دلار شروع به افزایش کرد و در پایان این سال، به ۷۴۰۰ دلار رسید.در طول دو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیت کوین بیشتر به صورت افقی و بدون روند حرکت کرده است؛ اما در برخی موارد نشان داده که جای رشد دارد. برای مثال در ژوئن ۲۰۱۹ که قیمت BTC از ۱۰۰۰۰ دلار عبور کرد، امید به شروع یک رالی صعودی دیگر زنده شد؛ اما در دسامبر همان سال،‌ قیمت بیت کوین به ۷۱۱۲ دلار رسید.افزایش قیمت تا سال ۲۰۲۰ اتفاق نیفتاد؛ زیرا در این سال کل اقتصاد دنیا، تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا، دچار رکود شد. بنا به داده های سایت میهن بلاکچین قیمت بیت کوین یک بار دیگر دچار ریزش شد؛ این رمز ارز در ابتدای سال ۲۰۲۰ با قیمت ۷۲۰۰ دلار معامله میشد؛ اما رکود اقصادی ناشی از کووید ۱۹ ، بر روی قیمت BTC نیز تاثیر گذاشت و آن را به حدود ۳۷۰۰ دلار رساند. اما این ویروس و سیاست‌های بعدی دولت‌ها، باعث ترس سرمایه‌گذاران از اقتصاد جهانی شد و آنها به دلیل بی‌اعتمادی نسبت به دولت‌ها و چاپ بی‌رویه دلار از طرف دولت و بانک مرکزی آمریکا، در بیتکوین سرمایه گذاری کردند. زیرا عرضه آن ۲۱ میلیون کوین ثابت است و نمی‌توان بیشتر از آن را تولید کرد و این باعث می‌شود که بسیاری از افراد BTC را به عنوان ذخیره ارزش ببینند و برای حفظ ارزش پول خود در آن سرمایه‌گذاری کنند. این حرکت عمومی به سمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، باعث افزایش قیمت آن شد بنا به گزارش سایت arzdigital و میهن بلاکچین؛ به طوری که در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰، بیت کوین با قیمت ۱۸۳۵۳ دلار معامله میشد.در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹) غول پرداختی‌های دیجیتالی پی پال (Paypal) اعلام کرد که به کاربران اجازه خرید و فروش بیت کوین را بر روی پلتفرم خود می‌دهد. این خبر باعث افزایش قیمت بیت کوین شد.سال ۲۰۲۰ در ادامه سال ۲۰۱۹ با قیمت ۷۴۰۰ دلاری بیت کوین شروع شد و در ماه دسامبر به ۲۶۲۰۰ دلار رسید؛ سال ۲۰۲۰ با وجود پاندمی ویروس کووید ۱۹، سال خوبی برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال و سایر کریپتوها محسوب می‌شود.

 

انفجار قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بنا به داده‌های میهن بلاکچین

بنا به گزارش سایت منبع میهن بلاکچین موضوع ذخیره ارزش بودن بیت کوین، از سال ۲۰۱۷ توجه سرمایه گذاران سازمانی را به خود جلب کرد؛ یعنی زمانی که سرمایه گذاران خُرد باعث افزایش قیمت آن شدند. بعدها شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد ثروتمند نیز شروع به سرمایه گذاری در اولین رمز ارز کردند. این باعث شد که قیمت این کریپتو در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) برای اولین بار در تاریخ خود، به ۲۴۰۰۰ دلار برسد؛ یعنی افزایش ۲۲۴ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۰. کمتر از یک ماه پس از دستیابی به این قیمت تاریخی جدید، در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۹۹) قیمت BTC از ۴۰۰۰۰ دلار نیز عبور کرد؛ اما ۳ روز بعد، تا حدود ۳۰۵۰۰ دلار ریزش کرد.سال ۲۰۲۱ با قیمت ۳۲۷۰۰ دلاری بیت کوین شروع شد و در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۰) به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی حدود ۶۴۰۰۰ دلار رسید. همچنین برای اولین بار، حجم معاملات یا مارکت کپ بیت کوین به ۱ تریلیون دلار رسید. در همین زمان بودکه افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین، روی تمام بازار کریپتو تاثیر مثبت گذاشت. در زمان نگارش این مقاله یعنی ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، قیمت BTC در حدود ۳۲۰۰۰ دلار معامله می شود. باید دید که تا انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی، قیمت بیتکوین چه تغییراتی خواهد داشت.

جمع بندی

طبق اعلام میهن بلاکچین بیت کوین خود را به عنوان یک کلاس دارایی اثبات کرده است. با این که تاریخچه قیمت بیت کوین پر از فراز و فرودهای شدید بوده، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی ترجیح می‌دهند. در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و اواسط ۲۰۲۱، ما شاهد حباب‌های قیمتی در بزرگ‌ترین رمز ارز بودیم که در طی آن، قیمت به شدت افزایش یافته و سپس با همان سرعت ریزش کرده است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

درباره این سویه جدید اطلاعات چندان زیادی در دست نیست، اما شواهد حکایت از سرعت بسیار بالای این نسخه جهش یافته جدید در انتقال دارد، تا جایی که به سرعت در حال جابجایی در قاره آفریقاست و به نظر می‌رسد، پتانسیل لازم برای عبور از مصونیت‌های ایجاد شده با واکسن را هم داشته باشد.

در شرایطی که اوضاع کرونایی کشورمان بسیار خوب شده و شمار شهر‌های قرمز بعد از ۲۸۹ روز به صفر رسیده، انتشار نسخه جدید و خطرناک کرونا در گوشه‌ای از جهان، نگرانی ها را به شدت افزایش داده است.


به گزارش «تابناک»؛ انتشار نسخه‌ای جدید از کرونا از مبدا «بوتسوانا»، کشوری کم جمعیت در جنوب آفریقا، موجبات نگرانی شدید جهانیان را فراهم آورده است تا جایی که برخی کشور‌ها تصمیم به لغو پرواز‌ها از مبدا قاره آفریقا گرفته‌اند و سازمان بهداشت جهانی در نشستی اضطراری، بررسی شیوع این سویه جدید را در دستور کار قرار داده است.

 

انتشار کرونا نسخه «بوتسوانا»، سویه خطرناک‌تر با سرعت رشد بسیار زیاد


بروز وضعیتی مشابه آنچه روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در جهان شاهد بودیم، بهترین نشانه وخامت اوضاع و شدت نگرانی‌های جهانی از شیوع این سویه جدید است که هنوز نامی ندارد و در محافل علمی با کد B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود؛ سویه‌ای که خطرناکترین سویه کرونا معرفی می‌شود.


البته درباره این سویه جدید اطلاعات چندان زیادی در دست نیست، اما شواهد حکایت از سرعت بسیار بالای این نسخه جهش یافته جدید در انتقال دارد، تا جایی که به سرعت در حال جابجایی در قاره آفریقاست و به نظر می‌رسد، پتانسیل لازم برای عبور از مصونیت‌های ایجاد شده با واکسن را هم داشته باشد.


آن گونه که گزارش‌های علمی نشان می‌دهد، این نسخه جدید ویروس در پروتئین اسپایک (شاخک‌های روی سطح این ویروس که موجب شده در تصاویر دو بعدی، این ویروس ظاهر تاج مانند پیدا کرده و «کرونا» یا تاجدار نام بگیرد) جهش‌های زیادی را تجربه کرده و این همان خطری است که نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

 

انتشار کرونا نسخه «بوتسوانا»، سویه خطرناک‌تر با سرعت رشد بسیار زیاد


اهمیت این جهش زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم این ویروس به کمک پروتئین اسپایک به غشای سلول‌ها می‌چسبد، این سد سلولی را می‌شکند و با تزریق آر. ان.‌ای به آنها، فرایند تکثیر خود را آغاز می‌کند. فرایندی که برای جلوگیری از انجامش، برخی واکسن‌ها اقدام به جعل پروتئین اسپایکِ ویروس می‌کنند و جهش در این ویروس ممکن است منجر به بی اثر شدن آن واکسن‌ها یا کاهش اثرگذاری شان شود.


این همان خطری است که از ماه‌ها پیش خودنمایی می‌کرد، اما چندان جدی گرفته نشد. خطر کندی شدید واکسیناسیون در قاره آفریقا که معلوم بود منجر به بروز جهش‌های فراوان در ویروس و شکل گیری سویه‌های جدید آن خواهد شد و به مانند الگوی اولیه نشر این ویروس، به سرعت راهش را به سراسر کره خاکی باز خواهد کرد و به سویه غالب در جهان بدل خواهد شد.


درست مسیری که سویه‌های «آلفا» و «دلتا» و بعدتر «بتا» پیش گرفتند و به رغم واکسیناسیون وسیع در بسیاری از کشورها، آن‌ها را چالش‌های شدیدی دست به گریبان کردند. راهی که سویه جدید در ابتدای آن قرار دارد؛ اما با سرعت شگرفی در حال طی کردن آن است، تا جایی که حتی نمونه‌هایی از آن در هنگ کنگ در جنوب چین هم شناسایی شده است؛ خطری که باید دید در کشورمان هم بروز و نمود خواهد یافت و در تصمیمات متجلی خواهد شد یا خیر!

 

انتشار کرونا نسخه «بوتسوانا»، سویه خطرناک‌تر با سرعت رشد بسیار زیاد

 

منبع : تابناک



:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهادهای واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند. تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد. ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است.بزرگ ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کارها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش BTC به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین بپردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت بیت کوین به صورت لحظه‌ای

عوامل متعددی روی قیمت لحظه‌ای بیت کوین تاثیر می‌گذارند. اگر قصد دارید به ترید بیت کوین بپردازید، دنبال کردن قیمت لحظه‌ای این رمزارز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام بدهید. اگر هم قصد سرمایه‌گذاری و هولد بلندمدت بیت کوین را دارید، باید نقطه مناسب برای ورود و خرید این رمزارز را پیدا کنید و برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خود یک استراتژی منطقی داشته باشید. در ادامه این مطلب با میهن بلاکچین همراه باشید تا با عواملی که روی قیمت لحظه‌ای بیت کوین تاثیر می‌گذارند بیشتر آشنا شوید.

پرسش و پاسخ ارزهای دیجیتال (FAQ):

  • چه فاکتورهایی تعیین کننده قیمت ارز دیجیتال هستند؟
    عوامل مختلفی مانند میزان قوی بودن پروژه و تیم توسعه‌دهنده یک رمزارز، عرضه و تقاضا، موضع قانون‌گذاران سراسر دنیا، پذیرش عمومی رمزارزها از سوی مردم، سرمایه‌گذاری شرکت‌های مطرح دنیا و… از مهمت‌رین عواملی هستند که قیمت ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کنند.
  • چطور می‌توان قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را رصد کرد؟
    برای مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید به وبسایتهایی مانند کوین مارکت کپ و کوین گکو مراجعه کنید. همچنین در صفحه قیمت ارز دیجیتال میهن بلاکچین می‌توانید قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مورد نظر خود، تغییرات قیمتی ۲۴ ساعته آن، حجم معاملات و… را مشاهده کنید.
  • پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال چطور انجام می‌شود؟
    برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده، باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار داد که از مهم‌ترین عوامل، می‌توان به بررسی بنیادی یا تحلیل فاندامنتال آن رمزارز اشاره کرد. آپدیت‌های پروژه، میزان کاربردی بودن آن، مورد پذیرش قرار گرفتن از سمت عموم مردم و سازمان‌های مطرح و… از فاکتورهایی هستند که دید خوبی از قیمت یک ارز دیجیتال به تومان در آینده به ما می‌دهند.


:: بازدید از این مطلب : 795
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

bitcoin image sajjeo

خیلی وقت بود میخواستم یه سری وبسایت معرفی کنم که واقعا کارشون خوب هستش توی حوزه ارزهای دیجیتال، یادگیری اولیه مبانی بیت کوین و ارزهای دیجیتال خیلی مهمه و اگر بدون دید درست واردش بشید ممکنه سرمایه‌تون رو به کل از دست بدید یا خیلی ضرر کنید. سایت‌های خبری مثل coinmarketcap و coingecko هم هستن برای دیدن قیمت بیت کوین.

سایت ارز دیجیتال میهن بلاکچین

لوگوی سایت ارز دیجیتال میهن بلاکچین

سایت ارز دیجیتال میهن بلاکچین تخصص اصلیش ارائه اخبار درست در حوزه ارزهای دیجیتال هستش، توجه کنید که به دست آوردن اخبار مهم و درست ارزهای دیجیتال توی این بازار تقریبا سخته و باید خیلی تلاش کنید که اصطلاحا شرایط FOMO بهتون دست نده و کارای لحظه‌ای نکنید. توی سایت میهن بلاکچین می‌تونید خیلی خوب یاد بگیرید بیت کوین چیه و و بلاکچین به چه معنا هستش و بعد شروع به خوندن اخبار لحظه‌ای بکنید.

یه سرویسی هم دارن به که قیمت ارز دیجیتال از قیمت بیت کوین گرفته تا قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال رو میدن.

سرویسی هم به نام مقایسه قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های ایرانی دارن من خیلی خوشم اومده.

تبدیل ارز دیجیتال یا همون مبدل ارزهای دیجیتال هم که دیگه نگم من به شخصه با این وبسایت خیلی حال کردم.


سایت خبری arzdigital

سایت arzdigital

دیگه از این سایت هم نگم که خیلی خوبه کلا شما باید این دو تا سایت رو بوکمارک کنید همیشه سر بزنید بهش، سایت میهن بلاکچین و سایت Arzdigital.

خبرهای مهم رو سایت arzdigital هم میذاره و میتونید بررسی کنید و استفاده کنید، سرویسی هم دارن که اخبار فوری رو در لحظه ترجمه میکنه من خیلی دوست دارم

من معمولا قیمت بیت کوین رو از سایت میهن بلاکچین چک میکنم و بعدش از این دو تا سایت خبرهاش رو میخونم و واقعا جفتشون کارشون خوبه.


سوالات کاربردی و مهم

  • وبسایت خبری و تحلیلی ایرانی ارز دیجیتال معتبر؟

دو وبسایت مهم و معتبر به اسم میهن بلاکچین و سایت arzdigital داریم که توصیه میکنم این دو مورد رو بوکمارک کنید

  • مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

این سرویس رو سایت میهن بلاکچین ارائه میکنه توی این صفحه، صفحه مقایسه قیمت صرافی‌ها، یا مقایسه قیمت خرید تتر میتونید سر بزنید بهش.


اگه سایتی رو میشناسید که نیاز هستش توی این صفحه اضافه بشه توی کامنت‌ها بگید این مقاله رو ویرایش میکنم و میذارم داخلش، پس این مقاله قراره هر هفته به روز بشه.

منبع : bazaremes



:: بازدید از این مطلب : 720
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیت کوین و اکثر آلتکوین‌ها در صدد حفظ قیمت خود بالاتر از سطوح مقاومتی اصلی خود هستند. این موضوع بیانگر آن است که گاوها می‌توانند در هر کف قیمت به خرید رمز ارز بپردازند. اما روند قیمت اکثر رمز ارزها در یک محدوده فعلا در حال نوسان است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین و اتریوم حول سطوح حمایتی روانی و مهم ۶۰,۰۰۰ و ۴۰۰۰ دلار می‌چرخد. این دو سطح حمایتی برای حفظ و ادامه روند صعودی در کوتاه‌مدت بسیار مهم و ضروری هستند.این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید و فروش رمز ارزها نیست.

اگرچه کاهش قیمت ممکن است معامله‌گرانی که از اهرم‌ها استفاده می‌کنند را ترسانده باشد، اما به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت کوین این ریزش را فرصتی برای خرید در نظر می‌گیرند. اطلاعات درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سومین نهنگ بزرگ بیت کوین، ۲۰۷ بیت کوین دیگر با میانگین قیمت ۶۲,۰۵۳ دلار به دارایی‌های خود افزوده است.

طبق گزارش کالین وو (Colin Wu) خبرنگار حوزه رمزارزها، پس از خرید اخیر این نهنگ، دارایی‌های آن در ماه نوامبر، ۶۳۵ بیت کوین افزایش یافته است.

 

 

عملکرد روزانه بازار رمزارزها - قیمت رمزارز هاعملکرد روزانه بازار رمزارزها

 

 

چطور بازار نزولی را تحلیل کنیم؟ آشنایی با الگوی نزولی قیمت رمزارزها

هرچند، تمام خبرها برای بیت کوین و رمزارزها مثبت نبوده است. ارزش دلار به بالاترین سطح خود طی ۱۶ ماه اخیر رسیده است. افزایش ارزش دلار به دلیل آن است که انتظار می‌رود افزایش تورم ممکن است باعث شود که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد و طرح خرید ۱۲۰ میلیارد دلار دارایی را تسریع ببخشد.

جوئل کروگر (Joel Kruger) استراتژیست ارز LMAX Group نیز گفته است که افزایش ارزش دلار ممکن است بیشترین تاثیر را بر روی دارایی‌های پرخطر داشته باشد و این موضوع می‌تواند دلیل اصلاح قیمت اخیر بیت کوین و آلتکوین‌ها باشد.

آیا گاوها از سطوح حمایتی قوی دفاع خواهند کرد و بازیابی صورت می‌گیرد یا فشار فروش شدید باعث می‌شود که قیمت رمزارزها به کمتر از سطوح حمایتی قوی برسند؟ در ادامه به بررسی نمودار قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار می‌پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین به کمتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) بیست روزه بر روی قیمت ۶۲,۶۰۷ دلار و خط حمایتی الگوی وج صعودی در تاریخ ۱۶ نوامبر کاهش یافته است. این اولین نشانه‌ای است که گاوها در حال از دست دادن تسلط خود بر بازار هستند.

 

 

نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC.USDT)نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC/USDT)

 

 

خریداران در صدد دفاع از میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه بر روی قیمت ۵۹,۱۲۲ دلار هستند اما افزایش قیمت ناچیز اخیر گویای عدم تمایل به خرید در سطوح قیمت کنونی از جانب گاوها است.

اگر قیمت از سطح قیمت کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، خرس‌ها در صدد کاهش بیشتر قیمت بیت کوین به کمتر از ۵۷,۸۲۰ دلار خواهند بود. در این صورت، فروش‌ها افزایش می‌یابد و قیمت می‌تواند به ۵۲,۵۰۰ دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت بیت کوین از سطح کنونی افزایش یابد و به بالاتر از EMA بیست روزه برسد، گویای روند انباشت قوی در سطوح پایین قیمت است. در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند مجددا به محدوده ۶۷,۰۰۰ الی ۶۹,۰۰۰ دلار برسد.نظر تحلیل‌گران درباره ادامه روند قیمت بیت کوین چیست؟

تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به سطح پایینتر از کانال صعودی رسید و پس از آن، در تاریخ ۱۶ نوامبر، فروش‌ها افزایش یافت و قیمت به کمتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۴،۴۳۹ دلار کاهش پیدا کرد. از تاریخ ۱ اکتبر تاکنون، این اولین بار است که قیمت به کمتر از EMA بیست روزه رسیده است.

 

 

نمودار روزانه قیمت اتریوم (ETH.USDT)نمودار روزانه قیمت اتریوم (ETH/USDT)

 

 

سایه طولانی در نمودار ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) بیانگر آن است که گاوها در صدد دفاع از SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۴،۰۳۳ دلار هستند. EMA بیست روزه روند نزولی پیدا کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده منفی وارد شده است. این شرایط گویای آن است که خرس‌ها بازگشته‌اند.

اگر قیمت از سطح کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، بیانگر آن است که احساس بازار منفی شده است و فروش توسط معامله‌گران افزایش یافته است. در این صورت، قیمت اتریوم ممکن است از SMA پنجاه روزه عبور کند و به سطح حمایتی بعدی بر روی ۳۶۰۰ دلار کاهش یابد.

در صورتی که قیمت اتر از سطح کنونی افزایش یابد و به بالاتر از EMA بیست روزه برسد، این چشم‌انداز نزولی منتفی می‌شود.پیش‌بینی سنتیمنت از کاهش قیمت اتریوم صحیح بود؛ ادامه روند اتریوم چگونه است؟

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

قیمت بایننس کوین در تاریخ ۱۵ نوامبر از سطح مقاومتی ۶۶۹.۳۰ دلار کاهش یافت و در تاریخ ۱۶ نوامبر، به سطح کمتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۵۹۱ دلار سقوط کرد. روند فروش در تاریخ ۱۷ نوامبر ادامه یافت و خرس‌ها قیمت را به نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰٪ بر روی قیمت ۵۵۲.۳۰ دلار رساندند.

 

 

نمودار روزانه قیمت بایننس کوین (BNB.USDT)نمودار روزانه قیمت بایننس کوین (BNB/USDT)

 

 

سایه بلند در کندل استیک ۱۷ نوامبر گویای خرید قوی در سطوح قیمت پایین‌تری است. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از EMA بیست روزه برسانند. در این صورت، قیمت BNB به ۶۶۹.۳۰ دلار افزایش می‌یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح EMA بیست روزه کمتر شود، گویای آن است که احساس بازار منفی شده است و فروش توسط معامله‌گران در حال افزایش است. در این صورت، قیمت BNB ممکن است به ریزش خود ادامه دهد و به SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۵۰۹ دلار برسد.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

قیمت سولانا در تاریخ ۱۶ نوامبر به سطح کمتر از کانال صعودی و EMA بیست روزه بر روی قیمت ۲۲۴ دلار رسید. این موضوع بیانگر آن است که گاوها تسلط خود را از دست داده‌اند. خریداران در صدد دفاع از سطح حمایتی ۲۱۶ دلار هستند، اما هرگونه افزایش قیمت ممکن است با فروش در سطوح قیمت بالاتر مواجه شود.

 

 

نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL.USDT)نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL/USDT)

 

 

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بدون نوسان بوده و RSI به نقطه میانی کاهش یافته است. این شرایط گویای توازن بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت کاهش یابد و کمتر از ۲۱۶ دلار حفظ شود، این توازن به سمت خرس‌ها متمایل خواهد شد.

در مقابل، اگر قیمت سولانا از سطح کنونی افزایش یابد، به بالاتر از خط روند نزولی می‌رسد. این سطح قیمت می‌تواند به عنوان سطح مقاومتی مستحکم عمل کند، اما اگر گاوها از این مانع عبور کنند، قیمت سولانا بار دیگر می‌تواند به رکورد ۲۵۹.۹۰ دلار دست یابد.تورم و رکود چه تاثیراتی بر ارزهای دیجیتال و بیت کوین می‌گذارند؟

تحلیل قیمت کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو در تاریخ ۱۶ نوامبر کاهش شدیدی یافت و به کمتر از سطح حمایتی مهم ۱.۸۷ دلار رسید. اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند که روز معاملاتی را کمتر از این سطح قیمت به پایان برساند. سایه بلند در کندل استیک نشان می‌دهد که خریداران در صدد دفاع از سطح حمایتی هستند.

 

 

نمودار روزانه قیمت کاردانو (ADA.USDT)نمودار روزانه قیمت کاردانو (ADA/USDT)

 

 

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالاتر از ۱.۸۷ برگردانند، اما سطوح قیمت بالاتر ممکن است فروش بیشتر را به همراه داشته باشد. هر دو میانگین‌های متحرک کاهش یافته‌اند و RSI به محدوده منفی وارد شده است. این شرایط گویای آن است که کنترل امور در دست خرس‌ها است.

اگر قیمت از سطوح کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت کاردانو را به کمتر از ۱.۷۵ دلار برسانند. در این صورت، قیمت کاردانو ممکن است به ۱.۵۰ دلار برسد.

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

سایه بلند کندل استیک ۱۵ نوامبر ریپل نشان می‌دهد که فروش توسط خرس‌ها افزایش یافته است. این فشار فروش در تاریخ ۱۶ نوامبر تسریع شد و خرس‌ها قیمت ریپل را به کمتر از سطح میانگین‌های متحرک برگرداندند.

 

 

نمودار روزانه قیمت ریپل (XRP.USDT)نمودار روزانه قیمت ریپل (XRP/USDT)

 

 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را کمتر از میانگین‌های متحرک حفظ کنند، قیمت ریپل ممکن است سطح حمایتی قوی ۱ دلار را به چالش بکشد. EMA بیست روزه بر روی قیمت ۱.۱۵ دلار شروع به کاهش کرده است و RSI به محدوده منفی وارد شده است. این شرایط نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری اندکی دارند.

عبور قیمت از یک دلار می‌تواند قیمت ریپل را به ۰.۸۵ دلار برساند. این سطح مجددا ممکن است به عنوان سطح حمایتی قوی عمل کند، اما در صورتی که قیمت ریپل از این سطح حمایتی نیز عبور کند، سطح حمایتی بعدی می‌تواند ۰.۷۰ دلار باشد.

در مقابل، اگر قیمت به بالاتر از سطح میانگین‌های متحرک برسد، قیمت ریپل به ۱.۲۴ دلار افزایش می‌یابد. گاوها باید قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند و آن را در این شرایط حفظ کنند تا نشانه‌ای از بازگشت آنها رویت شود.

تحلیل قیمت پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات نتوانست به بالاتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۴۵.۹۹ دلار برسد. این موضوع ممکن است باعث شود که گاوهای کوتاه‌مدت به خارج کردن سود خود اقدام کنند و خرس‌ها نیز به فروش بپردازند. این شرایط، فروش را تشدید می‌سازد و قیمت را به کمتر از SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۴۱.۸۸ دلار کاهش می‌دهد.

 

 

نمودار روزانه قیمت پولکادات (DOT.USDT)نمودار روزانه قیمت پولکادات (DOT/USDT)

 

 

قیمت پولکادات در صدد دستیابی به خط روند صعودی است. این موضوع گویای آن است که گاوها به خرید در کف قیمت ادامه می‌دهند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از SMA پنجاه روزه حفظ کنند، قیمت پولکادات می‌تواند به EMA بیست روزه افزایش یابد.

این سطح احتمالا مجددا به عنوان مانع عمل می‌کند. اگر قیمت از EMA بیست روزه کاهش یابد، خرس‌ها تلاش دیگری انجام خواهند داد تا قیمت را به سطح کمتر از خط روند صعودی برسانند و کاهش قیمت را به ۳۲ و سپس ۲۶ دلار ادامه دهند.

گاوها باید قیمت را به بالاتر از EMA بیست روزه برسانند و در این سطح حفظ کنند تا تسلط خرس‌ها پایان یابد.

تحلیل قیمت دوج کوین (DOGE)

پس از آنکه قیمت دوج کوین طی چند روز اخیر، بین میانگین‌های متحرک در نوسان بود، در تاریخ ۱۶ نوامبر کاهش شدیدی یافت. این موضوع نشان می‌دهد که عرضه از تقاضا پیشی گرفته است.

 

 

نمودار روزانه قیمت دوج کوین (DOGE.USDT)نمودار روزانه قیمت دوج کوین (DOGE/USDT)

 

 

گاوها در صدد دفاع از سطح حمایتی ۰.۲۲ دلار هستند و اکنون تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند. در این صورت، تسلط خرس‌ها پایان می‌یابد. در این صورت، قیمت دوج کوین می‌تواند به ۰.۳۰ دلار برسد.

هرچند، EMA بیست روزه بر روی قیمت ۰.۲۵ دلار در حال کاهش است و RSI در محدوده منفی قرار دارد. این شرایط نشان می‌دهد که خرس‌ها بر بازار تسلط دارند. اگر قیمت از سطح کنونی یا خط روند نزولی کاهش یابد، احتمال ریزش قیمت به کمتر از ۰.۲۲ دلار افزایش می‌یابد. در این صورت قیمت DOGE می‌تواند به سطح حمایتی مهم ۰.۱۹ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت شیبا اینو (SHIB)

گاوها در تاریخ ۱۴ و ۱۵ نوامبر تلاش کردند تا قیمت شیبا بالاتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۰.۰۰۰۰۵۲ دلار حفظ شود، اما سایه بلند در کندل روزانه، فروش در سطوح قیمت بالاتر را نشان می‌دهد.

 

 

نمودار روزانه قیمت شیبا اینو (SHIB.USDT)نمودار روزانه قیمت شیبا اینو (SHIB/USDT)

 

 

فروش شیبا اینو در تاریخ ۱۶ نوامبر ادامه یافت و قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه رساند. نکته اندکی مثبت این است که گاوها در صدد دفاع از سطح حمایتی مهم ۰.۰۰۰۰۴۳ دلار هستند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از EMA بیست روزه برسانند و قیمت را در این سطح حفظ کنند، قیمت SHIB می‌تواند به سطح مقاومتی ۰.۰۰۰۰۶۵ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، گویای آن است که معامله‌گران با هر افزایش اندک به فروش دارایی خود اقدام می‌کنند. این موضوع، احتمال کاهش قیمت به کمتر از ۰.۰۰۰۰۴۳ دلار و SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۰.۰۰۰۰۴۰ را افزایش می‌دهد. در این صورت، قیمت می‌تواند اصلاحیه ۱۰۰٪ در فیبوناچی اصلاحی را تکمیل کند و به ۰.۰۰۰۰۲۷ دلار برسد.

تحلیل قیمت آوالانچ (AVAX)

قیمت آوالانچ در روند صعودی قرار دارد. خرس‌ها در تاریخ ۱۶ نوامبر تلاش کرده‌اند تا روند صعودی این رمزارز را متوقف کنند و قیمت را به کمتر از سطح حمایتی مهم ۸۱ دلار برسانند اما گاوها اجازه این کار را ندادند. سایه بلند در کندل استیک آوالانچ نشان می‌دهد که خریداران از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۸۵.۲۰ دلار دفاع کرده‌اند.

 

 

نمودار روزانه قیمت آوالانچ (AVAX.USDT)نمودار روزانه قیمت آوالانچ (AVAX/USDT)

 

 

در تاریخ ۱۷ نوامبر، خریدها ادامه پیدا کرده است و گاوها توانستند قیمت را به بالاتر از سطح مقاومتی ۱۰۱.۸۲ دلار برسانند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از سطح روانی ۱۰۰ دلار حفظ کنند، قیمت آوالانچ می‌تواند به ۱۱۵.۱۴ دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک نمایی۲۰ روزه در روند صعودی و RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارند. این شرایط نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. خرس‌ها باید قیمت را به کمتر از سطح حمایتی ۸۱ دلار برسانند تا احتمال تغییر روند کوتاه‌مدت به وجود آید.

منبع : خبر پوف

 منبع تلگراف

منبع بلاگ



:: بازدید از این مطلب : 1204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

به‌روزرسانی تپروت با موفقیت انجام شد؛ آغاز عصری جدید در شبکه بیت کوین

 

پس از مدت‌ها انتظار، به‌روزرسانی تپروت بیت کوین صبح امروز با موفقیت اجرا شد. این ارتقا به معنی آغاز عصری جدید برای بیت کوین خواهد بود و قابلیت‌های ویژه‌ای را به شبکه این ارز دیجیتال اضافه خواهد کرد.

به گزارش کوین تلگراف و به نقل از سایت arzdigital، به‌روزرسانی تپروت ساعت ۸:۴۵ (به وقت تهران) صبح امروز و پس از موافقت ۹۰ درصدی ماینرها و استخرا‌های استخراج بیت کوین بین بلاک‌های شماره ۷۰۹,۴۸۸ و ۷۰۹,۶۳۲ شبکه این ارز دیجیتال با موفقیت انجام شد. تپروت اولین به‌روزرسانی بزرگ شبکه بیت کوین از اوت سال ۲۰۱۷ (مرداد ۹۶) است. در آن زمان طرح بهبود سگویت (SegWit) و راهکار لایه دوم بیت کوین، یعنی شبکه لایتنینگ، به‌طور هم‌زمان راه‌اندازی شده بودند.

هدف از انجام به‌روزرسانی تپروت بهبود قابلیت اسکریپت‌نویسی و حریم خصوصی در شبکه بیت کوین است و به همین منظور سافت فورک تپروت مفهومی را با‌ عنوان «چکیده اطلاعات ساختاریافته در درخت مرکل» یا به اختصار «MAST» ارائه می‌کند.


به روزرسانی بیت کوین با موفقیت فعال شد

به گزارش زوم ارز، پس از اینکه توافقی با ماینر های بیت کوین حاصل شد، سافت فورک بیت کوین با نام تپ روت بین بلاک های 709488 و 709632 با موفقیت فعال گردید و این نقطه عطف نشان دهنده اولین به روزرسانی موفق بیت کوین از سال 2017 تاکنون است و در آگست 2017 شبکه لایتنینگ و سگویت راه اندازی شدند.


 

هامپوس شوبرگ (Hampus Sjöberg)، یکی از توسعه‌دهندگان برجسته بیت کوین، گفته است:

MAST به این خاطر که تنها بخش‌های ضروری قرارداد را هنگام پرداخت نمایش می‌دهد، می‌تواند قراردادهای هوشمند را کارآمدتر و امن‌تر کند.

شوبرگ می‌گوید به‌روزرسانی تپروت نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند بلاک چین خود را مجدداً ارتقا دهد؛ مسئله‌ای که برای طول عمر شبکه بیت کوین اهمیت زیادی دارد. شوبرگ معتقد است که افزایش طول عمر شبکه «بزرگترین پیروزی» برای بیت کوین است.

شوبرگ که یکی از توسعه‌دهندگان کیف پول شبکه لایتنینگ بیت کوین، یعنی بلیکست والت (Blixt Wallet) است، می‌گوید تپروت امکان استفاده بیشتر از قابلیت‌های برون‌زنجیره‌ای بیت کوین را فراهم می‌کند تا فشار زیادی به نودهای شبکه وارد نشود.


 

ممکن است مفید باشد:

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت شیبا

قیمت بایننس کوین


 

علاوه بر این، شوبرگ معتقد است اگر لایتنینگ پشتیبانی از تپروت را آغاز کند، MAST می‌تواند امنیت ساختار قدیمی این شبکه لایه دوم را بیشتر کند. توسعه‌دهندگان نود‌های مختلف شبکه لایتنینگ چند هفته پیش در زوریخ سوئیس و در جریان رویداد ال‌ان سومیت (LN Summit) با یکدیگر ملاقات کرده بودند تا درباره به‌روزرسانی‌های احتمالی آینده صحبت کنند.

شوبرگ در این باره گفته است:

یکی از چیزهایی که در این دیدار درباره آن بحث شد این بود که آیا بهتر است لایتنینگ را در بخش‌های کوچک به‌روزرسانی کنیم یا اینکه ارتقای این شبکه را به‌صورت یک بسته بزرگ انجام دهیم.به‌روزرسانی تپروت این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌های شبکه لایتنینگ ظاهری مانند دیگر تراکنش‌های عادی درون‌زنجیره‌ای داشته باشند.

شوبرگ درباره اینکه چگونه ممکن است یک کانال پرداختی لایتنینگ با استفاده از تپروت در شرایط عادی تراکنشی مانند تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای ایجاد کند، گفته است:

درباره تراکنش‌هایی که با استفاده از تپروت انجام می‌شوند، نمی‌توان تشخیص داد که آن تراکنش یک پرداخت عادی بوده یا اینکه متعلق به یک کانال لایتنینگ است. این برای تعویض‌پذیری بیت کوین و مقاومت آن در برابر سانسور مهم است.

انجام موفقیت‌آمیز ارتقای تپروت را به «دوره آزمایش سریع» (Speedy Trial) نسبت می‌دهند. دوره آزمایش سریع یک روش انجام سافت فورک است که برای تأیید به موافقت ۹۰ درصد از ماینرهای شبکه نیاز دارد.

شوبرگ می‌گوید:

روش سیگنالینگ در دوره‌های بلاک ۲,۰۱۶‌تایی کار می‌کند، به این معنی که در یک دوره بلاک ۲۰۱۶تایی، ۹۰ درصد یا به عبارتی ۱,۸۱۵ مورد از ۲,۰۱۶ بلاک باید اعلام آمادگی کنند. گفتنی است که در ژوئن (خرداد) سال جاری ماینرهای بیت کوین برای اولین بار به اجماع ۹۰ درصدی دست یافتند.

همچنین بخوانید: فورک چیست؟ تعریف ساده هارد فورک، سافت فورک و تأثیر آن‌ها بر قیمت

ارتقای تپروت همچنین به معنی پایان فرصت استفاده از روش دوره آزمایش سریع است و به‌روزرسانی‌های بعدی قیمت بیت کوین باید از روش‌های دیگری برای استقرار سافت فورک در شبکه استفاده کنند.

شوبرگ با ارائه توصیه‌هایی خطاب به توسعه‌دهندگان بیت کوین گفته است:

تپروت دری را به سوی دنیایی از قابلیت‌های جدید باز می‌کند، اما اولین چیزی که شخصاً دوست دارم آن را ببینم، تراکنش‌های «MuSig2» است. با اینکه نباید هیچ‌چیز را درباره بیت کوین تضمین‌شده بدانیم، شخصاً دوست دارم در سافت فورک بعدی بیت کوین شاهد «تجمیع امضاهای تراکنش‌های چندامضایی (Cross-Input Signature Aggregation)» باشم.MuSig۲ یک طرح چندامضایی است که محققان شرکت بلاک استریم (Blockstream) آن را ارائه کرده‌اند و در آن برای تأیید یک تراکنش به بیش از یک امضا نیاز است. اگر یک تراکنش بیش از یک ورودی داشته باشد، امضاهای همه آن ورودی‌ها باعث سنگین‌شدن تراکنش می‌شوند. تجمیع این امضاها و تبدیل آنها به یک امضا، تراکنش را کوچک‌تر و سبک‌تر خواهد کرد.

بیت کوین در تاریخ ۱۳ ساله خود شاهد چندین هاردفورک و سافت فورک جامعه‌محور بوده است. در حالی که تپروت باید ارزش خود را در ادامه ثابت کند، لایتنینگ به فتح قله‌های جدید ادامه می‌دهد.

در ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) شبکه لایتنینگ شاهد رشد ۱۶۰ درصدی تعداد نودها در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه بود و علاوه بر آن تعداد کانال‌های پرداختی این شبکه هم از ابتدای سال جاری میلادی ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) و پیش از انجام به‌روزرسانی تپروت، ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۳,۲۲۰ واحد، معادل ۲۱۰ میلیون دلار رسیده بود.

 

با به روزرسانی تپ روت، کانال‌های پرداختی شبکه لایتنینگ در شرایط عادی از تراکنش‌های عادی که از تپ روت استفاده می کنند قابل تشخیص نخواهد بود. سیوبرگ در این رابطه اظهار داشت:

نمی توان مشخص کرد که آیا تراکنش تپ روت یک تراکنش معمولی است و یا به کانال پرداختی لایتنینگ متعلق است. این برای قابل معاوضه بودن و مقاومت در برابر سانسور شبکه بسیار مهم است.

فعالسازی موفق تپ‌روت به روش اجرای سافت فورک Speedy Trial مرتبط است که مستلزم حضور ۹۰ درصدی ماینرها است. طبق گفته سیوبرگ، این روش سیگنال دهی در دوره بلاک های ۲۰۱۶ کار می‌کرد، یعنی در یک دوره ۲۰۱۶ بلاکی، ۹۰ درصد یا ۱۸۱۵ بلاک باید سیگنال آماده باش ارسال می‌کردند.

در ماه ژوئن سال جاری، ماینرهای بیت کوین برای اولین بار بر سر به روزرسانی تپ روت به اجماع ۹۰ درصدی رسیدند و سیوبرگ در توییتی آن را اعلام کرد.

با این حال، به روزرسانی تپروت پایان دوره اسپیدی ترایال است و به روزرسانی های آینده در شبکه، نیازمند ارائه روش های جدیدی برای اخذ تاییدیه و اجماع کاربران است.

به گفته سیوبرگ، تپروت دنیایی از امکانات را به شبکه بیت کوین وارد می کند. سیوبرگ در این رابطه می گوید:

اگرچه ما نباید هیچ چیزی را در بیت کوین بدیهی بدانیم، من شخصاً مایلم در نهایت تمجیع امضا را به عنوان سافت فورکی در آینده بیت کوین ببینم.

تقریباً ۱۳ سال از عمر بیت کوین می‌گذرد و این شبکه، سافت فورک و هارد فورک های متعددی را تجربه کرده است. در حالی که ارزش تپ روت هنوز ثابت نشده و به گذر زمان احتیاج دارد، شبکه لایتنینگ بسیار پیشرفت کرده است.

در تاریخ ۲۸ سپتامبر، شبکه لایتنینگ افزایش ۱۶۰ درصدی را در تعداد نودهای خود در بازه زمانی ۱۲ ماهه مشاهده کرد. همچنین از ژانویه سال جاری تا بدین جای کار، تعداد کانال ها ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

تا تاریخ ۱۱ نوامبر، ظرفیت شبکه بیت کوین قبل از سافت فورک تپ‌روت در بالاترین سطح ۳۲۲۰ بیت کوین تقریبا معادل با ۲۱۰ میلیون دلار قرار داشت.

منابع : سایت خبری تحلیلی ارز دیجیتال میهن بلاکچین و سایت arzdigital

منبع خبر پوف

منبع جدید

 



:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

افزایش قیمت بیت کوین با به روز رسانی تپ روت

 

بعضی از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت بیت کوین افزایش یابد، زیرا تپ روت، مهم‌ترین به‌روزرسانی این شبکه از سال ۲۰۱۷ تاکنون در آستانه اجرا است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌دسک، پس از آنکه خریداران نتوانستند رکورد قیمت بیت کوین و اتر در اوایل هفته جاری را حفظ کنند، اکثر رمزارزها روز جمعه با کاهش قیمت همراه بودند. تحلیلگران انتظار دارند که فعالیت معاملاتی هفته آتی و پس از به‌روزرسانی تپ روت (Taproot) افزایش یابد. این به‌روزرسانی در صدد بهبود حریم خصوصی و راندمان شبکه بیت کوین است.

لوکاس انزرس‌دورفر کنراد (Lukas Enzersdorfer-Konrad) مدیر ارشد محصولات بیت‌پاندا (Bitpanda) در این خصوص گفته است:

گاوها قدرت این را دارند که پس از به‌روزرسانی تپ‌ روت، منجر به رشد بازار شوند.

به‌روز رسانی تپ روت بیت کوین چه تاثیری بر قیمت آن خواهد گذاشت؟

انتظار می‌رود این به‌روزرسانی طی چند روز آتی اجرا شود، هرچند سایر تحلیلگران معتقدند تپ‌ روت تاثیر اندکی بر قیمت بیت کوین می‌گذارد. ممکن است بعضی از سرمایه‌گذاران پس از به‌روز رسانی تپ‌ روت وارد وضعیت‌های خرید استقراضی شوند و طی چند ماه آتی قیمت بیت کوین را تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

در این بین، چشم‌انداز معامله‌گران برای فرصت‌های کسب سود بیشتر، فراتر از بیت کوین است.

الکس کوپسیکویچ (Alex Kuptsikevich) تحلیلگر FxPro در این خصوص گفته است:

نمودار بیت کوین بیش از حد آشفته شده است تا بتوان به عنوان اندیکاتور قابل اتکایی در بازار از آن استفاده کرد.

کاهش نوسان قیمت بیت کوین

طبق گزارش Skew، نوسان قیمت بیت کوین به تدریج در حال کاهش به کمترین سطح یک سال اخیر است. نمودار زیر، کاهش مستمر نوسان قیمت بیت کوین از ماه می و ورود بیت کوین به روند نزولی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر، بعضی از تحلیلگران انتظار دارند که نوسان قیمت بیت کوین علیرغم رکوردشکنی، در سطح کمی باقی بماند.

هر هفته با آنتونی؛ فعال‌سازی تپ روت بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

 

نوسان قیمت بیت کویننوسان قیمت بیت کوین

 

پیش‌بینی اصلاح قیمت تتر

قیمت اتر نیز ممکن است به سطح حمایتی ۴۰۰۰ الی ۴۲۰۰ دلار اصلاح شود. اندیکاتورهای تکنیکال، نشانه‌های اولیه توقف روند صعودی پس از دستیابی به رکورد ۴۸۰۰ دلار را نشان می‌دهند.

قیمت اتر نسبت به هفته گذشته تقریبا ۳ درصد افزایش یافته است. این عدد برای بیت کوین ۴ درصد بوده است. نمودار زیر، کاهش تدریجی ارزش جفت ارز ETH/BTC را در ماه جاری نشان می‌دهد. هرچند به نظر می‌رسد این روند نزولی تا سطح حمایتی ۰.۰۶۷ متوقف شود.

 

نمودار قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین (ETH.BTC)نمودار قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین (ETH/BTC)

 

به علاوه، اطلاعات موجود نشان می‌دهد حجم معاملات و آدرس‌های فعال اتر با افزایش قیمت ارتباطی نداشته است.


ممکن است مفید باشد:

قیمت بیت کوین

بیت کوین

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت شیبا

قیمت بایننس کوین


 

 

انشعاب خرسی بین آدرس های فعال و قیمت های اتریومانشعاب خرسی بین آدرس های فعال و قیمت های اتریوم

 

دلیل افزایش کارمزد شبکه اتریوم چیست؟ + تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

تغییر روند آلتکوین‌ها

توکن بومی شبکه OMG، پروتکل مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم، روز جمعه با ریزش قیمت همراه بود. قیمت‌ این رمزارز که تراکنش‌های سریعتر و ارزانتر را نوید داده است، ۲۷ درصد کاهش یافت و به ۱۲.۷۰ دلار رسید. اطلاعات نشان می‌دهد که قیمت OMG به کمتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه رسیده است.

بایننس بزرگترین صرافی رمزارز جهان موقتا برداشت‌ها دوج کوین را به دلیل مسائلی که پس از به‌روزرسانی آن به وجود آمده است، به حالت تعلیق درآورد. بعضی از کاربران پس از این به‌روزرسانی با مشکلات مهمی مواجه و مدعی شده‌اند که این صرافی ابتدا بدون اجازه آنها به برداشت دوج کوین اقدام کرده است و اکنون از آنها می‌خواهد دوج کوینی که در حساب آنها قرار ندارد را برگرداند.

سم بنکمن فراید مدیرعامل و موسس صرافی FTX معتقد است سولانا بلاک چین بهتری نسبت به اتریوم در اختیار دارد.

وی در همایشی که توسط یاهو فایننس و Decrypt برگزار شده بود اذعان کرد سولانا یکی از معدود بلاک چین‌هایی است که با جذب و مدیریت تعداد زیادی کاربر و تراکنش می‌تواند به پذیرش گسترده دست یابد. وی گفت:

سولانا یکی از معدود بلاک چین‌های عمومی است که نقشه راه دست‌یافتنی برای مقیاس‌پذیری میلیون‌ها تراکنش در ثانیه دارد.

منبع : سایت خبری تحلیلی ارز دیجیتال میهن بلاکچین

منبع بلاگ



:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

جهش ناگهانی قیمت بیت کوین و اتریوم؛ ارزش بازار رمز ارزها به ۳ تریلیون دلار رسید

 

قیمت بیت کوین روند صعودی جدیدی را به سطح بالاتر از ۶۵,۰۰۰ دلار آغاز کرد. بیت کوین نشانه‌های مثبتی نشان می‌دهد و می‌تواند به سمت قیمت ۷۰,۰۰۰ دلار حرکت کند. اتریوم نیز صقف قبلی قیمت خود را شکست به رکورد جدیدی در قیمت ۴۷۷۱ دلار دست یافته است.

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته به بالاتر از سطوح مقاومتی ۶۲,۵۰۰ و ۶۳,۵۰۰ دلار رسید. قیمت این رمزارز در حال حاضر بالاتر از ۶۵,۰۰۰ دلار و بالاتر از میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته است. در نمودار ساعتی قیمت بیت کوین شاهد عبور از خط روند نزولی مهم با سطح مقاومتی نزدیک به ۶۱,۵۵۰ دلار بودیم. روند صعودی اخیر با عبور از ۶۶,۰۰۰ دلار می‌تواند تشدید شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از newsbtc، قیمت بیت کوین بالاتر از سطح حمایتی ۶۰,۰۰۰ دلار حفظ شده است. در نتیجه، بیت کوین روند صعودی جدیدی را به بالاتر از سطوح مقاومتی ۶۲,۵۰۰ و ۶۳,۵۰۰ دلار آغاز کرد.مصاحبه پلن‌بی و آنتونی پامپلیانو؛ قیمت بیت کوین تا ۶ ماه دیگر به اوج می‌رسد

گاوها حتی توانستند قیمت این رمزارز را به بالاتر از سطح ۶۵,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته افزایش دهند. به علاوه، شاهد عبور قیمت بیت کوین از خط روند نزولی مهم با سطح مقاومتی نزدیک به ۶۱,۵۵۰ دلار بودیم.

قیمت بیت کوین در مقطعی به بالاتر از ۶۵,۵۰۰ دلار رسید. اوج قیمت بر روی ۶۵,۶۸۱ دلار ثبت شد و اکنون بدون نوسان است.

قیمت بیت کوین بالاتر از سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶٪ از روند صعودی شروع شده از ۶۰,۱۲۹ دلار به ۶۵,۶۸۱ دلار است. سطح مقاومتی اول نزدیک به ۶۵,۵۰۰ دلار است. اولین سطح مقاومتی مهم نیز نزدیک به سطح ۶۶,۰۰۰ دلار قرار دارد.

 

روند صعودی قیمت بیت کوینروند صعودی قیمت بیت کوین

 

ثبات قیمت بیت کوین طبیعی است؛ تحلیلگران هدف ۸۰،۰۰۰ دلاری را دنبال می‌کنند

عبور از سطح مقاومتی ۶۶,۰۰۰ دلار می‌تواند فرصت لازم برای شروع روند صعودی را فراهم سازد. سطح مقاومتی مهم بعدی نزدیک به ۶۸,۵۰۰ دلار است. افزایش قیمت بیشتر می‌تواند به ثبت قیمت ۷۰,۰۰۰ دلار منجر شود.

کف قیمت بیت کوین در چه سطحی قرار دارد؟

اگر بیت کوین نتواند از سطح مقاومتی ۶۶,۰۰۰ دلار عبور کند، ممکن است اصلاح قیمت آغاز شود. اولین سطح حمایتی بر روی ۶۴,۵۰۰ دلار است.

اولین سطح حمایتی مهم نزدیک به ۶۳,۰۰۰ دلار است. این سطح قیمت نزدیک به سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰٪ از قیمت ۶۰,۱۲۹ الی ۶۵,۶۸۱ دلار است. عبور از سطح حمایتی ۶۳,۰۰۰ دلار می‌تواند کاهش قیمت به ۶۲,۵۰۰ دلار را منجر شود. سطح حمایتی اصلی بر روی ۶۱,۲۰۰ است و عبور از آن می‌تواند روند نزولی را تشدید کند.

اندیکاتورهای تکنیکال

اندیکاتور MACD ساعتی: اندیکاتور MACD در حال کاهش سرعت در محدوده صعودی است.

اندیکاتور RSI ساعتی: اندیکاتور RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارد.

سطوح حمایتی مهم: ۶۴,۵۰۰ و ۶۳,۰۰۰ دلار.

سطوح مقاومتی مهم: ۶۵,۵۰۰، ۶۶,۰۰۰ و ۶۸,۵۰۰ دلار.

یکی از دلایلی که گفته می‌شود باعث جهش ناگهانی قیمت بیت کوین شود، توییت بری سیلبرت مدیر عامل شرکت دیجیتال کارنسی گروپ است. او ساعاتی پیش در توییتر نوشت:

هفته بزرگی در پیش روی است.

کاربران به سرعت به توییت او واکنش نشان داده‌اند.

از طرف دیگر بازار رمز ارزها شاهد یک روند صعودی قوی است. اتریوم بزرگ‌ترین رمز ارز بازار با رشد چشمگیری توانست به رکورد جدید ۴۷۷۱ دلار دست یابد. در زمان نگارش این خبر قیمت اتریوم برابر با ۴۷۵۹ دلار است. در مجموع ارزش بازار رمز ارزها برای اولین بار به ۳ تریلیون دلار رسیده است. بر اساس اطلاعات کوین‌گکو در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال برابر با ۲.۹۹۸ تریلیون دلار است.تحلیل قیمت اتریوم؛ پدیدار شدن واگرایی مخفی صعودی در نمودار اتریوم

 منبع

میهن بلاکچین

منبع 2



:: بازدید از این مطلب : 654
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

نوسان قیمت بیت کوین رمز ارز BTC

روند بدون نوسان قیمت بیت کوین باعث شده است که بعضی از معامله‌گران به سمت آلتکوین‌ها بروند، اما تحلیلگران مطمئن هستند که روند صعودی بعدی، قیمت بیت کوین را به بیش از ۸۰,۰۰۰ دلار می‌رساند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، گاوهای بیت کوین هم‌چنان به روند صعودی چشمگیری امیدوار هستند، اما در حال حاضر، خرس‌ها در حال اعمال فشار هستند و قیمت این رمزارز را کمتر از ۶۱,۰۰۰ دلار حفظ کرده‌اند.

اطلاعات کوین تلگراف مارکتز پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که تلاش گاوها در اوایل صبح امروز برای عبور از قیمت ۶۲,۰۰۰ دلار با خط دفاع قوی از جانب خرس‌ها مواجه شد و تلاش گاوها را بی‌نتیجه گذاشت.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کویننمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین (BTC/USDT)

در ادامه به نظرات معامله‌گران و تحلیلگران درباره نوسان قیمت کنونی بیت کوین و پیش‌بینی آنها در کوتاه‌مدت می‌پردازیم.

بیت کوین هم‌چنان در مسیر قیمت ۹۰,۰۰۰ دلار قرار دارد

اگرچه بعضی از معامله‌گران از روند بدون نوسان قیمت بیت کوین خسته شده‌اند، اما Rekt Capital تحلیلگر مستقل بازار رمزارز اخیرا نمودار زیر را منتشر و اذعان کرده است که بیت کوین توانسته است سطح مقاومتی مهمی را به سطح حمایتی تبدیل کند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کویننمودار هفتگی قیمت بیت کوین (BTC/USD)

وی در این خصوص گفت:

اگرچه قیمت بیت کوین طی چند هفته اخیر بدون نوسان بوده است، اما با موفقیت توانسته سطح مقاومتی مهم قبلی (به رنگ قرمز) را به سطح حمایتی (به رنگ سبز) تبدیل کند.

مایکل ون ده پوپ در خصوص اینکه بیت کوین چه اقدامی باید انجام دهد تا بتواند سطح حمایتی فعلی را حفظ کند و به قیمت‌های بیشتر دست یابد، نمودار زیر را منتشر کرده و به یک مسیر بالقوه اشاره کرده است که بیت کوین می‌تواند سال ۲۰۲۱ را در این مسیر به پایان برساند.

نمودار روزانه قیمت بیت کویننمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC/USDT)

وی گفته است:

بیت کوین هم‌چنان در مسیر دستیابی به قیمت ۹۰,۰۰۰ دلار قرار دارد.

هدف آسان بر روی قیمت ۸۰,۰۰۰ دلار

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین (2)نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین (BTC/USDT)

 

واقع در سنگاپور رخ داد.

 


 

ممکن است مفید باشد:

قیمت بیت کوین

بیت کوین

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت شیبا

قیمت بایننس کوین


 

چرا قیمت ILV افزایش پیدا کرده است؟

یکی از کاربران توییتر به اسم GalaxyBTC یک روند قیمت ساده‌ای را ارائه داده و گفته است:

سعی می‌کنم تا جایی که می‌شود شرایط را به طور ساده بیان کنم. هدف بعدی بیت کوین، قیمت ۸۰,۰۰۰ دلار است.

تسلط نهنگ‌ها بر واریز به صرافی‌ها

طبق گفته کی یونگ جو (Ki Young Ju) مدیرعامل کریپتو کوانت، فعالیت کیف پول نهنگ‌ها هم‌چنان تاثیر بسزایی بر قیمت بیت کوین دارد.

وی در توییتر گفته است:

علیرغم فروش از جانب نهنگ‌ها، بیت کوین توانسته سطح حمایتی ۶۰,۰۰۰ دلار را حفظ کند. بخش عمده‌ای از واریز بیت کوین به صرافی‌ها از جانب نهنگ‌ها است. ۱۰ تراکنش برتر تقریبا ۹۰٪ کل حجم معاملات را شامل می‌شود. ذخیره صرافی‌ها در حال کاهش است. این موضوع به کاهش موجودی صرافی‌ها منجر می‌شود.

نمودار ذخایر موجودی بیت کوین در صرافی هانمودار ذخایر موجودی بیت کوین در صرافی‌ها، قیمت BTC و نسبت موجودی نهنگ‌ها در صرافی‌ها

همانطور که اشاره شد، بخش عمده‌ای از واریز بیت کوین به صرافی‌ها از جانب نهنگ‌ها صورت می‌گیرد، اما ذخایر صرافی‌ها هم‌چنان در حال کاهش است. این موضوع یک نشانه صعودی برای بیت کوین است، زیرا کاهش موجودی برای خرید و افزایش تقاضا به افزایش قیمت منجر می‌شود.

در حال حاضر ارزش کل بازار رمزارزها ۲.۷۲ تریلیون دلار و تسلط بیت کوین ۴۲.۶٪ است.

 منبع بلاگ

منبع : خبر پوف



:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

این آلتکوین‌ها با کاهش سلطه بیت کوین می‌تازند؛ توکن بازی ایلوویوم باز هم رکورد زد

 

روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین ادامه دارد. در چند وقت اخیر علاوه‌بر بیت کوین و اتریوم، ۱۰ آلتکوین دیگر سقف قیمتی جدیدی ثبت کرده‌اند.

 

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، آلتکوین‌ها در بازارهای صعودی پس بریک اوت بیت کوین، به‌دنبال آن حرکت می‌کنند. رمز ارزهای دیگر بازار تمایل دارند پس از ثابت شدن قیمت بیت کوین، افزایش داشته باشند و از آن منفعت کسب کنند. به‌نظر می‌رسد این فرضیه درست است؛ زیرا در زمانی که بیت کوین به بالاتر از ۶۴ هزار دلار و اتر به بالای ۴۵۰۰ دلار رسیدند، آلتکوین‌ها به‌صورت پارابولیک یا سهمی‌وار حرکت کردند. قیمت سولانا نیز امروز با افزایشی چشمگیر به ۲۳۳ دلار صعود کرد.

 

براساس دادهای سایت Messari در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ توکن سقف قیمتی جدید ثبت کرده‌اند. به همین دلیل ارزش کل بازار رمز ارزها یک شبه از ۲.۶۱۹ تریلیون دلار به ۲.۷۳۲ تریلیون دلار افزایش یافت. با استفاده از لینک ارائه شده می‌توانید لیست رمز ارزهایی را مشاهده کنید که سقف قیمتی جدیدی را به ثبت رسانده‌اند.

 

 

 

در این بخش می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به عوامل افزایش قیمت ارزهای ال سی اکس (LCX)، ایلوویوم (ILV) و توکمَک (TOKE) بیاندازیم.تحلیلگر بازار رمز ارزها: فصل آلتکوین ها نزدیک است

 

 

دلیل افزایش قیمت LCX چیست؟

 

ال سی اکس توکن بومی صرافی دارایی‌های رمزنگاری‌شده لیختن اشتاین (Liechtenstein) است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و در حال حاضر دارای حداقل هشت مجوز برای ثبت ارزهای دیجتال از طرف سازمان بازار مالی لیختن اشتاین است. این مجوزها به این پلتفرم اجازه می‌دهد که به‌شکل قانونی خدمات مبادله و عرضه توکن‌های بهادار را انجام دهد.

 

داده‌های کوین گکو نشان می‌هد که LCX از زمان رسیدن به قیمت ۰.۱۲۵ دلار در ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر)، قیمت LCX با ۲۵۰٪ افزایش به ۰.۴۴ دلار در دوم نوامبر (۱۱ آبان) رسیده است. حجم معاملات آن نیز در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۲۵۷٪ به ۱۸.۳ میلیون دلار رسید.

 

نمودار قیمت LCXنمودار قیمت LCX

 

 

این افزایش ناگهانی قیمت و حجم معاملات، یک روز پس از فهرست شدن LCX در کوین‌بیس‌ پرو (Coinbase Pro) و صرافی بیترو (Bitrue) واقع در سنگاپور رخ داد.

 


 

ممکن است مفید باشد:

قیمت بیت کوین

بیت کوین

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت شیبا

قیمت بایننس کوین


 

چرا قیمت ILV افزایش پیدا کرده است؟

ایلوویوم یک بازی فانتزی جنگی و جهان باز (Open-World) ساخته‌شده بر بستر اتریوم است. هدف این پروژه تبدیل شدن به اولین بازی بلاکچینی با رتبه AAA است که جنبه‌های مالی غیرمتمرکز (Defi) و توکن‌های یکتا (NFT) را در خود جای می‌دهد.بازی ایلوویوم چیست؟ آشنایی با بازی Illuvium و توکن ILV

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) نشان می‌دهد که توکن کاربردی پلتفرم ایلوویم پس از رسیدن به قیمت ۴۵۲.۹ دلار در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر)، قیمت ILV با افزایش ۱۷۱٪، رکورد جدید ثبت کرد و در دوم نوامبر (۱۱ آبان) به ۱۲۳۱ دلار رسید. حجم معاملات آن نیز در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۱۲۲٪، به ۱۰۵ میلیون دلار رسید.

 

نمودار قیمت ILVنمودار قیمت ILV

دلیل افزایش قیمت ILV انتشار تصاویر اولیه از ویدیوی بازی بیان شده است. برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی، دیدن چنین ویدیوهایی جذابیت‌های خاص خود را دارد.

قیمت توکن TOKE چرا افزایش یافت؟

توکمَک یک پروتکل غیرمتمرکز نقدینگی و بازارسازی است. این پروتکل، نقدینگی پایدار و کارآمدی را در سراسر اکوسیستم دیفای تامین و پشتیبانی می‌کند.

داده‌های کوین گکو نشان می‌دهد از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) که هر توکن Tokemak در حدود ۳۰ دلار معامله می‌شد، قیمت TOKE با ۱۴۵.۶۵٪ افزایش به ۷۳/۲۷ دلار در دوم نوامبر (۱۱ آبان) رسیده است. حجم معاملات این رمز ارز در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به هشت میلیون دلار بوده است.

 

 نمودار قیمت TOKEنمودار قیمت TOKE

 

 

طبق داده‌های Defi Llama افزایش قیمت TOKE به‌دلیل رسیدن ارزش کل قفل‌شده در پلتفرم Tokemak به بالاترین میزان خود یعنی ۷۶۷.۹ میلیون دلار است. همچنین اخیرا این پلتفرم یک توکن به‌نام «توکن راکتورها» عرضه کرده است. این توکن به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های پروتکل‌های دیگر مانند آلکمیکس (Alchemix) و المپیوس (Olympus) را در این پلتفرم سپرده‌گذاری کرده و به‌عنوان پاداش TOKE دریافت کنند.ارزش کل قفل شده (TVL) چیست؟ معیاری برای ارزیابی پروژه‌های دیفای!

ارزش کلی بازار رمز ارزها در حال حاضر به ۲.۷۴۵ تریلیون دلار رسیده است و نرخ تسلط بیت کوین در حال حاضر ۴۳.۸٪ است.


منتشر شده در سایت خبری خبرپوف

منبع



:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت دوج کوین تحلیل نمودار رمز ارز DOGE Dogecoin

یک استراتژیست برتر و معامله‌گر محبوب رمز ارز می‌گوید انتظار دارد دوج کوین یک رالی عظیم را پیش رو داشته باشد. او همچنین هشدار داده است که معامله‌گران نباید بایننس کوین (BNB) را فراموش کنند. به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از دیلی هودل، تحلیل‌گر معروف که با نام مستعار Smart Contracter فعالیت می‌کند معتقد است دوج کوین افزایش شدید قیمتی را تجربه خواهد کرد و به ۱ دلار خواهد رسید. او رشد ۲۷۰٪ را برای دوج پیش بینی می‌کند. قیمت دوج کوین هم اکنون در حدود ۰.۲۶۹ دلار قرار دارد. این تحلیل‌گر گفته است: غیر ممکن است ایلان ماسک اجازه بدهد میم‌کوین دیگری به غیر از فرزند او دوج کوین به قیمت ۱ دلار برسد. با توجه به نمودار ارائه شده توسط این معامله‌گر، دوج کوین یک الگوی دو دره را تشکیل داده است که نشان از بازگشت احتمالی روند قیمتی دوج کوین دارد. آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال؛ بخش اول: آشنایی با مفاهیم بر اساس گزارش ارائه شده توسط کوین دسک، میانگین حجم معاملات بیت کوین و اتریوم در صرافی‌ها از دوج کوین و شیبا اینو بیشتر است. کلارا مدالی تحلیلگر شرکت Kaiko عنوان کرده است که این رفتار قیمتی (پرایس اکشن) غالبا به واسطه سرمایه‌گذاران خرد صورت گرفته است و به نظر می‌رسد نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کلا همچنان به بیت کوین و اتریوم علاقه بیشتری دارند.

ممکن است مفید باشد:

قیمت بیت کوین

بیت کوین

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت شیبا

قیمت بایننس کوین

او همچنین نیم نگاهی به کوین معروف صرافی بایننس یعنی BNB دارد. وی اضافه کرده است: BNB در حال شکست قیمت خود است. این کوین را فراموش نکنید چرا که احتمال ثبت رکورد بالاترین قیمت بایننس کوین کاملا محتمل است. بر اساس نمودارهای معامله‌گران، BNB از الگوی سر و شانه معکوس خارج شده است که این موضوع نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی است. Smart Contracter همچنین نگاهی به جفت ارز BNB/BTC دارد. او در این مورد پیش‌بینی می‌کند که الگوی صعودی شکست نوسان (SPF)، کف قیمتی را برای این جفت ارز به ثبت رسانده است. الگوی شکست نوسان (Swing Failure Pattern)، یک شکل‌گیری معکوس است که نشان می‌دهد فروشندگان از پایین‌تر بردن قیمت ناتوان هستند. بر اساس نموداری که توسط Smart Contracter ارائه شده است، نمودار BNB/BTC رالی دیگری را برای این جفت ارز پیش‌بینی می‌کند که ارزش این نسبت را به ۰.۰۱۴ معادل ۸۵۹ دلار می‌رساند. این مطلب ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید و فروش رمز ارزها نیست. به نظر شما آیا بایننس کوین می‌تواند رکورد قیمتی خود را بشکند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : خبر پوف

ویکس

منبع 2



:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

رشد قیمت اتریوم افزایش ارزش رمز ارز Eth ethereum

به گفته تحلیلگران عوامل متعددی احتمال افزایش قیمت اتریوم تا ۵۰۰۰ دلار را تقویت می‌کند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود بیت کوین تا ۸۵۰۰۰ دلار با مقاومت قابل‌توجهی مواجه نشود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، پس از اینکه گاوها توانستند قیمت بیت کوین را به محدوده حمایتی ۶۳۰۰۰ دلار برسانند، قیمت اتریوم نیز رکورد زد و به اوج ۴،۴۶۷ دلار رسید.

 

نمودار قیمت اتریومنمودار قیمت اتریوم

تحلیلگران مختلف معتقدند بیت کوین بالاتر از سطح ۶۰،۰۰۰ دلار در تلاش برای یافتن سطح حمایتی خود بوده و اتریوم نیز به دنبال ورود به فاز کشف قیمت است.

بیت کوین می‌تواند ۹۰،۰۰۰ دلاری شود

تحولات صعودی قیمت بیت کوین و اتریوم باعث شده است تا بسیاری نسبت به آینده این دو رمز ارز امیدوار باشند. تحلیلگری با نام Crypto_Ed_NL در پیامی توییتری هدف ۷۳۰۰۰ دلاری که پیش‌تر زمانی که قیمت بیت کوین ۴۰،۰۰۰ دلار بود تعیین کرده بود را اشتباه خواند و آن را افزایش داد.

پیش‌بینی Crypto_Ed_NL از قیمت بیت کوینپیش‌بینی Crypto_Ed_NL در رابطه با روند قیمت بیت کوین

این تحلیلگر پس از در نظر گرفتن تحولات قیمتی اخیر نوشت:

هدف تا ۹۰،۰۰۰ دلار افزایش یافت و پس از اصلاح، باید شاهد ۱۰۰،۰۰۰ دلار باشیم.

وی کمی بعد در رابطه با اینکه افزایش قیمت بیت کوین چگونه بر قیمت اتریوم تأثیر می‌گذارد توییتی منتشر کرد و در آن نحوه عملکرد پرایس اکشن را توضیح داد و هدف ۶۰۰۰ دلاری را برای اتریوم مشخص کرد.

 پیش‌بینی Crypto_Ed_NL در رابطه با روند قیمت اتریومپیش‌بینی Crypto_Ed_NL در رابطه با روند قیمت اتریوم

Crypto_Ed_NL در این رابطه گفت:

نیازی به فرار از اشتباه و سلب مسئولیت نیست. وقتی اشتباه می‌کنم، اشتباه کرده‌ام اما از اشتباه کردن در رابطه با این موضوع بسیار شگفت‌زده خواهم شد.

۸۵۰۰۰ دلار مانع بزرگ بعدی برای بیت کوین است

شرکت Decentrader نگاهی دقیق‌تر به پرایس اکشن بیت کوین انداخته است. به گفته این شرکت، کاهش ۱۴٪ قیمت بیت کوین در طول هفته اخیر از سطح ۶۷۰۰۰ دلاری به دلیل تمایل معامله گران به استفاده از اهرم‌ها و ورود به موقعیت‌های خرید استقراضی در مسیر رسیدن به رکورد قیمتی صورت گرفته است.

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط این شرکت، معامله‌گران هر دو موقعیت‌ خرید و فروش استقراضی در افت قیمت اخیر ضرر کردند و در مجموع در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۲۰ میلیون دلار موقعیت فروش استقراضی لیکوئید شد. ۱۰۰ میلیون دلار موقعیت خرید استقراضی نیز روز بعد لیکوئید شد.

تحلیل شرکت Decentrader از قیمت بیت کوینتحلیل شرکت Decentrader از قیمت بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت کوین به نقطه شکست‌خورده رالی ماه مه خود بازگشته است و آن را به حمایتی برای خود تبدیل کرده است. Decentrader در این رابطه می‌گوید:

تایم فریم‌های بالاتر از تداوم روند صعودی خبر می‌دهند و احتمالاً در آن شاهد تقاطع میانگین متحرک ۱۲۸ روزه و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خواهیم بود. رالی قیمتی در بازارهای صعودی گذشته پس از چنین کراس اورهایی (تقاطع) حفظ شده است. از منظر تکنیکال، چرخه بازار و عوامل درون زنجیره‌ای، انتظار داریم مانع مهمی پیش روی بیت کوین تا رسیدن به ۸۵۰۰۰ و ۹۰۰۰۰ دلار نباشد.

اتریوم آماده فتح قله ۵۰۰۰ دلاری

دیگر سناریو احتمالی برای قیمت اتریوم، توسط مایکل ون د پوپ، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم توسط مایکل ون د پوپپیش‌بینی قیمت اتریوم توسط مایکل ون د پوپ

وی در این رابطه می‌گوید:

شاهد تغییر مطلوب حمایت/مقاومت هستیم و احتمالاً وضعیت برای تداوم روند قیمتی تا ۵۰۰۰ دلار آماده است.

قیمت ارز دیجیتال با این حال وی معتقد است اتریوم ممکن است پیش از صعود مجدد با اصلاح قیمت همراه باشد. همانطور که در نمودار بالا مشخص است به نظر مایکل ون ده پپ ممکن است تا پایان سال و شروع رالی جدید، اتریوم اندکی کاهش قیمت داشته باشد. او در ادامه به قیمت ۱۰۰ دلاری اتریوم در دو سال قبل اشاره کرد و گفت در آن زمان همه اتریوم را یک پروژه شکست خورده نامیده بودند.

در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار رمزارزها ۲.۶۶۶ تریلیون دلار است و بیت کوین، ۴۴.۲٪ از این بازار را به خود اختصاص داده است.



:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ایردراپ توکن NFT به دارندگان توکن WIN

 

بنیاد APENFT اعلام کرده است قیمت بیت کوین دارندگان رمز ارز وینک (WIN) نیز از این پس مشمول دریافت ایردراپ توکن NFT خواهند بود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از وبسایت این پروژه، بنیاد Apenft فرآیند تخصیص ایردراپ توکن خود را تغییر داده است. از این پس تنها دارندگان توکن‌های TRX, BTT, JST و وینک (WIN) مشمول دریافت ایردراپ توکن NFT خواهند بود.

این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و توصیه سرمایه‌گذاری و خرید و فروش رمز ارزها نیست.

 


ممکن است مفید باشد:

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت دوج کوین

قیمت شیبا


در این فرآیند مقدار توکن‌های اختصاص یافته تغییر نکرده است. قبلا این ایردراپ به هولدرهای بیت کوین، اتریوم و TUSD بر بستر TRC-20 نیز تعلق می‌گرفت که از این پس به جای این دسته از کاربرها ایردراپ به دارندگان توکن وینک تعلق می‌گیرد.

این تغییرات از تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) اعمال خواهد شد. شایان ذکر است این ایردراپ به صورت ماهانه به هولدرهای نامبرده تعلق می‌گیرد و این فرآیند تا ژوئن ۲۰۲۳ به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت. تاکنون ۵ دوره از این ایردراپ تکمیل شده است.

مقدار تخصیص یافته به دارندگان این توکن‌ها به صورت زیر است:

توکن WIN معادل ۱۰٪، توکن TRX معادل ۴۰٪، توکن BTT معادل ۳۰٪، توکن JST معادل ۲۰٪.

این ایردراپ به آدرس‌هایی تعلق می‌گیرد که در بستر اصلی شبکه ترون یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

حداقل ۱۰۰ TRX، حداقل ۱۰۰ JST، حداقل ۲۰۰۰ BTT، حداقل ۱۵۰۰۰ WIN در آدرس کیف پول موجود باشد. نیازی به اقدام خاصی از سوی کاربران نیست و توکن‌ها پس از انجام محاسبات به حساب آنها واریز می‌شود.

کاربرانی که در صرافی‌ها این رمز ارزها را نگهداری می‌کنند نیز مشمول دریافت ایردراپ خواهند بود به شرطی که آن صرافی از این برنامه ایردراپ پشتیبانی کند. شایان ذکر است صرافی بایننس از این برنامه پشتیبانی می‌کند.

به‌روزرسانی: اگر در دریافت این ایردراپ با مشکل مواجه شده‌اید می‌توانید به پشتیبانی آن به آدرس airdrop@apenft.org ایمیل ارسال کنید و سوالات خود را مطرح کنید. دقت داشته باشید در تمام پروژه‌های رمز ارز، از ارسال اطلاعات کاربری حساس خود مانند کلیدهای خصوصی و کلمات بازیابی خودداری کنید.

منبع : سایت خبری ارز دیجیتال میهن بلاکچین

منبع خبر پوف

تلگراف

منبع بلاگ



:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس cz binance ceo

 

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) بنیانگذار بایننس به تازگی گفته است بیت کوین که در چند ماه آینده، بازار رمز ارزها تحت تاثیر نوسانات بالایی قرار خواهد گرفت. در ادامه نیز توضیح خواهیم داد معامله‌گران قراردادهای اختیار در چنین وضعیتی باید چگونه عمل کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، نوسان (Volatility) یک معیار پیچیده آماری است که عموما توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که با اصطلاح نوسان آشنایی ندارند معمولا آن را به عنوان یک عبارت مخصوص تحلیل‌گران می‌پندارند. با این حال همانطور که در اظهار نظر اخیر موسس صرافی بایننس آمده است، بسیاری از مردم معنای درست نوسان را نمی دانند.

 

 

توییت چانگ پنگ ژائو درباره نوسان بازار

 

 

این اولین بار نیست قیمت بیت کوین که ژائو فرضیه نادرستی را درباره نوسان مطرح می‌کند. او در ماه می‌ (اردیبهشت) گفت که نوسان فقط مختص بازار رمز ارزها نیست، در صورتی که منابع مختلف از جمله کوین تلگراف نشان دادند که اگر تسلا را فاکتور بگیریم هیچ سهمی در بازار بورس S&P۵۰۰ نوسان سالانه ۷۰٪ بیت کوین را نداشته است.

معنای نوسان چیست؟

نوسان واقعی یا تاریخی میزان تغییر روزانه قیمت را اندازه می‌گیرد و نوسان بالا نشان می‌دهد که قیمت می‌تواند در طول زمان به شدت به سمت و سوی مختلف تغییر جهت دهد.

این شاخص ممکن است متناقض به نظر برسد اما زمانی که دوره‌هایی با نوسان کمتر اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده این است که احتمال حرکات انفجاری وجود دارد. این موضوع تا حدی به این دلیل است که ماهیت این شاخص به داده‌های قبل از آن می‌پردازد. زمانی که بازار آرام‌تر است، معامله‌گران تمایل بیشتری به استفاده از اهرم‌ها دارند که این موضوع باعث می‌شود در حین حرکت‌های ناگهانی بازار، لیکوییدهای شدیدتری اتفاق بیفتد.

 

اطلاعات بالا نشان می‌دهد نوسان متوسط ۵۰ روزه در دو سال گذشته در حدود ۷۴٪ است. این اندیکاتور از لحاظ تاریخی با حرکت به بالای ۸۰٪ تمایل به شتاب‌گیری دارد اما هیچ تضمینی نیست که چنین حرکتی اتفاق بیفتد. داده‌های ماه‌های فوریه (بهمن) و آوریل (فروردین) ۲۰۱۷ استدلال متضادی برای این تئوری ارائه می‌دهند.

شاخص نوسان نمی‌تواند بازارهای خرسی و گاوی را متمایز کند چرا که منحصرا نوسانات مطلق روزانه را اندازه‌گیری می‌کند. علاوه بر این یک دوره آرام بدون نوسان به خودی خود نشان‌دهنده ریزش بازار در آینده نزدیک نیست.

 


ممکن است مفید باشد:

پنکیک سواپ

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت دوج کوین


 

استراتژی معامله‌گران بازار اختیار چیست؟

با توجه به اینکه موسس بزرگترین صرافی رمز ارز جهان ارتباطات بسیار خوبی دارد، همیشه این احتمال وجود دارد که او اطلاعاتی از درون بازار داشته باشد که ما از آن بی‌خبر هستیم. اما اگر شخصی در مورد اتفاقی در آینده تا این میزان مطمئن بود احتمالا می‌دانست که تاثیر این موضوع بر بازار مثبت است یا منفی. این که او برای چند ماه آینده نوسانات بالا را پیش‌بینی می‌کند نشان نمی‌دهد که از آینده بازار مطمئن باشد.

بیایید فرض کنیم که او درست گفته است و نوسانات سالانه بازار رمز ارزها در آستانه شکستن سطح ۱۰۰٪ باشد. یک استراتژی جایگزین وجود دارد که با این سناریو مطابقت دارد و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که مومنتوم قوی بازار به هر جهتی بود از آن سود ببرند.

معاملات آپشن (Options Trading) چیست؟ معرفی بهترین صرافی‌های آپشن بیت کوین

استراتژی پروانه آهنی معکوس (iron butterfly) یک استراتژی معاملاتی با ریسک محدود در بازارهای اختیار (Options) است. مهم است به یاد داشته باشیم که معاملات آپشن تاریخ انقضای مشخصی دارند بنابراین افزایش قیمت باید در بازه زمانی تعیین شده اتفاق بیفتد.

 

 

نمودار تخمین سود و ضرر بیت کوین

 

 

قیمت‌های بالا در تاریخ ۲۵ اکتبر ثبت شده است که بیت کوین نزدیک ۶۳۰۰۰ دلار معامله میشد. همه آپشن‌ها برای تاریخ انقضای ۳۱ دسامبر لیست شده‌اند اما این استراتژی می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

استراتژی صعودی پیشنهادی شامل فروش ۱.۲۳ قرارداد بیت کوین از قرارداد اختیار فروش ۵۲۰۰۰ دلار است و همزمان فروش ۰.۹۲ قرارداد اختیار خرید با قیمت اعمال ۸۰،۰۰۰ دلار است. برای نهایی کردن معامله، باید ۱.۱۵ قرار اختیار خرید با قیمت ۶۴۰۰۰ دلار و یک قرارداد اختیار فروش در ۶۴۰۰۰ دلار خریداری شود.

تریدرهای حرفه‌ای چگونه از معاملات آپشن بیت کوین سود می‌برند؟

در حالی که قرارداد اختیار خرید به خریدار حق خرید دارایی می‌دهد، فروشنده قرارداد در معرض ضرر قرار می‌گیرد. او باید برای حفاظت از خود در برابر نوسانات بازار ۰.۱۷۴ بیت کوین معادل ۱۱۰۰۰ دلار سپرده‌گذاری کند. این میزان معادل حداکثر ضرر احتمالی سرمایه‌گذار است.

برای اینکه این معامله‌گر سود کند قیمت بیت کوین باید در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به زیر ۵۴،۴۰۰ دلار (۱۴٪ ریزش) برسد یا به بالای ۷۵،۵۰۰ (افزایش ۱۹٪) صعود کند. تئوری ریسک به ریوارد اینجا درست عمل نمی‌کند چون حداکثر سود بر اساس آن ۰.۰۵۶ بیت کوین است و ضرر احتمالی بیش از ۳ برابر این مقدار است.

با این وجود اگر یک معامله‌گر مطمئن باشد که نوسان در آینده نزدیک رخ می‌دهد، حرکت ۲۰٪ قیمت از ۶۳۰۰۰ دلار طی ۶۶ روز امکان‌پذیر به نظر می‌رسد. معامله‌گران باید در نظر داشته باشند که سرمایه‌گذار می‌تواند قبل از انقضای قراردهای آپشن و ترجیحا بلافاصله پس از روی دادن یک مومنتوم قوی قیمتی توسط بیت کوین، بازی را برگرداند. تنها کاری که باید انجام دهد این است که ۲ گزینه فروخته شده را دوباره بخرد و ۲ گزینه دیگری که قبلا خریداری کرده بود را بفروشد.

به نظر شما آیا صحبت‌های ژائو اتفاق خواهد افتاد؟ آیا بازار دوباره درگیر نوسانات شدید خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

‍م‍نبع: وبلاگ سجیو



:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

روند گاوی قیمت بیت کوین روند صعودی رمز ارز بیتکوین افزایش قیمت BTC

ماشین حساب ارز دیجیتال بیت کوین بزرگ‌ترین رمز ارز بازار در حال نوسان قیمت در محدوده ۶۲۰۰۰ دلار است. پس از راه‌اندازی صندوق ETF آتی بیت کوین شرکت پروشرز، احساسات بازار به خوبی به رشد قیمت این رمز ارز کمک کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌گپ، از زمانیکه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین، داده‌های بازار معاملات آتی BTC را در بازار بورس شیکاگو (CME) رصد می‌کند، میزان قراردادهای تسویه نشده این بورس در ماه اکتبر بیش از ۳.۹۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. در گزارش گلس‌نود آمده است:

با معرفی صندوق BITO، قراردادهای تسویه نشده ماشین حساب بیت کوین بورس کالای شیکاگو از اواخر سپتامبر تاکنون رشد ۲۶۵٪ را تجربه کرده است.

رشد قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو CMEقراردادهای تسویه نشده آتی بیت کوین در CME

بیت کوین سطح ۹۰،۰۰۰ دلار را هدف قرار می‌دهد

با راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین، سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری جذب بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا شده‌اند. برخی تحلیلگران معتقد هستند Bitcoin سطح ۹۰،۰۰۰ دلار را هدف بعدی خود قرار داده است. Fundstart هفته گذشته اعلام کرد:

هدف اولیه بعد از سطح ۶۵۰۰۰ دلار در محدوده ۷۲،۵۰۰ دلار قرار گرفته است و هدف بعد از آن محدوده ۸۹۰۰۰ دلار است.

این در حالی است که سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌ها به خریدهای قوی و انباشت روی آورده‌اند. پلن‌بی (PlanB) خالق مدل انباشت به جریان نیز معتقد است بیت کوین در ماه‌های آتی در سطح‌های تاریخی قیمت خود معامله خواهد شد.

پیش بینی Plan B از قیمت بیت کوین در ماه‌های آتی

قیمت بیت کوین در ماه گذشته (اکتبر) بیش از ۴۵٪ رشد داشته است. اگر بزرگ‌ترین رمز ارز بازار به حرکت خود در ماه‌های پیش‌رو ادامه دهد، دستیابی به رکوردهای جدید دور از انتظار نیست. سه ماه پایانی سال همیشه برای بیت کوین و در نگاه کلی‌تر بازار کریپتو بازاری صعودی را به ارمغان آورده است.


ممکن است مفید باشد:

پنکیک سواپ

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت کاردانو

قیمت دوج کوین


 

کاهش ذخایر بیت کوین صرافی بایننس

بر اساس داده‌های کریپتو کوانت ۳۸،۲۴۶ BTC دیگر از صرافی بایننس خارج شده است و در حال حاضر موجودی این صرافی به ۵۰۰،۰۰۰ BTC کاهش یافته است.

در زمان‌هایی که قیمت بیت کوین از ATH های قبلی خود فراتر می‌رود و حجم معاملات ثابت باقی می‌ماند، برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را از صرافی‌ها خارج کنند و در کیف پول‌های خود نگهداری کنند. داده‌ها نشان می‌دهد که هم اکنون فشار فروش قابل توجهی در بازارهای متمرکز وجود ندارد و فعالیت‌های معاملاتی غیر عادی مشاهده نشده است.

به نظر شما پیش بینی ارائه شده صحیح است و قیمت بیت کوین به ۹۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید؟

منبع دوم

منبع 3



:: بازدید از این مطلب : 753
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ریزش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه در پلتفرم آمریکایی صرافی بایننس تا ۸،۲۰۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از بلاک کریپتو قیمت بیت کوین ساعاتی قبل در بخش آمریکایی صرافی بایننس (Binance.us) تا قیمت ۸،۲۰۰ دلار سقوط کرد. این سقوط ۸۸٪ قیمت، در چند ثانیه و تنها در همین پلتفرم اتفاق افتاده است.

 

این در حالی است که در همان لحظه قیمت ارز دیجیتال در سایر صرافی‌ها قیمت بیت کوین تنها تا ۶۴،۲۰۰ دلار پایین آمده بود.

ریزش قیمت بیت کویننمودار BTC/USD در صرافی Binance.us

این حادثه می‌تواند به یکی از این دو دلیل رخ داده باشد. حالت اول یک خطای رایج به نام fat finger error است که به حالتی گفته می‌شود که یک معامله‌گر، قیمت را به اشتباه وارد کرده باشد. حالت دوم زمانی است که یک سفارش فروش با حجم بسیار بالا به جای آنکه در چند سفارش ثبت شود، یکجا گذاشته شود. البته یک فرضیه دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند یک معامله حساب شده با هدف دستکاری بازار از سوی افراد خاص انجام شده باشد.

پس از این حادثه قیمت بیت کوین از ۶۵،۷۰۰ دلار تا ۶۴،۵۰۰ دلار اصلاح شد. در زمان نگارش این خبر هر واحد BTC به قیمت ۶۴،۶۶۲ دلار خرید و فروش می‌شود. شایان ذکر است منبع منتشر کننده این خبر با صرافی بایننس تماس برقرار کرده است که در صورت منتشر شدن اطلاعات بیشتر، این مطلب نیز به‌روز خواهد شد.

به‌روزرسانی: دلیل اصلی ماجرا از زبان Binance.us

سخنگوی این صرافی در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد که این افت شدید به دلیل وجود مشکلی در برخی از الگوریتم‌های معاملاتی یکی از سرمایه‌گذاران سازمانی رخ داده است و این مشکل هم‌اکنون برطرف شده است.

شایان ذکر است برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گویند که این سقوط قیمت بیت کوین به دلیل عدم وجود نقدینگی کافی در صرافی Binance.us به وجود آمده است.

 منبع

theblockcrypto

 

منبع تلگراف

 

منبع مهم دوم



:: بازدید از این مطلب : 957
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سقوط قیمت بیت‌کوین به زعم اسکات ماینرد

یک بررسی نشان می‌دهد که از این به بعد در روند قیمت بیت کوین هیچگاه شاهد اصلاح قیمت ۸۰٪ نخواهیم بود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، این نتیجه‌گیری بر اساس گزارش جدید شرکت سرمایه‌گذاری رمز ارزها و صندوق پوشش ریسک Pantera Capital منتشر شده است. این گزارش اشاره می‌کند که شدت کاهش قیمت بیت کوین نسبت به دوره‌های گذشته کاهش یافته است.

برای مثال، در بازه زمانی سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین حدود ۸۳٪ و به ترتیب از سطوح ۱،۱۱۱ دلار و ۲۰،۰۸۹ دلار ریزش داشته است. قیمت این رمز ارز در بازه‌های زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ پس از روند صعودی مشابه، اصلاح‌های گسترده‌ای را تجربه کرد. با این وجود میزان ریزش قیمت کمتر بود و به ترتیب ۶۱٪ و ۵۴٪ اصلاح شد.

بازاهای خرسی و گاوی تاریخ بیت کوین

دن مورهد (Dan Morehead) مدیر اجرایی شرکت Pantera Capital، بر افت مداوم احساسات فروش پس از چرخه‌های نزولی در بازه‌های زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود که افت بازارها در آینده ضعیف‌تر خواهد بود. او توضیح داد:

من مدت‌ها است می‌گویم هرچه بازار گسترده‌تر شود، ارزش بیشتری پیدا کند و نهادینه‌تر شود، دامنه نوسان قیمت‌ها تعادل بیشتری خواهد داشت.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روند صعودی قیمت بیت کوین قدرت گرفته است و در حال آزمایش کردن قیمت‌های نزدیک به ۶۵،۰۰۰ دلار است که بالاترین رکورد قیمتی BTC محسوب می‌شود.

نسبت قیمت بیت کوین به دلار تحت تاثیر تایید اولین ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای اولین بار از اوایل ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت) به بالاتر از ۶۰،۰۰۰ دلار رسیده است.

چرخه قیمتی بیت کوین در طول تاریخ

تایید ETF بیت کوین Proshares انتظارات را مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران سازمانی بتوانند از این پس آسان‌تر وارد بازار بیت کوین شوند افزایش داده است. این امر همچنین به بیت کوین کمک کرد تا تقریبا تمام ضررهای وارد شده در بازه نزولی آوریل (فروردین) تا جولای (تیر) را جبران کند زیرا قیمت BTC در این بازه دو برابر شد و توانست سطوح بالای ۶۰،۰۰۰ دلار را پس بگیرد.

تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون SEC، روزی تاریخی برای رمزارزها رقم زد

آیا ارزش کنونی بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن است؟

صحبت از ارزش ۱۰۰،۰۰۰ دلاری بیت کوین این روزها بسیار شنیده می‌شود چرا که بیت کوین پس از تایید اولین ETF، رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک دارایی مالی اصلی است. مورهد با اشاره به مدل محبوب انباشت به جریان که تاثیر رویداد هاوینگ را بر قیمت‌ها بررسی می‌کند، نظریه افزایش فزاینده قیمت بیت کوین (که پس از این رویدادها رخ می‌دهد) را برای سال جاری رد کرده است.

هاوینگ چیست؟ همه چیز درباره نصف شدن پاداش استخراج رمزارزها

او خاطر نشان کرد که اولین رویداد هاوینگ نرخ صدور بیت کوین‌های جدید را به میزان ۱۵٪ outstanding supply آن (معادل ۱۰.۵ میلیون BTC) کاهش داده است که این موضوع باعث رشد ۹،۲۱۲ ٪ قیمت بیت کوین شده است. برای محاسبه این میزان (۱۵٪) روش زیر به کار گرفته شده است:

معیار outstanding supply به تعداد بیت کوین‌های صادر شده از ابتدا تا زمان مد نظر اطلاق می‌شود که در اینجا این زمان بر اساس دوره هاوینگ معین شده است. تاریخ هر دوره در ستون اول جدول زیر نشان داده شده است. در ستون دوم تعداد بیت کوین‌های کاهش یافته در هر بلاک پس از هاوینگ نمایش داده شده است. قابل ذکر است در هر هاوینگ میزان پاداش استخراج نصف می‌شود و این عدد در ابتدا ۵۰ BTC به ازای هر بلاک بوده است. در ستون سوم مجموع بیت کوین‌هایی کاهش یافته در هر دوره ۴۴۶ روزه پس از هر هاوینگ مشخص شده است. این مقدار از ضرب عدد ۴۴۶ در تعداد بیت کوین‌های صادر شده در هر روز (۲۴ ساعت × ۶ بلاک در ساعت × عدد موجود در ستون دوم) محاسبه شده است. مقدار outstanding supply در ستون چهارم درج شده است. از تقسیم اعداد ستون ۳ بر مقادیر ستون ۴، شاخص ذکر شده به دست می‌آید که به صورت درصد عنوان می‌شود.

آمار کاهش عرضه پس از رویدادهای هاوینگ

به همین ترتیب دومین رویداد هاوینگ میزان این شاخص را به یک سوم outstanding supply (معادل ۱۵.۷۵ میلیون BTC) کاهش داد که این موضوع نیز باعث رشد ۲،۹۱۰٪ قیمت بیت کوین شد. این عدد تقریبا یک سوم رشد قیمتی قبلی بود و تاثیر کمتری بر قیمت داشت.

در نمودار زیر هر هاوینگ با خط عمودی سفید رنگ مشخص شده است و رشد قیمت تا اوج آن در محدوده رنگی پس از هاوینگ نمایش داده شده است.

افزایش قیمت های آینده بیت کوین

آخرین رویداد هاوینگ نیز در ۱۱ می ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت) اتفاق افتاده است که میزان عرضه بیت کوین جدید نسبت به عرضه در گردش باز هم کاهش یافت و باعث رشد ۷۲۰٪ قیمت بیت کوین شد. مورهد همچنین گفت:

از طرف دیگر احتمالا از این پس شاهد رشد ۱۰۰ برابری قیمت در یک سال نیز نخواهیم بود.

او اضافه کرد:

چرخه قیمتی بیت کوین که به صورت لگاریتمی نشان داده شده است باعث می‌شود قیمت امروز بیت کوین از نظر من ارزان به نظر برسد.

به نظر شما قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می رسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع 2

منبع اصلی



:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

   تاریخچه پیدایش بیت کوین به سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد؛ یعنی زمانی که رکود اقتصادی آمریکا به اوج خود رسیده بود. در آن زمان، شخص یا گروهی که خود را "ساتوشی ناکاموتو" می‌نامیدند، سندی به نام "وایت پیپر" را منتشر کردند که در آن، یک پول دیجیتالی به نام بیت کوین را معرفی کرده بودند. پس از صحبت‌های فراوان درباره این ارز دیجیتالی، بالاخره در سال ۲۰۰۹ اولین تراکنش بیتکوین بین دو نفر از سازندگان این رمز ارز انجام شد و BTC رسما به چرخه اقتصاد وارد شد. اما بیت کوین چیست؟

برای آشنایی با بیت کوین، باید تاریخچه آن را به طور مختصر بررسی کنیم. بیت کوین یک پول دیجیتالی است که با هدف مقابله با سیاست‌های اشتباه سیستم‌های اقتصادی سنتی، از میان برداشتن واسطه‌ها در هنگام ارسال و دریافت پول و حفظ حریم خصوصی مردم پا به میدان گذاشت؛ اما امروزه بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا، به عنوان ذخیره ارزش در کنار طلا و دیگر کالاهای ارزشمند شناخته می‌شود. 

در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰، Bitcoin معامله نمی‌شد و هیچ قیمتی نداشت و تنها توسط توسعه دهندگان اولیه استخراج می‌شد؛ اما از سال ۲۰۱۱ که برخی افراد بیت کوین را شناختند و شروع به معامله آن کردند، کم کم قیمت پیدا کرد و با افزایش مبادلات، ارزش آن نیز افزایش یافت. در سال‌های ابتدایی، میزان پاداش هر بلاک ۵۰ کوین BTC‌ بود و تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کردند نیز بسیار کم بود؛ بنابراین با محاسبه میزان عرضه و تقاضا در آن زمان (عرضه زیاد و تقاضای کم) قیمت بیت کوین بسیار پایین بود. اما با گذشت زمان و آشنایی بیشتر مردم با این پول دیجیتالی، میزان تقاضا برای بیت کوین افزایش یافته و از آنجایی که عرضه آن در طی رویدادی به نام هاوینگ (Halving)، در هر ۴ سال نصف می‌شود، عرضه بیتکوین نیز کاهش یافته است؛ بنابراین بر اساس قانون عرضه و تقاضا، اگر عرضه چیزی کم باشد و تقاضا برای آن زیاد باشد، قیمت آن باید افزایش پیدا کند؛ به همین دلیل بود که Bitcoin در سال ۲۰۲۱، در طی ۱۲ سال از حضور این رمز ارز در دنیا توانست از قیمت چند سنت به بیش از ۶۰ هزار دلار برسد! اکنون می‌توانید به صورت لحظه‌ای، قیمت بیت کوین در سایت میهن بلاکچین را مشاهده کنید.

 

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، بنا بر اعلام میهن بلاکچین قیمت بیت کوین از آبان‌ ماه سال قبل روند صعودی خود را آغاز کرد و این روند تا فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه داشت. در این شش ماه، قیمت بیت کوین بیش از ۳۵۰ درصد رشد کرد. همین رشد شدید قیمت باعث شد تا فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری شده در ایران بیش از پیش به استخراج بیت کوین و کسب درآمد از این حوزه روی آورند. استخراج بیت کوین توسط دستگاه‌هایی انجام می‌شود که برق زیادی مصرف می‌کنند. افزایش فعالیت ماینرهای ایرانی با قطعی گسترده برق در کشور همزمان بود و به همین دلیل، <<استخراج بیت کوین>> به گفتمان عمومی مردم ایران وارد شد و بسیاری عامل اصلی قطع برق در کشور را به فعالیت ماینرها در کشورمان نسبت دادند. میهن بلاکچین در تحقیقی با استناد به اعداد و ارقام استخراج بیت کوین در کل دنیا و سهم ایران از این حوزه، به واکاوی این موضوع پرداخته است. 

 

بنا به گزارش برنا نیوز، بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، نوسانات قیمتی بسیار بالایی را ثبت کرده است. این رمز ارز از سال ۲۰۰۹ وارد دنیای مالی شده و تا به امروز اتفاق‌های مثبت و منفی بسیاری پیرامون آن رقم خورده است. این رمز ارز بارها تا مرز نابودی پیش رفته، از ممنوعیت آن در کشور چین گرفته تا بزرگترین هک تاریخ بیت کوین؛ در سال ۲۰۱۴ از یک صرافی که بیش از ۷۵ درصد معاملات بیت کوین در آن انجام می‌شد، حدود ۸۵۰۰۰۰ واحد بیت کوین به سرقت رفت. اما بیت کوین از تمام این اتفاق‌ها سربلند بیرون آمده و امروز به جایگاهی رسیده که اقتصاددانان مطرح جهان از آینده‌دار بودن این رمز ارز صحبت می‌کنند و آن را پدیده‌ای انکار ناپذیر در قرن فعلی می‌دانند. در تاریخ معاملاتی بیت کوین از این دست وقایع بسیار اتفاق افتاده که مطالعه تاریخچه قیمت بیت کوین باعث می‌شود تا شناخت بهتر و دقیق‌تری از رفتار سرمایه‌گذاران و تریدرهای این رمز ارز محبوب داشته باشیم و بتوانیم سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را تجربه کنیم.

 

بنا به گزارش اکلا شاخص سلطه یا دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance Index) شاخصی است که نشان می‌دهد از مجموع کل سرمایه وارد شده به بازار رمز ارزها، چند درصد صرف خرید بیت کوین شده است. در انتهای روند نزولی سال ۲۰۱۸ این شاخص به عدد ۳۵ درصد رسیده که پس از آن قیمت بیت کوین روند صعودی خود را آغاز کرده است. در ریزش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۸۰۰۰ دلار این شاخص به عدد ۳۹ درصد رسید و در حال حاضر ۴۶ درصد است.

ارزیابی و نمره‌دهی کاربران

توجه به نظرات و دیدگاه‌‌های کاربران و استفاده‌کنندگان قبلی خدمات و یا محصولات امری بسیار رایج خصوصا در هنگام سفر است؛ زمانی که شاید بیش از هر زمان دیگری، ضعف اطلاعات و آگاهی درباره مسائل مختلف وجود دارد. یکی از مشکلات رایج پلتفرم‌های ارزیابی، دیدگاه‌های فیک و جانبدارانه است.

بلاکچین می‌تواند با افزایش شفافیت، اعتماد بیشتری برای خوانندگان ایجاد کند. پروژه ریوین (Revain) اگرچه به شکل اختصاصی منحصر به خدمات گردشگری نیست، اما با بهره گرفتن از قدرت بلاکچین به دنبال حل این معضل است.

همچنین سرویس آریوا کلاب Ariva.club) ) که در سه ماهه دوم سال آینده میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید، قصد دارد تا اولین شبکه اجتماعی بلاکچینی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات سفر باشد. این سرویس ارز دیجیتالی با نام ARV نیز به بازار معرفی کرده است که در بخش‌های مالی این پروژه به کار خواهد آمد. برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت میهن بلاکچین مراجعه کنید.

 

با استفاده از دستگاه تصفیه هوا شمیم، حتی در محیط‌های کاملا بسته و فاقد منافذ ورود و خروج نیز می‌توان نسبت به تصفیه هوا به شکل اصولی و کارآمد اقدام کرد. سیال بودن یون‌های منفی تولید شده نیز امکان دسترسی آنها به فضای داخلی و ریزترین خلل و فرج موجود در اشیا را فراهم می‌کند. به این ترتیب این فضاها از نظر هوای موجود و سطوح اشیا، پاک‌سازی شده و مشکلات میکروبی آنها به‌ کلی حل می‌شود!

از فواید یون منفی و عملکرد تصفیه‌گر شمیم بر بدن بیشتر بدانیم!

به گزارش ایسنا یون منفی با توانایی شبیه‌سازی فرایند عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن، قادر است با کامل کردن مدار الکترونی ملکول‌های آلاینده، آنها را جذب و در کمترین زمان از چرخه تنفسی و محیط اطراف حذف کند. این پروسه در دستگاه ابداعی تصفیه هوای شمیم و توسط مخترعین ایرانی به ثبت رسیده و تولید شده است.

تاریخچه بیت کوین: سایفرپانک‌ها

برای این که بدانیم ریشه‌های بیت کوین از کجا شکل گرفته، باید به چندین سال قبل‌تر از این ارز دیجیتال باز گردیم؛ یعنی به سال ۱۹۹۲ و تشکیل گروهی از رمزنگاران، ریاضیدانان و متخصصان کامپیوتر به نام سایفرپانک (CypherPunk).

در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ یک ژانر علمی تخیلی به نام New Wave‌ شکل گرفت و به سرعت محبوب شد. این ژانر پدید آورنده فیلم‌ها و کتاب‌هایی با سبک علمی‌تخیلی سایبرپانک (CyberPunk) بود؛ در این کتاب‌ها و فیلم‌ها، سایبرپانک‌ها می‌خواستند تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای در اختیار داشته باشند تا دنیا را تحت سلطه خود درآورند.

کتاب‌هایی مانند Neuromancer در تثبیت ریشه CyberPunk تاثیر زیادی داشتند. این تاثیرات را می‌توان در فیلم‌های علمی تخیلی مثل سه‌گانه ماتریکس مشاهده کرد. در سال ۱۹۹۲، اریک هیوز (Eric Hughes) ، تیموتی سی می (Timothy C. May) و جان گیلمور (John Gilmour) گروهی تشکیل دادند تا بتوانند علایق مختلف خود را بررسی کنند و بعدها، نام سایفرپانک بر روی این گروه نهاده شد، که حاصل ترکیبی از واژه‌های Cypher و CyberPunk‌ بود. اریک هیوز یک ریاضیدان و برنامه‌نویس کامپیوتر است، تیموتی می دانشمند مهندسی الکترونیک و جان گیلمور نیز یک متخصص امنیت سایبری است. این سه نفر جرقه‌های سایفرپانک‌ها را ایجاد کردند و از طریق لیست پستی، این گروه را گسترش دادند.

لیست پستی سایفرپانک در همان سال، یعنی ۱۹۹۲ ایجاد شد. ۲ سال بعد، این لیست دارای بیش از ۷۰۰ مشترک بود و در سال ۱۹۹۷، مشترکین آن به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیدند! این لیست پستی در واقع فرومی متشکل از ریاضیدانان، رمزنگاران، متخصصان کامپیوتر‌، اقتصاددانان و غیره بود و افراد افکار خود را در این فروم با یکدیگر در میان می‌گذاشتند و درباره آنها با هم مذاکره و بحث می‌کردند. در همین حین، آنها توانستند یک سیستم ایمیل غیرمتمرکز تولید کنند و اگر بر روی سرور افراد خطای کوچکی رخ می‌داد، آنها می‌فهمیدند که سیستم آنها به خطر افتاده است.

بنابر گزارش میهن بلاکچین، روز پنج شنبه از مجسمه ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس و افسانه‌ای بیت کوین، رونمایی شد. این سردیس برنزی که به شکل فردی مرموز و ملبس به شنل طراحی شده است، چهره‌ای براق و بازتاب‌کننده دارد؛ گویی با نمایاندن چهره تماشاگر، به او یادآوری می‌کند که ساتوشی خود اوست. اما ساتوشی ناکاموتو کیست؟ در سال ۲۰۰۸، فرد یا گروهی از افراد ناشناس با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» مقاله‌ای منتشر کردند که به وایت پیپر بیت کوین مشهور شد. در این مقاله، ناکاموتو با پیشنهاد و شرح سازوکاری نوین، غیرمتمرکز، ضد سانسور و امن برای تراکنش‌های مالی بر بستر شبکه الکترونیک، سعی داشت تا کنترل پول و سیاست‌های مالی را از چنگ دولت‌ها، بانک‌های مرکزی و نهادهای مالی در آورد و به عموم مردم تفویض کند.

سال ۲۰۲۰ میلادی سال شکوهمندی برای ارزهای دیجیتال بود. دارایی‌های دیجیتال پس از زمستانی تقریبا ۲ ساله،‌ رشد قابل توجهی در این سال داشتند به نحوی که ارزش کل بازار ۳۰ رمزارز برتر، با حدود ۳۰۸ درصد رشد، از ۱۷۹ میلیارد دلار به ۷۳۲ میلیارد دلار رسید. این رشد برای بیت کوین ۳۰۳ درصد بود و این نخستین رمزارز موفق به گذر بالاترین قیمت تاریخی خود (تا آن زمان) در پایان سال میلادی شد. همچنین در ابتدای سال ۲۰۲۱، علی‌رغم رشد چشمگیر دیفای (امور مالی غیرمتمرکز – DeFi) در سال پیشین، بیت کوین (BTC) موفق به حفظ تسلط خود بر بازار شده بود و همچنان سهمی ۷۳ درصدی (تقریبا بدون تغییر نسبت به ابتدای سال) از کل بازار داشت. بزرگترین بازنده سال گذشته، رمزارز ریپل (XRP) بود. بنا بر گزارش میهن بلاکچین،‌ به واسطه شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شرکت مادر این ارز دیجیتال و به دادگاه کشیدن مدیران آن، این کوین سال بدی را پشت سر گذشت و ۳.۴ درصد از بازار خود را از دست داد. ستاره سال گذشته، اتریوم (ETH) بود. دومین رمزارز بزرگ فعلی دنیا،‌ به واسطه اجرای قراردادهای هوشمند و میزبانی از بزرگترین پلتفرم‌های مالی و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp)، سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری داشت (۴۷۲ درصد در قیاس با ۳۰۳ درصد رشد بیت کوین) همچنین اتر موفق به تصاحب بخشی از بازار پویای رمزارزها شد و سهم خود را در انتهای سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۵ درصد رساند.

چند سالی است که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشد خیره‌کننده قیمت‌ها و در صدر آن‌ها رشد قیمت بیت کوین، به محلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. رشد قیمت ارزهای رمزنگاری شده در دو سال اخیر، ایرانیان بسیاری را به این بازار کشانده است. بسیاری از تریدرهای ایرانی، از صرافی بایننس برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اما از شهریور سال ۱۴۰۰ این صرافی احراز هویت را برای تمامی کاربران خود اجباری کرد. این سیاست جدید، برای کاربران مقیم ایران مشکل ساز شد. بایننس سه سطح مختلف برای احراز هویت کاربران معرفی کرده است. برای احراز هویت در حساب سطح پایه باید اطلاعاتی نظیر ایمیل، نام شهر، خیابان و کد پستی محل سکونت در آن شهر به بایننس اعلام شود؛ محدودیت برداشت روزانه از این حساب معادل ۰.۰۶ بیت کوین تعریف شده است که با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال میهن بلاکچین و با توجه به قیمت بیت کوین این عدد معادل ۲۶۶۰ دلار و تقریبا ۷۴ میلیون تومان خواهد بود. 

پیش از آغاز بحث بهتر است این سوال را مطرح کنیم که شت کوین چیست؟ شت کوین در بازار ارزهای دیجیتال یک اصطلاح است و به رمز ارزهایی گفته می‌شود که هدف و برنامه مشخصی برای توسعه پروژه خود ندارند. این پروژه‌ها هیچ ایده جدیدی را وارد حوزه رمز ارزها نکرده و از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارند. این رمز ارزها عموما قدمت طولانی ندارند و در مدت کوتاهی بر سر زبان‌ها می‌افتند و به دلیل قیمت پایین‌شان به سرعت چند صد یا حتی چند هزار برابر می‌شوند و پس از آن، با سقوط آزاد قیمت خود مواجه شده و از بازار به صورت کامل محو می‌شوند. میهن بلاکچین در مقاله‌ای مفصل، شت کوین ها را معرفی و نحوه شناسایی آن‌ها را آموزش داده است.

البته همه شت کوین‌ها اینگونه نیستند. برخی از بزرگان این بازار، ریپل و رمز ارز XRP را نیز یک شت کوین می‌دانند؛ یا برخی از فعالان این بازار شبکه ترون و رمز ارز TRX را نیز شت کوین می‌نامند. حتی برخی از طرفداران متعصب بیت کوین، هر رمز ارزی به جز بیت کوین را شت کوین می‌دانند. حالا که معنی شت کوین را فهمیدیم، در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که تفاوت سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و شت کوین چیست؟

تحلیل آینده قیمت

برای تحلیل آینده قیمت بیت کوین باید به عواملی مثل میزان مقبولیت در میان مردم، رشد و توسعه شبکه، افزایش کاربرد بیت کوین و افزایش مقبولیت آن به عنوان دارایی ذخیره ارزش و ... را باید مدنظر قرار دهیم. اما در مورد شت کوین‌ها، دنبال‌کنندگان آن در شبکه‌های اجتماعی، قدرت جامعه طرفدار آن، لیست شدن در صرافی‌های معتبر، تعداد افراد سرشناسی که طرفدار آن هستند و ... را باید مورد ارزیابی قرار دهیم.

ریسک سرمایه‌گذاری

به طور کلی سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازار بورس و سایر بازارهای موازی، ریسک بالاتری دارد. نوسان قیمت‌ها در این بازار بسیار بالاتر از میانگین نوسان دارایی‌ها در بازارهای مالی است. در این بازار پرریسک، خرید شت کوین ریسک بسیار بالاتری داشته و ممکن است به نابودی کامل سرمایه شما منجر شود. در نتیجه بهتر است درصد بسیار کمی از سبد خود را به خرید شت کوین‌ها اختصاص دهید.

بازه زمانی سرمایه‌گذاری

نکته بعدی تفاوت در مدت زمان نگهداری یک رمز ارز است. عموما بیت کوین یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می‌رود. برعکس نوسان‌گیری و یا نگهداری کوتاه‌مدت برای شت کوین‌ها استراتژی بهتری است.

به طور کلی در مورد بسیاری از شت کوین‌ها باید توجه داشت که صرفا باید به دنبال کسب سود از موج‌های صعودی ایجاد شده پیرامون آن‌ها بود وبه محض کسب سود مورد نظر از آن خارج شد زیرا نگهداری بلندمدت آن‌ها کار منطقی به نظر نمی‌آید. اما در مورد بیت کوین، نگهداری بلند مدت و به اصطلاح Holder بودن بیت کوین توصیه می‌شود.

 

جمع‌بندی

مروری اجمالی بر برخی از اتفاقات مهم شش ماه اول سال ۲۰۲۱ داشتیم. از ظهور و استقبال از کاربردهای نو بلاکچین همچون حوزه دیفای تا رشد بی‌سابقه و عجیب برخی ارزها به دلیل موج تبلیغات و فعالیت‌های بازاریابی. چیزی که عیان است این است که دنیای بلاکچین‌ها دنیایی پویا، پرتلاطم و غیرقابل پیش‌بینی است و در این مسیر، هر چند پروژه‌ای بتواند در کوتاه مدت رشد زیادی کند اما بدون کاربرد، نوآوری یا خلاقیت، به زودی به زیر کشیده خواهد شد. نقش آگاهی و دانش برای در امان ماندن از انبوه پروژه‌های کم‌ارزش در این فضا حیاتی است. برای آگاهی از آخرین تحلیل‌ها و اخبار ارز دیجیتال اخبار بلاکچین، سایت میهن بلاکچین را دنبال کنید.

منبع : تلگراف

منبع 3 : اینجا

 



:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

شب گذشته قیمت بیت کوین از مرز ۵۹,۰۰۰ دلار عبور کرد و امروز به ۶۰۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش سایت خبری ارز دیجیتال میهن بلاک چین و به نقل از کوین‌دسک، اواخر روز پنج‌شنبه و پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر آنکه یکی از ETF های بیت کوین توانسته است تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق آمریکا را اخذ کند، این رمزارز وارد روند صعودی شد.

قیمت بیت کوین کمتر از یک ساعت ۳.۵ درصد افزایش یافت و برای اولین بار پس از ماه می به قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار رسید.

کمیسیون SEC در حال بررسی تقریبا ۴۰ درخواست ETF بیت کوین است و مهلت تصمیم‌گیری در خصوص محصولات مرتبط با بازار آتی هفته آینده تمام می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این نهاد قانونگذاری حداقل بعضی از این درخواست‌ها را تایید کند و مسیر معاملات بیت کوین را هموار سازد.

قیمت کاردانو

کمیسیون SEC به هیچ اقدام رسمی برای تایید این درخواست‌ها نیاز ندارد. تحت قانون فدرال، در صورتی که کمیسیون SEC مهلتی در خصوص بررسی درخواست‌ها ارائه دهد بدون آنکه از صادرکننده بخواهد تغییری در آنها انجام دهد، درخواست‌ها قابل تایید می‌شوند.

بلومبرگ درخواست‌های ProShares و Invesco را به عنوان دو پروپوزالی که هفته آینده تحت این قانون تایید خواهند شد نام برده است.

صادرکنندگان ETF سال‌ها به دنبال تایید درخواست‌های خود بوده‌اند و سعی داشته‌اند ساختارهای مختلفی برای معاملات بیت کوین ایجاد کنند. طی این سال‌ها، برنامه‌هایی برای صندوق‌هایی وجود داشته است که حفظ بیت کوین از طریق صندوق‌های دیجیتال را پیشنهاد داده‌اند یا مدعی شده‌اند که می‌توانند از لوریج استفاده کرده تا سودهای چشمگیری ارائه دهند. سایر ETF ها به دنبال کاهش نوسان قیمت بیت کوین هستند، نکته‌ مهمی که همواره مخالفت کمیسیون SEC را به همراه دارد.

کمیسیون SEC در گذشته اذعان داشته است که عرصه رمزارزها خطرات مهمی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

کمیسیون SEC نگرانی‌های خود مبنی بر این موضوع را بیان کرده است که قیمت رمزارزها می‌تواند دستکاری شود و نقدینگی در این عرصه نیز به حد کافی نیست و هم‌چنین نوسان شدید قیمت بیت کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران شخصی خطرناک باشد. بیت کوین طی ۳ سال گذشته با کاهش قیمت ۷۴ درصدی و سپس افزایش قیمت ۹۵ و ۳۰۵ درصدی همراه بوده است. به علاوه، کمیسیون SEC عنوان کرده است که آیا این صندوق‌ها می‌توانند اطلاعات ضروری به منظور قیمت‌گذاری مناسب رمزارزها و سایر محصولات مرتبط را ارائه دهند یا خیر. هم‌چنین سوالاتی درباره تایید مالکیت رمزارزهای در اختیار این صندوق‌ها و تهدید هکرها و مقابله با آنها وجود دارد.

شاید برای شما مفید باشد:

دستگاه تصفیه هوا

چهار ETF بیت کوین می‌توانند از ماه جاری در آمریکا معاملات خود را آغاز کنند و مهلت رسیدگی به درخواست‌های VanEck و Valkyrie نیز نزدیک است. در این بین، ده‌ها محصول قیمت ارز دیجیتال رمزارز قابل معامله در بورس در کانادا و اروپا عرضه شده‌اند.

منبع : بلاگ سئو

منبع 2 

منبع 3 

منبع 4

منبع 5



:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان معاملات خارج از صرافی (OTC) با یوان چین را برای ساکنان این کشور متوقف خواهد کرد. در پی انتشار این اخبار قیمت بیت کوین کاهش یافت.

 

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، صرافی بایننس اعلام کرد در تلاش برای مطابقت با قوانین اخیر دولت چین، از تاریخ ۳۱ سپتامبر ساعت ۲۴:۰۰ به وقت محلی خدمات OTC مربوط به یوان را برای کاربران چینی متوقف خواهد کرد. بیت کوین روی خوشی به این خبر نشان نداد و بلافاصله پس از اعلام آن با افت روبه‌رو شد. اما آلتکوین ها با رشد قیمت خوبی مواجه شدند.

توقف معاملات OTC بایننس در چین

بایننس در این اطلاعیه‌ای اعلام کرد حساب تمامی کاربران پلتفرم را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر تشخیص دهد هر یک از آنها از چین هستند حساب آنها مسدود شده و تنها قادر خواهند بود موقعیت‌های خود را ببندند و سرمایه خود را از صرافی خارج کنند.

بایننس این تصمیم خود را با سرکوب مداوم صنعت رمزارزها توسط مقامات چینی مرتبط دانست. چین و بانک مرکزی آن امسال بر موضع خصمانه خود علیه بازار کریپتو افزودند و در ماه سپتامبر همه شرکت‌های محلی را از انجام هرگونه معامله با شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال منع کردند. در نتیجه این ممنوعیت، بیش از ۲۰ شرکت فعال در حوزه رمزارز ازجمله صرافی‌های بزرگی چون کوکوین و هوبی ارائه خدمات خود به چین را متوقف کردند.

به گفته کالین وو، روزنامه‌نگار چینی فعال در حوزه رمزارز، شبکه اجتماعی وی چت که بزرگترین شبکه اجتماعی چینی است اخیراا جستجوهای مرتبط به پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال را مسدود کرده است. وو در توییتی نوشت:

تقریباا همه وب‌سایت‌ها و برنامه‌های چینی یا صرافی‌ها را مسدود کرده‌اند و یا این کار را خواهند کرد.

همانند ممنوعیت‌های پیشین چین، پس از اعلام خبر بایننس، ارزش توکن برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز به‌سرعت افزایش یافت. در ابتدا، بیشتر بازار ارزهای دیجیتال به رنگ قرمز درآمد اما پس از رشد قیمت BNB و پولکادات بازار آلت کوین‌ها جان تازه‌ای گرفت.

ریزش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین، پس از روند صعودی چند روز اخیر خود در پی انتشار اخبار منفی از جانب چین بیش از ۳۰۰۰ دلار فرو ریخت. چشم‌انداز قیمت بیت کوین در هفته گذشته تقریبا صعودی به نظر می‌رسید. پادشاه ارزهای دیجیتال برای اولین بار از اوایل ماه سپتامبر موفق به عبور از سطح ۵۰ هزار دلاری شد و به صعود خود ادامه داد.

در ادامه بیت کوین به ۵۷ هزار دلار حجوم برد و پس از آن به قله ۵۸ هزار دلاری نزدیک شد که بالاترین سطح از اواسط ماه مه محسوب می‌شود. با این حال، بیت کوین نتوانست این مقاومت را بشکند و دیروز را در همان حوالی سپری کرد.

اما وضعیت در ۲۴ ساعت گذشته تغییر کرد و بیت کوین به زیر ۵۴۰۰۰ دلار رسید سپس قیمت دوباره به ۵۶۵۰۰ دلار افزایش یافت اما اخبار اخیر چین باعث کاهش قیمت دوباره بیت کوین شد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۵۴۹۴۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن، در سطح ۱.۰۳۵ دلار قرار دارد.

eklablog news

افزایش قیمت بایننس کوین

در مقایسه با بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌ها افت قیمت کمتری را تجربه کردند و حتی با رشد قیمت مواجه شدند. قیمت اتریوم در طول ۲۴ ساعت اخیر ابتدا یک درصد کاهش یافت و اکنون با کمی افزایش در سطح ۳۴۵۹ دلاری معامله می‌شود. کاردانو، ریپل، دوج کوین و لونا نیز هر کدام با رشد قیمت روبرو شدند.

 

وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰

 

سولانا، پولکادات، یونی سواپ و آوالانچ عملکرد خوبی از خود نشان دادند و به ترتیب ۴.۳، ۷.۹، ۶.۴ و ۷.۹ درصد افزایش یافتند.

بایننس کوین اما بهترین عملکرد امروز را به ثبت رساند و با ۱۶.۶ درصد افزایش به ۴۶۷ دلار رسید که بالاترین سطح از اوایل سپتامبر محسوب می‌شود.

قیمت بایننس کوین ابتدا پس از اعلام اخبار مربوط به راه‌اندازی صندوق یک میلیارد دلاری بایننس برای تقویت بایننس اسمارت چین افزایش یافت. با این حال، پس از انتشار اخبار مربوط به توقف معاملات OTC بایننس برای کاربران چینی با افت قیمت مواجه شد.

در ۲۴ ساعت اخیر به نقل از تلگراف، توکن‌های استکس، پنکیک سواپ و پروتکل پرپچوال به ترتیب ۱۶، ۱۴ و ۱۰ درصد رشد کرده‌اند. با این حال، کل بازار ارزهای دیجیتال امروز ۷۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۲.۳ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 1000
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اتریوم سوزی، فرآیند سوزاندن رمز ارز ETH

شبکه اتریوم امروز به دستاورد مهمی دست پیدا کرد. بر اساس داده‌های اولتراساند مانی تاکنون بیش از ۵۰۰،۰۰۰ رمز ارز ETH در فرآیند توکن‌سوزی این شبکه سوزانده شده است.

به گزارش میهن بلاکچین از زمان اجرا شدن هارد فورک لندن و پیاده‌سازی طرح EIP-1559 تا به امروز ۵۰۰،۷۷۵ رمز ارز ETH سوزانده شده و از چرخه گردش خارج شده است. با توجه به قیمت اتریوم در این لحظه این مقدار معادل ۱.۸۰۵ میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

داده‌های وب‌سایت Ultrasound.money نشان می‌دهد بیشترین میزان اتریوم سوزانده شده متعلق به پلتفرم اوپن‌سی به مقدار ۷۴،۳۶۵ اتر است. در جایگاه‌های بعدی، تراکنش‌های اتریوم با تقریبا ۴۴۰۰۰ ETH و روتر یونی سواپ با ۲۷،۲۴۲ ETH سوزانده شده قرار دارند.

خبر مهم که ممکن است مفید باشد

افزایش تعداد آدرس‌های شبکه اتریوم

به نقل از وبسایت خبری یوتودی، در حالی که بیت کوین به راحتی از مقاومت ۵۵۰۰۰ دلاری عبور کرده است، اتریوم، برای پنجمین روز متوالی در حوالی ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار نوسان می‌کند. علیرغم رکورد قیمت اتریوم، داده‌های شرکت سنتیمنت نشان می‌دهد که فعالیت در شبکه دومین رمز ارز بازار به لطف دیفای و NFT ها افزایش یافته است.

تحلیل تکنیکال

به نقل از تلگراف داده‌های سنتیمنت از اضافه شدن ۱۵۵،۲۳۰ آدرس جدید به شبکه اتریوم خبر می‌دهند. بنابر آمار، از ۱۸ مه سال جاری، این بیشترین تعداد آدرس اضافه شده به شبکه در طول یک روز است. افزایش تعداد کاربران سیگنال صعودی قوی تلقی می‌شود چرا که به افزایش تراکنش‌ها و کارمزدهای خرج شده در شبکه منجر خواهد شد.

نمودار آدرس‌های جدید اضافه شده به شبکه اتریومنمودار آدرس‌های جدید اضافه شده به شبکه اتریوم

رشد معیارهای مختلف شبکه به احتمال زیاد با گسترش و رشد اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز مرتبط است. شایان ذکر است اخیراً ارزش کل قفل‌شده در دیفای به اوج جدید ۲۱۰ میلیارد دلاری رسیده است. علاوه بر صنعت دیفای، بازار توکن‌های‌ غیر‌قابل‌معاوضه نیز جان تازه‌ای به خود گرفته و حجم معاملات پیشین خود را بازیابی کرده است.

بیت کوین چیست؟

با توجه به اینکه اتریوم، همچنان محبوب‌ترین شبکه بلاکچینی برای دیفای و NFT است، تا زمانی که ورود سرمایه به بازار رمز ارزها ادامه داشته باشد، تعداد آدرس‌ها و همچنین فعالیت در شبکه افزایش خواهد یافت.

افزایش ورودی به صرافی‌ها

با نزدیک شدن اتریوم به اوج قیمتی پیشین، به نظر می‌رسد معامله‌گران بیشتری تصمیم گرفته‌اند تا به جای به جان خریدن ریسک اصلاح قیمتی بزرگ‌تر، سود فعلی خود را کسب کنند.

 نمودار ورودی اتریوم به صرافی‌ها نمودار ورودی اتریوم به صرافی‌ها

با افزایش تعداد آدرس‌های جدید در شبکه، رشد ورودی اتر به صرافی‌ها در فاز اولیه خود قرار گرفته و به نظر نمی‌رسد فعلا بتواند فشار فروش زیادی را برای اتریوم ایجاد کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

منبع 2 : خبر پوف

منبع 3 : خبر مهم



:: بازدید از این مطلب : 1586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد