نوشته شده توسط : ادمین

سقوط قیمت بیت‌کوین به زعم اسکات ماینرد

یک بررسی نشان می‌دهد که از این به بعد در روند قیمت بیت کوین هیچگاه شاهد اصلاح قیمت ۸۰٪ نخواهیم بود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، این نتیجه‌گیری بر اساس گزارش جدید شرکت سرمایه‌گذاری رمز ارزها و صندوق پوشش ریسک Pantera Capital منتشر شده است. این گزارش اشاره می‌کند که شدت کاهش قیمت بیت کوین نسبت به دوره‌های گذشته کاهش یافته است.

برای مثال، در بازه زمانی سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین حدود ۸۳٪ و به ترتیب از سطوح ۱،۱۱۱ دلار و ۲۰،۰۸۹ دلار ریزش داشته است. قیمت این رمز ارز در بازه‌های زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ پس از روند صعودی مشابه، اصلاح‌های گسترده‌ای را تجربه کرد. با این وجود میزان ریزش قیمت کمتر بود و به ترتیب ۶۱٪ و ۵۴٪ اصلاح شد.

بازاهای خرسی و گاوی تاریخ بیت کوین

دن مورهد (Dan Morehead) مدیر اجرایی شرکت Pantera Capital، بر افت مداوم احساسات فروش پس از چرخه‌های نزولی در بازه‌های زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود که افت بازارها در آینده ضعیف‌تر خواهد بود. او توضیح داد:

من مدت‌ها است می‌گویم هرچه بازار گسترده‌تر شود، ارزش بیشتری پیدا کند و نهادینه‌تر شود، دامنه نوسان قیمت‌ها تعادل بیشتری خواهد داشت.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روند صعودی قیمت بیت کوین قدرت گرفته است و در حال آزمایش کردن قیمت‌های نزدیک به ۶۵،۰۰۰ دلار است که بالاترین رکورد قیمتی BTC محسوب می‌شود.

نسبت قیمت بیت کوین به دلار تحت تاثیر تایید اولین ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای اولین بار از اوایل ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت) به بالاتر از ۶۰،۰۰۰ دلار رسیده است.

چرخه قیمتی بیت کوین در طول تاریخ

تایید ETF بیت کوین Proshares انتظارات را مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران سازمانی بتوانند از این پس آسان‌تر وارد بازار بیت کوین شوند افزایش داده است. این امر همچنین به بیت کوین کمک کرد تا تقریبا تمام ضررهای وارد شده در بازه نزولی آوریل (فروردین) تا جولای (تیر) را جبران کند زیرا قیمت BTC در این بازه دو برابر شد و توانست سطوح بالای ۶۰،۰۰۰ دلار را پس بگیرد.

تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون SEC، روزی تاریخی برای رمزارزها رقم زد

آیا ارزش کنونی بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن است؟

صحبت از ارزش ۱۰۰،۰۰۰ دلاری بیت کوین این روزها بسیار شنیده می‌شود چرا که بیت کوین پس از تایید اولین ETF، رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک دارایی مالی اصلی است. مورهد با اشاره به مدل محبوب انباشت به جریان که تاثیر رویداد هاوینگ را بر قیمت‌ها بررسی می‌کند، نظریه افزایش فزاینده قیمت بیت کوین (که پس از این رویدادها رخ می‌دهد) را برای سال جاری رد کرده است.

هاوینگ چیست؟ همه چیز درباره نصف شدن پاداش استخراج رمزارزها

او خاطر نشان کرد که اولین رویداد هاوینگ نرخ صدور بیت کوین‌های جدید را به میزان ۱۵٪ outstanding supply آن (معادل ۱۰.۵ میلیون BTC) کاهش داده است که این موضوع باعث رشد ۹،۲۱۲ ٪ قیمت بیت کوین شده است. برای محاسبه این میزان (۱۵٪) روش زیر به کار گرفته شده است:

معیار outstanding supply به تعداد بیت کوین‌های صادر شده از ابتدا تا زمان مد نظر اطلاق می‌شود که در اینجا این زمان بر اساس دوره هاوینگ معین شده است. تاریخ هر دوره در ستون اول جدول زیر نشان داده شده است. در ستون دوم تعداد بیت کوین‌های کاهش یافته در هر بلاک پس از هاوینگ نمایش داده شده است. قابل ذکر است در هر هاوینگ میزان پاداش استخراج نصف می‌شود و این عدد در ابتدا ۵۰ BTC به ازای هر بلاک بوده است. در ستون سوم مجموع بیت کوین‌هایی کاهش یافته در هر دوره ۴۴۶ روزه پس از هر هاوینگ مشخص شده است. این مقدار از ضرب عدد ۴۴۶ در تعداد بیت کوین‌های صادر شده در هر روز (۲۴ ساعت × ۶ بلاک در ساعت × عدد موجود در ستون دوم) محاسبه شده است. مقدار outstanding supply در ستون چهارم درج شده است. از تقسیم اعداد ستون ۳ بر مقادیر ستون ۴، شاخص ذکر شده به دست می‌آید که به صورت درصد عنوان می‌شود.

آمار کاهش عرضه پس از رویدادهای هاوینگ

به همین ترتیب دومین رویداد هاوینگ میزان این شاخص را به یک سوم outstanding supply (معادل ۱۵.۷۵ میلیون BTC) کاهش داد که این موضوع نیز باعث رشد ۲،۹۱۰٪ قیمت بیت کوین شد. این عدد تقریبا یک سوم رشد قیمتی قبلی بود و تاثیر کمتری بر قیمت داشت.

در نمودار زیر هر هاوینگ با خط عمودی سفید رنگ مشخص شده است و رشد قیمت تا اوج آن در محدوده رنگی پس از هاوینگ نمایش داده شده است.

افزایش قیمت های آینده بیت کوین

آخرین رویداد هاوینگ نیز در ۱۱ می ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت) اتفاق افتاده است که میزان عرضه بیت کوین جدید نسبت به عرضه در گردش باز هم کاهش یافت و باعث رشد ۷۲۰٪ قیمت بیت کوین شد. مورهد همچنین گفت:

از طرف دیگر احتمالا از این پس شاهد رشد ۱۰۰ برابری قیمت در یک سال نیز نخواهیم بود.

او اضافه کرد:

چرخه قیمتی بیت کوین که به صورت لگاریتمی نشان داده شده است باعث می‌شود قیمت امروز بیت کوین از نظر من ارزان به نظر برسد.

به نظر شما قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می رسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع 2

منبع اصلی



:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

   تاریخچه پیدایش بیت کوین به سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد؛ یعنی زمانی که رکود اقتصادی آمریکا به اوج خود رسیده بود. در آن زمان، شخص یا گروهی که خود را "ساتوشی ناکاموتو" می‌نامیدند، سندی به نام "وایت پیپر" را منتشر کردند که در آن، یک پول دیجیتالی به نام بیت کوین را معرفی کرده بودند. پس از صحبت‌های فراوان درباره این ارز دیجیتالی، بالاخره در سال ۲۰۰۹ اولین تراکنش بیتکوین بین دو نفر از سازندگان این رمز ارز انجام شد و BTC رسما به چرخه اقتصاد وارد شد. اما بیت کوین چیست؟

برای آشنایی با بیت کوین، باید تاریخچه آن را به طور مختصر بررسی کنیم. بیت کوین یک پول دیجیتالی است که با هدف مقابله با سیاست‌های اشتباه سیستم‌های اقتصادی سنتی، از میان برداشتن واسطه‌ها در هنگام ارسال و دریافت پول و حفظ حریم خصوصی مردم پا به میدان گذاشت؛ اما امروزه بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا، به عنوان ذخیره ارزش در کنار طلا و دیگر کالاهای ارزشمند شناخته می‌شود. 

در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰، Bitcoin معامله نمی‌شد و هیچ قیمتی نداشت و تنها توسط توسعه دهندگان اولیه استخراج می‌شد؛ اما از سال ۲۰۱۱ که برخی افراد بیت کوین را شناختند و شروع به معامله آن کردند، کم کم قیمت پیدا کرد و با افزایش مبادلات، ارزش آن نیز افزایش یافت. در سال‌های ابتدایی، میزان پاداش هر بلاک ۵۰ کوین BTC‌ بود و تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کردند نیز بسیار کم بود؛ بنابراین با محاسبه میزان عرضه و تقاضا در آن زمان (عرضه زیاد و تقاضای کم) قیمت بیت کوین بسیار پایین بود. اما با گذشت زمان و آشنایی بیشتر مردم با این پول دیجیتالی، میزان تقاضا برای بیت کوین افزایش یافته و از آنجایی که عرضه آن در طی رویدادی به نام هاوینگ (Halving)، در هر ۴ سال نصف می‌شود، عرضه بیتکوین نیز کاهش یافته است؛ بنابراین بر اساس قانون عرضه و تقاضا، اگر عرضه چیزی کم باشد و تقاضا برای آن زیاد باشد، قیمت آن باید افزایش پیدا کند؛ به همین دلیل بود که Bitcoin در سال ۲۰۲۱، در طی ۱۲ سال از حضور این رمز ارز در دنیا توانست از قیمت چند سنت به بیش از ۶۰ هزار دلار برسد! اکنون می‌توانید به صورت لحظه‌ای، قیمت بیت کوین در سایت میهن بلاکچین را مشاهده کنید.

 

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، بنا بر اعلام میهن بلاکچین قیمت بیت کوین از آبان‌ ماه سال قبل روند صعودی خود را آغاز کرد و این روند تا فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه داشت. در این شش ماه، قیمت بیت کوین بیش از ۳۵۰ درصد رشد کرد. همین رشد شدید قیمت باعث شد تا فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری شده در ایران بیش از پیش به استخراج بیت کوین و کسب درآمد از این حوزه روی آورند. استخراج بیت کوین توسط دستگاه‌هایی انجام می‌شود که برق زیادی مصرف می‌کنند. افزایش فعالیت ماینرهای ایرانی با قطعی گسترده برق در کشور همزمان بود و به همین دلیل، <<استخراج بیت کوین>> به گفتمان عمومی مردم ایران وارد شد و بسیاری عامل اصلی قطع برق در کشور را به فعالیت ماینرها در کشورمان نسبت دادند. میهن بلاکچین در تحقیقی با استناد به اعداد و ارقام استخراج بیت کوین در کل دنیا و سهم ایران از این حوزه، به واکاوی این موضوع پرداخته است. 

 

بنا به گزارش برنا نیوز، بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، نوسانات قیمتی بسیار بالایی را ثبت کرده است. این رمز ارز از سال ۲۰۰۹ وارد دنیای مالی شده و تا به امروز اتفاق‌های مثبت و منفی بسیاری پیرامون آن رقم خورده است. این رمز ارز بارها تا مرز نابودی پیش رفته، از ممنوعیت آن در کشور چین گرفته تا بزرگترین هک تاریخ بیت کوین؛ در سال ۲۰۱۴ از یک صرافی که بیش از ۷۵ درصد معاملات بیت کوین در آن انجام می‌شد، حدود ۸۵۰۰۰۰ واحد بیت کوین به سرقت رفت. اما بیت کوین از تمام این اتفاق‌ها سربلند بیرون آمده و امروز به جایگاهی رسیده که اقتصاددانان مطرح جهان از آینده‌دار بودن این رمز ارز صحبت می‌کنند و آن را پدیده‌ای انکار ناپذیر در قرن فعلی می‌دانند. در تاریخ معاملاتی بیت کوین از این دست وقایع بسیار اتفاق افتاده که مطالعه تاریخچه قیمت بیت کوین باعث می‌شود تا شناخت بهتر و دقیق‌تری از رفتار سرمایه‌گذاران و تریدرهای این رمز ارز محبوب داشته باشیم و بتوانیم سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را تجربه کنیم.

 

بنا به گزارش اکلا شاخص سلطه یا دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance Index) شاخصی است که نشان می‌دهد از مجموع کل سرمایه وارد شده به بازار رمز ارزها، چند درصد صرف خرید بیت کوین شده است. در انتهای روند نزولی سال ۲۰۱۸ این شاخص به عدد ۳۵ درصد رسیده که پس از آن قیمت بیت کوین روند صعودی خود را آغاز کرده است. در ریزش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۸۰۰۰ دلار این شاخص به عدد ۳۹ درصد رسید و در حال حاضر ۴۶ درصد است.

ارزیابی و نمره‌دهی کاربران

توجه به نظرات و دیدگاه‌‌های کاربران و استفاده‌کنندگان قبلی خدمات و یا محصولات امری بسیار رایج خصوصا در هنگام سفر است؛ زمانی که شاید بیش از هر زمان دیگری، ضعف اطلاعات و آگاهی درباره مسائل مختلف وجود دارد. یکی از مشکلات رایج پلتفرم‌های ارزیابی، دیدگاه‌های فیک و جانبدارانه است.

بلاکچین می‌تواند با افزایش شفافیت، اعتماد بیشتری برای خوانندگان ایجاد کند. پروژه ریوین (Revain) اگرچه به شکل اختصاصی منحصر به خدمات گردشگری نیست، اما با بهره گرفتن از قدرت بلاکچین به دنبال حل این معضل است.

همچنین سرویس آریوا کلاب Ariva.club) ) که در سه ماهه دوم سال آینده میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید، قصد دارد تا اولین شبکه اجتماعی بلاکچینی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات سفر باشد. این سرویس ارز دیجیتالی با نام ARV نیز به بازار معرفی کرده است که در بخش‌های مالی این پروژه به کار خواهد آمد. برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت میهن بلاکچین مراجعه کنید.

 

با استفاده از دستگاه تصفیه هوا شمیم، حتی در محیط‌های کاملا بسته و فاقد منافذ ورود و خروج نیز می‌توان نسبت به تصفیه هوا به شکل اصولی و کارآمد اقدام کرد. سیال بودن یون‌های منفی تولید شده نیز امکان دسترسی آنها به فضای داخلی و ریزترین خلل و فرج موجود در اشیا را فراهم می‌کند. به این ترتیب این فضاها از نظر هوای موجود و سطوح اشیا، پاک‌سازی شده و مشکلات میکروبی آنها به‌ کلی حل می‌شود!

از فواید یون منفی و عملکرد تصفیه‌گر شمیم بر بدن بیشتر بدانیم!

به گزارش ایسنا یون منفی با توانایی شبیه‌سازی فرایند عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن، قادر است با کامل کردن مدار الکترونی ملکول‌های آلاینده، آنها را جذب و در کمترین زمان از چرخه تنفسی و محیط اطراف حذف کند. این پروسه در دستگاه ابداعی تصفیه هوای شمیم و توسط مخترعین ایرانی به ثبت رسیده و تولید شده است.

تاریخچه بیت کوین: سایفرپانک‌ها

برای این که بدانیم ریشه‌های بیت کوین از کجا شکل گرفته، باید به چندین سال قبل‌تر از این ارز دیجیتال باز گردیم؛ یعنی به سال ۱۹۹۲ و تشکیل گروهی از رمزنگاران، ریاضیدانان و متخصصان کامپیوتر به نام سایفرپانک (CypherPunk).

در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ یک ژانر علمی تخیلی به نام New Wave‌ شکل گرفت و به سرعت محبوب شد. این ژانر پدید آورنده فیلم‌ها و کتاب‌هایی با سبک علمی‌تخیلی سایبرپانک (CyberPunk) بود؛ در این کتاب‌ها و فیلم‌ها، سایبرپانک‌ها می‌خواستند تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای در اختیار داشته باشند تا دنیا را تحت سلطه خود درآورند.

کتاب‌هایی مانند Neuromancer در تثبیت ریشه CyberPunk تاثیر زیادی داشتند. این تاثیرات را می‌توان در فیلم‌های علمی تخیلی مثل سه‌گانه ماتریکس مشاهده کرد. در سال ۱۹۹۲، اریک هیوز (Eric Hughes) ، تیموتی سی می (Timothy C. May) و جان گیلمور (John Gilmour) گروهی تشکیل دادند تا بتوانند علایق مختلف خود را بررسی کنند و بعدها، نام سایفرپانک بر روی این گروه نهاده شد، که حاصل ترکیبی از واژه‌های Cypher و CyberPunk‌ بود. اریک هیوز یک ریاضیدان و برنامه‌نویس کامپیوتر است، تیموتی می دانشمند مهندسی الکترونیک و جان گیلمور نیز یک متخصص امنیت سایبری است. این سه نفر جرقه‌های سایفرپانک‌ها را ایجاد کردند و از طریق لیست پستی، این گروه را گسترش دادند.

لیست پستی سایفرپانک در همان سال، یعنی ۱۹۹۲ ایجاد شد. ۲ سال بعد، این لیست دارای بیش از ۷۰۰ مشترک بود و در سال ۱۹۹۷، مشترکین آن به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیدند! این لیست پستی در واقع فرومی متشکل از ریاضیدانان، رمزنگاران، متخصصان کامپیوتر‌، اقتصاددانان و غیره بود و افراد افکار خود را در این فروم با یکدیگر در میان می‌گذاشتند و درباره آنها با هم مذاکره و بحث می‌کردند. در همین حین، آنها توانستند یک سیستم ایمیل غیرمتمرکز تولید کنند و اگر بر روی سرور افراد خطای کوچکی رخ می‌داد، آنها می‌فهمیدند که سیستم آنها به خطر افتاده است.

بنابر گزارش میهن بلاکچین، روز پنج شنبه از مجسمه ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس و افسانه‌ای بیت کوین، رونمایی شد. این سردیس برنزی که به شکل فردی مرموز و ملبس به شنل طراحی شده است، چهره‌ای براق و بازتاب‌کننده دارد؛ گویی با نمایاندن چهره تماشاگر، به او یادآوری می‌کند که ساتوشی خود اوست. اما ساتوشی ناکاموتو کیست؟ در سال ۲۰۰۸، فرد یا گروهی از افراد ناشناس با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» مقاله‌ای منتشر کردند که به وایت پیپر بیت کوین مشهور شد. در این مقاله، ناکاموتو با پیشنهاد و شرح سازوکاری نوین، غیرمتمرکز، ضد سانسور و امن برای تراکنش‌های مالی بر بستر شبکه الکترونیک، سعی داشت تا کنترل پول و سیاست‌های مالی را از چنگ دولت‌ها، بانک‌های مرکزی و نهادهای مالی در آورد و به عموم مردم تفویض کند.

سال ۲۰۲۰ میلادی سال شکوهمندی برای ارزهای دیجیتال بود. دارایی‌های دیجیتال پس از زمستانی تقریبا ۲ ساله،‌ رشد قابل توجهی در این سال داشتند به نحوی که ارزش کل بازار ۳۰ رمزارز برتر، با حدود ۳۰۸ درصد رشد، از ۱۷۹ میلیارد دلار به ۷۳۲ میلیارد دلار رسید. این رشد برای بیت کوین ۳۰۳ درصد بود و این نخستین رمزارز موفق به گذر بالاترین قیمت تاریخی خود (تا آن زمان) در پایان سال میلادی شد. همچنین در ابتدای سال ۲۰۲۱، علی‌رغم رشد چشمگیر دیفای (امور مالی غیرمتمرکز – DeFi) در سال پیشین، بیت کوین (BTC) موفق به حفظ تسلط خود بر بازار شده بود و همچنان سهمی ۷۳ درصدی (تقریبا بدون تغییر نسبت به ابتدای سال) از کل بازار داشت. بزرگترین بازنده سال گذشته، رمزارز ریپل (XRP) بود. بنا بر گزارش میهن بلاکچین،‌ به واسطه شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شرکت مادر این ارز دیجیتال و به دادگاه کشیدن مدیران آن، این کوین سال بدی را پشت سر گذشت و ۳.۴ درصد از بازار خود را از دست داد. ستاره سال گذشته، اتریوم (ETH) بود. دومین رمزارز بزرگ فعلی دنیا،‌ به واسطه اجرای قراردادهای هوشمند و میزبانی از بزرگترین پلتفرم‌های مالی و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp)، سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری داشت (۴۷۲ درصد در قیاس با ۳۰۳ درصد رشد بیت کوین) همچنین اتر موفق به تصاحب بخشی از بازار پویای رمزارزها شد و سهم خود را در انتهای سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۵ درصد رساند.

چند سالی است که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشد خیره‌کننده قیمت‌ها و در صدر آن‌ها رشد قیمت بیت کوین، به محلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. رشد قیمت ارزهای رمزنگاری شده در دو سال اخیر، ایرانیان بسیاری را به این بازار کشانده است. بسیاری از تریدرهای ایرانی، از صرافی بایننس برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اما از شهریور سال ۱۴۰۰ این صرافی احراز هویت را برای تمامی کاربران خود اجباری کرد. این سیاست جدید، برای کاربران مقیم ایران مشکل ساز شد. بایننس سه سطح مختلف برای احراز هویت کاربران معرفی کرده است. برای احراز هویت در حساب سطح پایه باید اطلاعاتی نظیر ایمیل، نام شهر، خیابان و کد پستی محل سکونت در آن شهر به بایننس اعلام شود؛ محدودیت برداشت روزانه از این حساب معادل ۰.۰۶ بیت کوین تعریف شده است که با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال میهن بلاکچین و با توجه به قیمت بیت کوین این عدد معادل ۲۶۶۰ دلار و تقریبا ۷۴ میلیون تومان خواهد بود. 

پیش از آغاز بحث بهتر است این سوال را مطرح کنیم که شت کوین چیست؟ شت کوین در بازار ارزهای دیجیتال یک اصطلاح است و به رمز ارزهایی گفته می‌شود که هدف و برنامه مشخصی برای توسعه پروژه خود ندارند. این پروژه‌ها هیچ ایده جدیدی را وارد حوزه رمز ارزها نکرده و از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارند. این رمز ارزها عموما قدمت طولانی ندارند و در مدت کوتاهی بر سر زبان‌ها می‌افتند و به دلیل قیمت پایین‌شان به سرعت چند صد یا حتی چند هزار برابر می‌شوند و پس از آن، با سقوط آزاد قیمت خود مواجه شده و از بازار به صورت کامل محو می‌شوند. میهن بلاکچین در مقاله‌ای مفصل، شت کوین ها را معرفی و نحوه شناسایی آن‌ها را آموزش داده است.

البته همه شت کوین‌ها اینگونه نیستند. برخی از بزرگان این بازار، ریپل و رمز ارز XRP را نیز یک شت کوین می‌دانند؛ یا برخی از فعالان این بازار شبکه ترون و رمز ارز TRX را نیز شت کوین می‌نامند. حتی برخی از طرفداران متعصب بیت کوین، هر رمز ارزی به جز بیت کوین را شت کوین می‌دانند. حالا که معنی شت کوین را فهمیدیم، در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که تفاوت سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و شت کوین چیست؟

تحلیل آینده قیمت

برای تحلیل آینده قیمت بیت کوین باید به عواملی مثل میزان مقبولیت در میان مردم، رشد و توسعه شبکه، افزایش کاربرد بیت کوین و افزایش مقبولیت آن به عنوان دارایی ذخیره ارزش و ... را باید مدنظر قرار دهیم. اما در مورد شت کوین‌ها، دنبال‌کنندگان آن در شبکه‌های اجتماعی، قدرت جامعه طرفدار آن، لیست شدن در صرافی‌های معتبر، تعداد افراد سرشناسی که طرفدار آن هستند و ... را باید مورد ارزیابی قرار دهیم.

ریسک سرمایه‌گذاری

به طور کلی سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازار بورس و سایر بازارهای موازی، ریسک بالاتری دارد. نوسان قیمت‌ها در این بازار بسیار بالاتر از میانگین نوسان دارایی‌ها در بازارهای مالی است. در این بازار پرریسک، خرید شت کوین ریسک بسیار بالاتری داشته و ممکن است به نابودی کامل سرمایه شما منجر شود. در نتیجه بهتر است درصد بسیار کمی از سبد خود را به خرید شت کوین‌ها اختصاص دهید.

بازه زمانی سرمایه‌گذاری

نکته بعدی تفاوت در مدت زمان نگهداری یک رمز ارز است. عموما بیت کوین یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می‌رود. برعکس نوسان‌گیری و یا نگهداری کوتاه‌مدت برای شت کوین‌ها استراتژی بهتری است.

به طور کلی در مورد بسیاری از شت کوین‌ها باید توجه داشت که صرفا باید به دنبال کسب سود از موج‌های صعودی ایجاد شده پیرامون آن‌ها بود وبه محض کسب سود مورد نظر از آن خارج شد زیرا نگهداری بلندمدت آن‌ها کار منطقی به نظر نمی‌آید. اما در مورد بیت کوین، نگهداری بلند مدت و به اصطلاح Holder بودن بیت کوین توصیه می‌شود.

 

جمع‌بندی

مروری اجمالی بر برخی از اتفاقات مهم شش ماه اول سال ۲۰۲۱ داشتیم. از ظهور و استقبال از کاربردهای نو بلاکچین همچون حوزه دیفای تا رشد بی‌سابقه و عجیب برخی ارزها به دلیل موج تبلیغات و فعالیت‌های بازاریابی. چیزی که عیان است این است که دنیای بلاکچین‌ها دنیایی پویا، پرتلاطم و غیرقابل پیش‌بینی است و در این مسیر، هر چند پروژه‌ای بتواند در کوتاه مدت رشد زیادی کند اما بدون کاربرد، نوآوری یا خلاقیت، به زودی به زیر کشیده خواهد شد. نقش آگاهی و دانش برای در امان ماندن از انبوه پروژه‌های کم‌ارزش در این فضا حیاتی است. برای آگاهی از آخرین تحلیل‌ها و اخبار ارز دیجیتال اخبار بلاکچین، سایت میهن بلاکچین را دنبال کنید.

منبع : تلگراف

منبع 3 : اینجا

 



:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

شب گذشته قیمت بیت کوین از مرز ۵۹,۰۰۰ دلار عبور کرد و امروز به ۶۰۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش سایت خبری ارز دیجیتال میهن بلاک چین و به نقل از کوین‌دسک، اواخر روز پنج‌شنبه و پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر آنکه یکی از ETF های بیت کوین توانسته است تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق آمریکا را اخذ کند، این رمزارز وارد روند صعودی شد.

قیمت بیت کوین کمتر از یک ساعت ۳.۵ درصد افزایش یافت و برای اولین بار پس از ماه می به قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار رسید.

کمیسیون SEC در حال بررسی تقریبا ۴۰ درخواست ETF بیت کوین است و مهلت تصمیم‌گیری در خصوص محصولات مرتبط با بازار آتی هفته آینده تمام می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این نهاد قانونگذاری حداقل بعضی از این درخواست‌ها را تایید کند و مسیر معاملات بیت کوین را هموار سازد.

قیمت کاردانو

کمیسیون SEC به هیچ اقدام رسمی برای تایید این درخواست‌ها نیاز ندارد. تحت قانون فدرال، در صورتی که کمیسیون SEC مهلتی در خصوص بررسی درخواست‌ها ارائه دهد بدون آنکه از صادرکننده بخواهد تغییری در آنها انجام دهد، درخواست‌ها قابل تایید می‌شوند.

بلومبرگ درخواست‌های ProShares و Invesco را به عنوان دو پروپوزالی که هفته آینده تحت این قانون تایید خواهند شد نام برده است.

صادرکنندگان ETF سال‌ها به دنبال تایید درخواست‌های خود بوده‌اند و سعی داشته‌اند ساختارهای مختلفی برای معاملات بیت کوین ایجاد کنند. طی این سال‌ها، برنامه‌هایی برای صندوق‌هایی وجود داشته است که حفظ بیت کوین از طریق صندوق‌های دیجیتال را پیشنهاد داده‌اند یا مدعی شده‌اند که می‌توانند از لوریج استفاده کرده تا سودهای چشمگیری ارائه دهند. سایر ETF ها به دنبال کاهش نوسان قیمت بیت کوین هستند، نکته‌ مهمی که همواره مخالفت کمیسیون SEC را به همراه دارد.

کمیسیون SEC در گذشته اذعان داشته است که عرصه رمزارزها خطرات مهمی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

کمیسیون SEC نگرانی‌های خود مبنی بر این موضوع را بیان کرده است که قیمت رمزارزها می‌تواند دستکاری شود و نقدینگی در این عرصه نیز به حد کافی نیست و هم‌چنین نوسان شدید قیمت بیت کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران شخصی خطرناک باشد. بیت کوین طی ۳ سال گذشته با کاهش قیمت ۷۴ درصدی و سپس افزایش قیمت ۹۵ و ۳۰۵ درصدی همراه بوده است. به علاوه، کمیسیون SEC عنوان کرده است که آیا این صندوق‌ها می‌توانند اطلاعات ضروری به منظور قیمت‌گذاری مناسب رمزارزها و سایر محصولات مرتبط را ارائه دهند یا خیر. هم‌چنین سوالاتی درباره تایید مالکیت رمزارزهای در اختیار این صندوق‌ها و تهدید هکرها و مقابله با آنها وجود دارد.

شاید برای شما مفید باشد:

دستگاه تصفیه هوا

چهار ETF بیت کوین می‌توانند از ماه جاری در آمریکا معاملات خود را آغاز کنند و مهلت رسیدگی به درخواست‌های VanEck و Valkyrie نیز نزدیک است. در این بین، ده‌ها محصول قیمت ارز دیجیتال رمزارز قابل معامله در بورس در کانادا و اروپا عرضه شده‌اند.

منبع : بلاگ سئو

منبع 2 

منبع 3 

منبع 4

منبع 5



:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان معاملات خارج از صرافی (OTC) با یوان چین را برای ساکنان این کشور متوقف خواهد کرد. در پی انتشار این اخبار قیمت بیت کوین کاهش یافت.

 

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، صرافی بایننس اعلام کرد در تلاش برای مطابقت با قوانین اخیر دولت چین، از تاریخ ۳۱ سپتامبر ساعت ۲۴:۰۰ به وقت محلی خدمات OTC مربوط به یوان را برای کاربران چینی متوقف خواهد کرد. بیت کوین روی خوشی به این خبر نشان نداد و بلافاصله پس از اعلام آن با افت روبه‌رو شد. اما آلتکوین ها با رشد قیمت خوبی مواجه شدند.

توقف معاملات OTC بایننس در چین

بایننس در این اطلاعیه‌ای اعلام کرد حساب تمامی کاربران پلتفرم را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر تشخیص دهد هر یک از آنها از چین هستند حساب آنها مسدود شده و تنها قادر خواهند بود موقعیت‌های خود را ببندند و سرمایه خود را از صرافی خارج کنند.

بایننس این تصمیم خود را با سرکوب مداوم صنعت رمزارزها توسط مقامات چینی مرتبط دانست. چین و بانک مرکزی آن امسال بر موضع خصمانه خود علیه بازار کریپتو افزودند و در ماه سپتامبر همه شرکت‌های محلی را از انجام هرگونه معامله با شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال منع کردند. در نتیجه این ممنوعیت، بیش از ۲۰ شرکت فعال در حوزه رمزارز ازجمله صرافی‌های بزرگی چون کوکوین و هوبی ارائه خدمات خود به چین را متوقف کردند.

به گفته کالین وو، روزنامه‌نگار چینی فعال در حوزه رمزارز، شبکه اجتماعی وی چت که بزرگترین شبکه اجتماعی چینی است اخیراا جستجوهای مرتبط به پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال را مسدود کرده است. وو در توییتی نوشت:

تقریباا همه وب‌سایت‌ها و برنامه‌های چینی یا صرافی‌ها را مسدود کرده‌اند و یا این کار را خواهند کرد.

همانند ممنوعیت‌های پیشین چین، پس از اعلام خبر بایننس، ارزش توکن برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز به‌سرعت افزایش یافت. در ابتدا، بیشتر بازار ارزهای دیجیتال به رنگ قرمز درآمد اما پس از رشد قیمت BNB و پولکادات بازار آلت کوین‌ها جان تازه‌ای گرفت.

ریزش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین، پس از روند صعودی چند روز اخیر خود در پی انتشار اخبار منفی از جانب چین بیش از ۳۰۰۰ دلار فرو ریخت. چشم‌انداز قیمت بیت کوین در هفته گذشته تقریبا صعودی به نظر می‌رسید. پادشاه ارزهای دیجیتال برای اولین بار از اوایل ماه سپتامبر موفق به عبور از سطح ۵۰ هزار دلاری شد و به صعود خود ادامه داد.

در ادامه بیت کوین به ۵۷ هزار دلار حجوم برد و پس از آن به قله ۵۸ هزار دلاری نزدیک شد که بالاترین سطح از اواسط ماه مه محسوب می‌شود. با این حال، بیت کوین نتوانست این مقاومت را بشکند و دیروز را در همان حوالی سپری کرد.

اما وضعیت در ۲۴ ساعت گذشته تغییر کرد و بیت کوین به زیر ۵۴۰۰۰ دلار رسید سپس قیمت دوباره به ۵۶۵۰۰ دلار افزایش یافت اما اخبار اخیر چین باعث کاهش قیمت دوباره بیت کوین شد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۵۴۹۴۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن، در سطح ۱.۰۳۵ دلار قرار دارد.

eklablog news

افزایش قیمت بایننس کوین

در مقایسه با بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌ها افت قیمت کمتری را تجربه کردند و حتی با رشد قیمت مواجه شدند. قیمت اتریوم در طول ۲۴ ساعت اخیر ابتدا یک درصد کاهش یافت و اکنون با کمی افزایش در سطح ۳۴۵۹ دلاری معامله می‌شود. کاردانو، ریپل، دوج کوین و لونا نیز هر کدام با رشد قیمت روبرو شدند.

 

وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰

 

سولانا، پولکادات، یونی سواپ و آوالانچ عملکرد خوبی از خود نشان دادند و به ترتیب ۴.۳، ۷.۹، ۶.۴ و ۷.۹ درصد افزایش یافتند.

بایننس کوین اما بهترین عملکرد امروز را به ثبت رساند و با ۱۶.۶ درصد افزایش به ۴۶۷ دلار رسید که بالاترین سطح از اوایل سپتامبر محسوب می‌شود.

قیمت بایننس کوین ابتدا پس از اعلام اخبار مربوط به راه‌اندازی صندوق یک میلیارد دلاری بایننس برای تقویت بایننس اسمارت چین افزایش یافت. با این حال، پس از انتشار اخبار مربوط به توقف معاملات OTC بایننس برای کاربران چینی با افت قیمت مواجه شد.

در ۲۴ ساعت اخیر به نقل از تلگراف، توکن‌های استکس، پنکیک سواپ و پروتکل پرپچوال به ترتیب ۱۶، ۱۴ و ۱۰ درصد رشد کرده‌اند. با این حال، کل بازار ارزهای دیجیتال امروز ۷۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۲.۳ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 1000
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اتریوم سوزی، فرآیند سوزاندن رمز ارز ETH

شبکه اتریوم امروز به دستاورد مهمی دست پیدا کرد. بر اساس داده‌های اولتراساند مانی تاکنون بیش از ۵۰۰،۰۰۰ رمز ارز ETH در فرآیند توکن‌سوزی این شبکه سوزانده شده است.

به گزارش میهن بلاکچین از زمان اجرا شدن هارد فورک لندن و پیاده‌سازی طرح EIP-1559 تا به امروز ۵۰۰،۷۷۵ رمز ارز ETH سوزانده شده و از چرخه گردش خارج شده است. با توجه به قیمت اتریوم در این لحظه این مقدار معادل ۱.۸۰۵ میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

داده‌های وب‌سایت Ultrasound.money نشان می‌دهد بیشترین میزان اتریوم سوزانده شده متعلق به پلتفرم اوپن‌سی به مقدار ۷۴،۳۶۵ اتر است. در جایگاه‌های بعدی، تراکنش‌های اتریوم با تقریبا ۴۴۰۰۰ ETH و روتر یونی سواپ با ۲۷،۲۴۲ ETH سوزانده شده قرار دارند.

خبر مهم که ممکن است مفید باشد

افزایش تعداد آدرس‌های شبکه اتریوم

به نقل از وبسایت خبری یوتودی، در حالی که بیت کوین به راحتی از مقاومت ۵۵۰۰۰ دلاری عبور کرده است، اتریوم، برای پنجمین روز متوالی در حوالی ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار نوسان می‌کند. علیرغم رکورد قیمت اتریوم، داده‌های شرکت سنتیمنت نشان می‌دهد که فعالیت در شبکه دومین رمز ارز بازار به لطف دیفای و NFT ها افزایش یافته است.

تحلیل تکنیکال

به نقل از تلگراف داده‌های سنتیمنت از اضافه شدن ۱۵۵،۲۳۰ آدرس جدید به شبکه اتریوم خبر می‌دهند. بنابر آمار، از ۱۸ مه سال جاری، این بیشترین تعداد آدرس اضافه شده به شبکه در طول یک روز است. افزایش تعداد کاربران سیگنال صعودی قوی تلقی می‌شود چرا که به افزایش تراکنش‌ها و کارمزدهای خرج شده در شبکه منجر خواهد شد.

نمودار آدرس‌های جدید اضافه شده به شبکه اتریومنمودار آدرس‌های جدید اضافه شده به شبکه اتریوم

رشد معیارهای مختلف شبکه به احتمال زیاد با گسترش و رشد اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز مرتبط است. شایان ذکر است اخیراً ارزش کل قفل‌شده در دیفای به اوج جدید ۲۱۰ میلیارد دلاری رسیده است. علاوه بر صنعت دیفای، بازار توکن‌های‌ غیر‌قابل‌معاوضه نیز جان تازه‌ای به خود گرفته و حجم معاملات پیشین خود را بازیابی کرده است.

بیت کوین چیست؟

با توجه به اینکه اتریوم، همچنان محبوب‌ترین شبکه بلاکچینی برای دیفای و NFT است، تا زمانی که ورود سرمایه به بازار رمز ارزها ادامه داشته باشد، تعداد آدرس‌ها و همچنین فعالیت در شبکه افزایش خواهد یافت.

افزایش ورودی به صرافی‌ها

با نزدیک شدن اتریوم به اوج قیمتی پیشین، به نظر می‌رسد معامله‌گران بیشتری تصمیم گرفته‌اند تا به جای به جان خریدن ریسک اصلاح قیمتی بزرگ‌تر، سود فعلی خود را کسب کنند.

 نمودار ورودی اتریوم به صرافی‌ها نمودار ورودی اتریوم به صرافی‌ها

با افزایش تعداد آدرس‌های جدید در شبکه، رشد ورودی اتر به صرافی‌ها در فاز اولیه خود قرار گرفته و به نظر نمی‌رسد فعلا بتواند فشار فروش زیادی را برای اتریوم ایجاد کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

منبع 2 : خبر پوف

منبع 3 : خبر مهم



:: بازدید از این مطلب : 1586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

هفته گذشته بیت‌کوین رهبر بازار رمز‌ارزها صعود خوبی را تجربه کرد و گاوها توانستند با یک فشار خرید خوب نواحی قیمتی بالای ۵۰،۰۰۰ دلار را پس بگیرند. حرکت پرشتاب بیت‌کوین در حال حاضر با اصلاح، استراحت یا پولبک خاصی همراه نشده است و باید دید در هفته آتی فروشندگان می‌توانند جلوی فشار خرید ایجاد شده را بگیرند یا خیر. همچنین همگام شدن رشد بیت‌کوین و شاخص سلطه بیت‌کوین فعلا اجازه رشد چندانی را به اتریوم و دیگر آلتکوین‌ها نداده است. گرچه اگر گاوها بتوانند سطوح به‌دست آمده بیت‌کوین را حفظ کنند با اصلاح سلطه بیت‌کوین رشد قیمت آلتکوین‌ها دور از انتظار نیست.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

درحال‌حاضر بیت‌کوین در تایم‌فریم روزانه داخل یک کانال صعودی در حال حرکت است که با بررسی برخوردهای قیمت به سطوح سقف و کف کانال و همچنین سطح میانی کانال می‌توان آن را یک کانال معتبر دانست، گام اخیر صعودی بیت‌کوین از ناحیه ۴۰،۰۰۰ نیز مصادف با کف این کانال بود. از‌این رو سقف و کف کانال ترسیمی را می‌توان به عنوان یک مقاومت و حمایت معتبر در نظر گرفت. در حال حاضر بیت‌کوین توانسته است سطح میانی این کانال را بشکند اما هنوز پولبکی به آن نزده است لذا در صورت اصلاح قیمت بیت کوین می‌توان سطح میانی این کانال را که به صورت تقریبی مصادف با ناحیه ۵۲،۰۰۰ می‌شود یک حمایت معتبر برای بیت‌کوین قلمداد کرد.

همانگونه‌که گفته شد اغلب مقاومت‌های شکسته شده (هم مقاومت‌های داینامیک و هم استاتیک) در نمودار بیت‌کوین بدون پولبک بوده است و در صورت کاهش مومنتوم خرید می‌توان شاهد یک حرکت اصلاحی در قالب پولبک به نواحی شکسته شده باشیم. به‌عنوان‌ مثال در تایم‌فریم روزانه ابر کموی سبز رنگ و همچنین میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ (نمودار قرمز رنگ در تصویر) توسط قیمت به بالا شکسته شده است و تا کنون حرکت اصلاحی به عنوان پولبک در نمودار قیمت ایجاد نشده است. البته این نکته می‌تواند نشان‌دهنده مومنتوم بالای خرید نیز باشد اما این نکته را هم نشان می‌دهد که حرکت‌های نزولی احتمالی می‌تواند پولبک به مقاومت‌های شکسته شده باشد و این نواحی در حال حاضر به‌عنوان حمایت عمل می‌کنند. درحال حاضر میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ بر روی قیمت ۴۶،۶۰۰ قرار دارد اما با توجه به تحرکات قیمت می‌توان انتظار داشت در روزهای آتی تا کانال ۵۰،۰۰۰ نیز رشد کند که همین امر ناحیه ۵۰،۰۰۰ الی ۵۲،۰۰۰ را به یک حمایت معتبر تبدیل می‌کند.

علاوه به کانال موازی ذکر شده، یک مقاومت داینامیک دیگر بر سر راه خریداران قرار دارد که از اتصال سقف‌های قبلی ایجاد شده است (خط زرد رنگ در تصویر) که با نزدیک شدن قیمت به این مقاومت داینامیک (در محدوده قیمتی ۵۵،۰۰۰) شاهد ایجاد فشار فروش در نمودار قیمت بیت کوین هستیم. علاوه بر این مقاومت داینامیک نواحی مقاومتی پرایس اکشنی دیگر که حاصل از نواحی قیمتی سقف و کف‌های پیشین بیت‌کوین است نیز بر سر راه خریداران قرار دارد. این نواحی به‌ترتیب عبارت‌‌اند از:  ۵۵،۶۰۰ – ۵۸،۷۰۰ و ۶۴،۲۰۰. هرکدام از این ناحیه‌ها می‌توانند فشار فروش زیادی را در نمودار قیمتی ایجاد کنند، به‌علاوه شکست این نواحی نشان از قدرت بسیار بالای گاوها است که در این‌صورت می‌توان انتظار یک رکورد قیمتی جدید (Ath) را برای بیت‌کوین داشته باشیم.
تحلیل تکنیکال نمودار قیمت بیت کوین BTCنمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه

در صورت اصلاح بیت‌کوین علاوه بر حمایت‌های داینامیک ذکر شده حمایت‌های پرایش اکشنی و استاتیک مهمی وجود دارند که به‌خوبی می‌توانند از کاهش قیمت بیت‌کوین جلوگیری کنند. این نواحی به‌ترتیب در قیمت‌های ۵۲،۰۰۰ – ۴۷،۸۰۰ -۴۴،۰۰۰ و ۴۰،۷۰۰ قرار دارند. سطح میانی کانال موازی و درصورت کاهش بیشتر کف این کانال مهم‌ترین حمایت‌های بیت‌کوین هستند.

بررسی شاخص‌ها و اندیکاتورها به نفع گاوها است. در وهله نخست، میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ قرار دارد و در تایم فریم روزانه این یک نشانه صعودی بودن است. همچنین اندیکاتور مک‌دی (Macd) در وضعیت صعودی قرار دارد و به تازگی یک کراس مثبت را تجربه کرده و اکنون بالای خط صفر قرار گرفته است. همچنین شاخص قدرت نسبی (Rsi) با عبور از ناحیه ۵۰ در حال حاضر بر روی عدد ۶۸ قرار دارد و مومنتوم صعودی خوبی را نشان می‌دهد. البته یک واگرایی منفی در مک‌دی و شاخص قدرت نسبی وجود دارد که در صورت بی‌اعتبار نشدن می‌تواند فشار فروش  ایجاد کند. به‌علاوه در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (Rsi) بر روی یک مقاومت داینامیک قرار دارد که باید دید روزهای آتی قادر به شکست این مقاومت و رسیدن به اعداد بالای ۷۰ هست یا خیر. در تصویر فوق هر دو احتمال صعودی و نزولی در نظر گرفته شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

همانگونه که بیان شد رشد همگام سلطه بیت‌کوین با رشد قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته مانع از آن‌شد که آلتکوین‌ها به‌سان بیت‌کوین یک رشد پرشتاب را تجربه کنند. در نمودار قیمت اتریوم مقاومت پرایس اکشنی ۳،۷۰۰ دلار (سقف قبلی) در تایم فریم روزانه در حال حاضر مانع از رشد بیشتر آن شده است و همین امر موجب شد قیمت بسته شدن کندل روز جمعه در این آلتکوین پایین‌تر از قیمت باز‌گشایی آن قرار بگیرد.

لازم به ذکر است جو صعودی بازار در هفته گذشته باعث شد خریداران قیمت اتریوم را به بالای مقاومت‌های داینامیکی همچون ابر کمو و میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ (نمودار قرمز رنگ در تصویر که در زمان نگارش مقاله بر روی قیمت ۳،۲۳۸ دلار قرار دارد) رساندند. همانند بیت‌کوین رشد اخیر اتریوم بدون پولبک به نواحی مقاومتی بوده و به نظر در صورت ایجاد حرکت اصلاحی در اتریوم و همچنین حمایت خریداران در نواحی حمایتی می‌توان این حرکات نزولی را به عنوان پولبک در نظر گرفت.

در حال‌حاضر مقاومت ۳،۷۰۰  دلاری اتریوم مانع از رشد بیشتر شده است. علاوه بر این ناحیه نواحی ۴،۰۰۰ و ۴،۳۷۰ دلارمهم‌ترین مقاومت‌های استاتیک بر سر راه اتریوم هستند. در صورت اصلاح اتریوم علاوه بر حمایت داینامیک میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ حمایت‌های استاتیک مهمی به‌ترتیب در نواحی ۳،۳۰۰- ۲،۸۰۰ و ۲،۴۰۰ دلاری برای اتریوم وجود دارد. همچنین در صورتی که خریداران بتوانند از ناحیه ۳،۳۰۰ دفاع کنند و اتریوم از آنجا رشد خود را آغاز نماید احتمال شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس وجود دارد که خط گردن این الگو همان مقاومت ۳،۷۰۰ دلاری است که در صورت شکسته شدن می‌توان انتظار رشد خوبی را برای اتریوم حداقل تا سقف تاریخی قبل داشت.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت اتریوم ETHنمودار قیمت اتریوم تایم فریم روزانه

بررسی شاخص‌ها و اندیکاتورها در تایم‌فریم روزانه گرچه به نفع خریداران است اما همزمان به علت وجود واگرایی‌های مخفی منفی نشان از نیاز اتریوم به استراحت یا اصلاح نیز می‌دهند. در وهله نخست قیمت اتریوم بالای ابر کمو، میانگین‌های متحرک نمایی (Ema)۵۰ و ۲۰۰ قرار دارد و خود میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نیز بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه است که یک نشانه گاوی است. به علاوه شاخص قدرت نسبی (Rsi) توانسته است خود را به بالای خط ۵۰ برساند البته در مقایسه دو پیوت قبلی قیمت و معادل آن در این شاخص یک واگرایی مخفی منفی قابل مشاهده است که نشانه خوبی برای خریداران نیست چرا که این شاخص هم‌اکنون بر روی خط مقاومت داینامیک (خط زرد رنگ) قرار دارد. البته بسته به شرایط بازار در هفته آینده ممکن است نشانه‌های نزولی بیشتر در قالب اصلاح یا پولبک موجب افت قیمت شوند. بررسی اندیکاتور مک‌دی (Macd) اما نشان از یک کراس مثبت و همچنین تلاش برای تثبیت بالای خط صفر است که این به نفع خریداران است. هر دو احتمال صعودی و نزولی در تصویر فوق همراه با حمایت‌ها و مقاومت‌ها معتبر اتریوم نشان داده شده است.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

تحلیل شما از نمودار قیمت بیت کوین و اتریوم چیست؟ آیا رشد بیت کوین همینجا متوقف خواهد شد و آلتکوین‌ها می‌توانند در روزهای آینده خودنمایی کنند؟

منبع : خبرپوف و میهن بلاکچین



:: برچسب‌ها: بیت کوین , قیمت بیت کوین , بیتکوین ,
:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پروتکل دیفای ملد (MELD) به زودی یک استیبل کوین با پشتوانه طلا در شبکه کاردانو عرضه می‌کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از cryptoslate، پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز ملد از همکاری سه‌جانبه خود با شبکه تینگو، بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه نیجریه و شرکت اوبونتو ترایب، شرکت فعال در حوزه توکن سازی منابع طبیعی خبر داد.

این پروتکل دیفای مبتنی بر کاردانو که به کاربران خدمات وام‌دهی و سپرده‌گذاری ارائه می‌دهد اعلام کرد که با این همکاری جدید قصد دارد تا استیبل کوین جدیدی با پشتوانه طلا در شبکه کاردانو قیمت کاردانو راه‌اندازی کند.

استیبل کوین با پشتوانه طلا در شبکه کاردانو

کن اولینگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار پروتکل Meld که قصد دارد معاملات با تلفن همراه هوشمند را در اختیار همگان قرار دهد در این رابطه می‌گوید:

هدف ما در اینجا سادگی و شفافیت است. طلا ذخیره و سپس توکنیزه می‌شود و سپس با تقسیم قطعات می‌توانیم آن را بفروشیم.

اولینگ با اشاره به ارزش پایدار طلا گفت:

این ایده ساده اما فوق‌العاده قدرتمند است چرا که می‌توانید روی آن حساب کنید.

با این حال این رمز ارز، اولین استیبل کوین شبکه کاردانو نخواهد بود. چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو در اجلاس ۲۰۲۱ این شبکه بلاکچینی از راه‌اندازی استیبل کوین Djed خبر داد. این استیبل کوین قرار است توسط پلتفرم درگاه پرداخت کوتی (COTI) در شبکه کاردانو و به عنوان توکنی الگوریتمی برای ثبات قیمت صادر شود.


راه‌اندازی استیبل کوین Djed در شبکه کاردانو

به گفته تیم توسعه کاردانو، Djed طراحی قوی دارد و در مقابل جهش یا افت ناگهانی ارز مقاوم است. به عقیده این تیم، تمامی ویژگی‌های این ارز با قواعد ریاضی قابل‌اثبات است.

ارز دیجیتال میهن بلاکچین

گسترش پذیرش رمز ارزها

به گفته دیوید تیلور، سرپرست بخش بازاریابی بنیاد کاردانو، مشارکت جدید این بنیاد با بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه نیجریه، خدمات پروتکل Meld را به میلیون‌ها مشترک فعال معرفی کرده و باعث اسقبال از کاردانو و پذیرش بیشتر این شبکه بلاکچینی در این کشور می‌شود.

به دنبال آخرین تحولات در اکوسیستم کاردانو، اخیراً تعداد هولدرهای ADA به اوج خود رسیده است. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط IntoTheBlock، توکن بومی شبکه کاردانو ۲۴۳،۰۰۰ هولدر دارد و ۷۰٪ از دارندگان توکن‌ها در حال حاضر در سود قرار دارند.

شت کوین چیست



:: برچسب‌ها: کاردانو ,
:: بازدید از این مطلب : 1035
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پروژه‌هایی که در حوزه رمز ارزها، دیفای و توکن‌های بی‌همتا (NFT) فعالیت می‌کنند، برای جذب مخاطبان بیشتر توکن‌هایشان را به کاربران ایردراپ می‌کنند. تیم میهن بلاکچین برنامه دارد تا هر سه‌شنبه، چند مورد از این توکن‌های رایگان، به همراه نحوه مشارکت در آنها را به مخاطبان خود معرفی کند. در این مقاله، به معرفی ایردراپ ۵ پروژه Gamefi، Sphynx، بانی‌پارک، Crypto.com و شبکه کایبر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ایردراپ Gamefi

پروتکل گیم‌فای اولین پروتکل استخر استخراج (Mining Pool) در دنیای بازی‌‌های بلاچینی یا Play to Earn است، که پلتفرمی برای تجمیع این نوع بازی‌ها در سطح جهان طراحی کرده است. نام توکن حاکمیتی این پروتکل GFI است و دارندگان این رمز ارز می‌توانند در سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) این پلتفرم مشارکت کنند و به پروپوزال‌ها و طرح‌های مختلف به منظور بهبود عملکرد پلتفرم، رای دهند.

این پروتکل یکی سیستم جدید جذب سرمایه به نام IGO یا عرضه اولیه گیم‌فای (Initial Gamefi Offering) ایجاد کرده، که برای عرضه اولیه توکن‌های بازی‌های بلاکچینی طراحی شده است. بازی‌هایی که از نظر Gamefi معتبر باشند، در لیست این پروژه قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند توکن‌های این بازی‌ها را خریداری کنند. از داخل پروژه IGO، شما می‌توانید به GSwap دسترسی پیدا کنید. پروتکل گیم‌فای به دارندگان توکن GFI اجازه می‌دهد که از طریق سپرده‌گذاری (Staking) این توکن‌ها در GSwap، توکن GFI رایگان دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند در جی‌سواپ ترید کنند، به ییلد فارمینگ بپردازند و در لانچ‌پول‌ها شرکت کنند.

برای شرکت در ایردراپ Gamefi، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر، زمان باقی‌مانده از این Airdrop را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۲۳ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۴۵۰۰ توکن GFI در بین ۵۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و حدود ۲۸۰ هزار آدرس در این ایردراپ شرکت کرده‌اند. از بین این تعداد آدرس ۵۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۲.۹ GFI توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در کوین مارکت کپ ۰.۴۷ دلار است.


 

ایردراپ پروتکل Sphynx

شبکه اسفینکس با هدف تقویت طبیعت فاندامنتال یا بنیادی توکن‌های غیرمثلی به وجود آمده است. این کار از طریق استفاده از نسل بعدی ییلد فارمینگ، استخراج نقدینگی و سپرده‌گذاری NFTها صورت می‌گیرد. این پروتکل از استاندارد BEP-721 استفاده می‌کند تا هر توکن NFT را منحصر به فرد کند.

توکن SPH یک توکن حاکمیتی است که با استاندارد Bep20 ساخته شده است. با استیک کردن (سپرده‌گذاری) این رمز ارز شما می‌توانید در تصمیمات پلتفرم مشارکت کنید و به پروپوزال‌های مختلف رای دهید.

برای شرکت در ایردراپ Sphynx، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر (درست مانند ایردراپ قبلی) زمان باقی‌مانده از این ایردراپ را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۱ روز و ۲۰ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۰ میلیارد توکن SPH در بین ۲۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و حدود ۳۱۰ هزار و ۹۳۹ آدرس در این ایردراپ شرکت کرده‌اند. از بین این تعداد آدرس ۲۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۵ میلیون SPH توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در زمان نگارش این مقاله، در کوین مارکت کپ ۰.۰۰۰۰۰۰۴۲۴ دلار است.

برای مشارکت در ایردراپ، باید بر روی Join This Airdrop کلیک کنید.


 

ایردراپ BunnyPark

بانی‌پارک یک پروژه دیفای و NFT است که بر روی شبکه هوشمند بایننس راه اندازی شده و تمرکز آن بر روی استانداردسازی محصولات NFT، گیم‌پلی‌های متنوع، قوانین ساخت محصولات و ارزش‌گذاری اپلیکیشن‌ها با استفاده از مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند استاندارد است.

این پلتفرم اپلیکیشن‌های مختلف را از تیم‌های توسعه دهنده و هنرمندان دریافت می‌کند و آنها را بررسی می‌کند و در صورت تایید، پروژه‌ها را وارد مرحله جذب سرمایه، تحقیق و توسعه و دیگر خدمات می‌کند. بانی‌پارک پروتکل‌های NFT و قراردادهای هوشمندی را ارائه می‌دهد که با استانداردهای ERC-721 و ERC-1155 برای ترکیب مطابقت دارند. توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از BunnyPark پروتکل مورد نیاز خود را ایجاد کنند و توسط پارامترهای قابل تنظیم، محصولات NFT خود را بسازند.

برای شرکت در ایردراپ توکن BP، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر زمان باقی‌مانده از این ایردراپ را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۱ روز و ۱۵ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۵۲۰۰ توکن BP در بین ۱۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و ۶۳۲ هزار و ۵۹۵ آدرس در این ایردراپ مشارکت کرده‌اند. از بین این تعداد، ۱۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۱۵.۲ رمز ارز BP توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در زمان نگارش این مقاله، در کوین مارکت کپ ۰.۶۸۴ دلار است.


 

ایردراپ xUSD توسط شبکه کایبر

شبکه Kyber در نظر دارد تا به کاربران خود ۳۰۰۰ دلار توکن xDollar یا xUSD را ایردراپ کند. برای این کار، ابتدا وارد این لینک شوید. سپس بر روی 0xPoligon@ کلیک کنید. شما باید در استخر xUSD – USDC تامین نقدینگی کنید. ۴ آدرسی که نقدینگی این استخر را تامین کرده‌اند، برنده ۵۰۰ دلار جایزه به صورت توکن xUSD می‌شوند.

همچنین اگر در توییتر اکانت‌های xDollarFi و KyberNetwork را فالو کنید، همین پستی که تصویر آن را در زیر می‌بینید را ریتوییت کنید و به کانال‌های تلگرامی کایبر و xDollar بپیوندید، می‌توانید در قرعه‌کشی ۲۰۰ دلاری این شبکه شرکت کنید. زمان نهایی شرکت در این ایردراپ، ۵ اکتبر یا ۱۳ مهر ۱۴۰۰ است.


 

ایردراپ Crypto.com

پلتفرم Crypto.com برنامه دارد تا به مناسبت راه‌اندازی شبکه اصلی Cronos در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۸ مهر ۱۴۰۰)، به ارزش ۱ میلیون دلار توکن CRO را به جامعه این پلتفرم ایردراپ کند. برای شرکت در این توزیع رایگان توکن، شما باید ابتدا وارد این لینک شوید و همین پستی که تصویر آن را در زیر می‌بینید را ریتوییت کنید، ریپلای کنید و ۵ نفر از دوستانتان را تگ کنید. سپس صفحات Cronos_Chain و Cryptocom را فالو کنید و CRO# را در قسمت Bio توییتر خوپد قرار دهید.

همچنین در این ایردراپ، ۱۰۰۰ آدرس برنده، به مقدار ۱۰۰۰ دلار بیت کوین دریافت می‌کنند.


 

هر سه‌شنبه، تیم اخبار ارز دیجیتال میهن بلاکچین تعدادی ایردراپ را به شما معرفی می‌کند. ایردراپ باعث جذب مخاطبان و کاربران بیشتر می‌شود و بسیاری از پلتفرم‌ها در حوزه رمز ارزها از این روش استفاده می‌کنند. در این مقاله ۵ ایردراپ را به همراه نحوه مشارکت در آنها را معرفی کردیم. امیدواریم که بتوانید در این ایردراپ‌ها شرکت کنید و توکن‌های رایگان به دست آورید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1005
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پروژه‌هایی که در حوزه رمز ارزها، دیفای و توکن‌های بی‌همتا (NFT) فعالیت می‌کنند، برای جذب مخاطبان بیشتر توکن‌هایشان را به کاربران ایردراپ می‌کنند. تیم میهن بلاکچین برنامه دارد تا هر سه‌شنبه، چند مورد از این توکن‌های رایگان، به همراه نحوه مشارکت در آنها را به مخاطبان خود معرفی کند. در این مقاله، به معرفی ایردراپ ۵ پروژه Gamefi، Sphynx، بانی‌پارک، Crypto.com و شبکه کایبر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ایردراپ Gamefi

پروتکل گیم‌فای اولین پروتکل استخر استخراج (Mining Pool) در دنیای بازی‌‌های بلاچینی یا Play to Earn است، که پلتفرمی برای تجمیع این نوع بازی‌ها در سطح جهان طراحی کرده است. نام توکن حاکمیتی این پروتکل GFI است و دارندگان این رمز ارز می‌توانند در سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) این پلتفرم مشارکت کنند و به پروپوزال‌ها و طرح‌های مختلف به منظور بهبود عملکرد پلتفرم، رای دهند.

این پروتکل یکی سیستم جدید جذب سرمایه به نام IGO یا عرضه اولیه گیم‌فای (Initial Gamefi Offering) ایجاد کرده، که برای عرضه اولیه توکن‌های بازی‌های بلاکچینی طراحی شده است. بازی‌هایی که از نظر Gamefi معتبر باشند، در لیست این پروژه قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند توکن‌های این بازی‌ها را خریداری کنند. از داخل پروژه IGO، شما می‌توانید به GSwap دسترسی پیدا کنید. پروتکل گیم‌فای به دارندگان توکن GFI اجازه می‌دهد که از طریق سپرده‌گذاری (Staking) این توکن‌ها در GSwap، توکن GFI رایگان دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند در جی‌سواپ ترید کنند، به ییلد فارمینگ بپردازند و در لانچ‌پول‌ها شرکت کنند.

برای شرکت در ایردراپ Gamefi، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر، زمان باقی‌مانده از این Airdrop را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۲۳ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۴۵۰۰ توکن GFI در بین ۵۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و حدود ۲۸۰ هزار آدرس در این ایردراپ شرکت کرده‌اند. از بین این تعداد آدرس ۵۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۲.۹ GFI توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در کوین مارکت کپ ۰.۴۷ دلار است.


 

ایردراپ پروتکل Sphynx

شبکه اسفینکس با هدف تقویت طبیعت فاندامنتال یا بنیادی توکن‌های غیرمثلی به وجود آمده است. این کار از طریق استفاده از نسل بعدی ییلد فارمینگ، استخراج نقدینگی و سپرده‌گذاری NFTها صورت می‌گیرد. این پروتکل از استاندارد BEP-721 استفاده می‌کند تا هر توکن NFT را منحصر به فرد کند.

توکن SPH یک توکن حاکمیتی است که با استاندارد Bep20 ساخته شده است. با استیک کردن (سپرده‌گذاری) این رمز ارز شما می‌توانید در تصمیمات پلتفرم مشارکت کنید و به پروپوزال‌های مختلف رای دهید.

برای شرکت در ایردراپ Sphynx، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر (درست مانند ایردراپ قبلی) زمان باقی‌مانده از این ایردراپ را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۱ روز و ۲۰ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۰ میلیارد توکن SPH در بین ۲۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و حدود ۳۱۰ هزار و ۹۳۹ آدرس در این ایردراپ شرکت کرده‌اند. از بین این تعداد آدرس ۲۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۵ میلیون SPH توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در زمان نگارش این مقاله، در کوین مارکت کپ ۰.۰۰۰۰۰۰۴۲۴ دلار است.

برای مشارکت در ایردراپ، باید بر روی Join This Airdrop کلیک کنید.


 

ایردراپ BunnyPark

بانی‌پارک یک پروژه دیفای و NFT است که بر روی شبکه هوشمند بایننس راه اندازی شده و تمرکز آن بر روی استانداردسازی محصولات NFT، گیم‌پلی‌های متنوع، قوانین ساخت محصولات و ارزش‌گذاری اپلیکیشن‌ها با استفاده از مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند استاندارد است.

این پلتفرم اپلیکیشن‌های مختلف را از تیم‌های توسعه دهنده و هنرمندان دریافت می‌کند و آنها را بررسی می‌کند و در صورت تایید، پروژه‌ها را وارد مرحله جذب سرمایه، تحقیق و توسعه و دیگر خدمات می‌کند. بانی‌پارک پروتکل‌های NFT و قراردادهای هوشمندی را ارائه می‌دهد که با استانداردهای ERC-721 و ERC-1155 برای ترکیب مطابقت دارند. توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از BunnyPark پروتکل مورد نیاز خود را ایجاد کنند و توسط پارامترهای قابل تنظیم، محصولات NFT خود را بسازند.

برای شرکت در ایردراپ توکن BP، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر زمان باقی‌مانده از این ایردراپ را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۱ روز و ۱۵ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۵۲۰۰ توکن BP در بین ۱۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و ۶۳۲ هزار و ۵۹۵ آدرس در این ایردراپ مشارکت کرده‌اند. از بین این تعداد، ۱۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۱۵.۲ رمز ارز BP توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در زمان نگارش این مقاله، در کوین مارکت کپ ۰.۶۸۴ دلار است.


 

ایردراپ xUSD توسط شبکه کایبر

شبکه Kyber در نظر دارد تا به کاربران خود ۳۰۰۰ دلار توکن xDollar یا xUSD را ایردراپ کند. برای این کار، ابتدا وارد این لینک شوید. سپس بر روی 0xPoligon@ کلیک کنید. شما باید در استخر xUSD – USDC تامین نقدینگی کنید. ۴ آدرسی که نقدینگی این استخر را تامین کرده‌اند، برنده ۵۰۰ دلار جایزه به صورت توکن xUSD می‌شوند.

همچنین اگر در توییتر اکانت‌های xDollarFi و KyberNetwork را فالو کنید، همین پستی که تصویر آن را در زیر می‌بینید را ریتوییت کنید و به کانال‌های تلگرامی کایبر و xDollar بپیوندید، می‌توانید در قرعه‌کشی ۲۰۰ دلاری این شبکه شرکت کنید. زمان نهایی شرکت در این ایردراپ، ۵ اکتبر یا ۱۳ مهر ۱۴۰۰ است.


 

ایردراپ Crypto.com

پلتفرم Crypto.com برنامه دارد تا به مناسبت راه‌اندازی شبکه اصلی Cronos در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۸ مهر ۱۴۰۰)، به ارزش ۱ میلیون دلار توکن CRO را به جامعه این پلتفرم ایردراپ کند. برای شرکت در این توزیع رایگان توکن، شما باید ابتدا وارد این لینک شوید و همین پستی که تصویر آن را در زیر می‌بینید را ریتوییت کنید، ریپلای کنید و ۵ نفر از دوستانتان را تگ کنید. سپس صفحات Cronos_Chain و Cryptocom را فالو کنید و CRO# را در قسمت Bio توییتر خوپد قرار دهید.

همچنین در این ایردراپ، ۱۰۰۰ آدرس برنده، به مقدار ۱۰۰۰ دلار بیت کوین دریافت می‌کنند.


 

هر سه‌شنبه، تیم اخبار ارز دیجیتال میهن بلاکچین تعدادی ایردراپ را به شما معرفی می‌کند. ایردراپ باعث جذب مخاطبان و کاربران بیشتر می‌شود و بسیاری از پلتفرم‌ها در حوزه رمز ارزها از این روش استفاده می‌کنند. در این مقاله ۵ ایردراپ را به همراه نحوه مشارکت در آنها را معرفی کردیم. امیدواریم که بتوانید در این ایردراپ‌ها شرکت کنید و توکن‌های رایگان به دست آورید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

صرافی‌های بزرگی نظیر Deribit که قراردادهای اختیار رمزارزها را ارائه می‌دهند در آستانه تسویه میلیاردها دلار قرارداد آپشن بیت کوین در روز جمعه هستند. تحلیلگران معتقدند انقضای این قراردادها در این ماه تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین نخواهد داشت. گفتنی است بیت کوین در هفته جاری به دلیل اخبار اقتصادی کلان و نگرانی‌های قانونگذاری تحت فشار بوده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌دسک اطلاعات Skew نشان می‌دهد که ۷۳,۷۰۰ قرارداد اختیار (Options) بیت کوین به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار در روز جمعه منقضی خواهند شد. از این تعداد، تقریبا ۵۰,۰۰۰ قرارداد مربوط به قراردادهای اختیار خرید (call) و بقیه قراردادها مربوط به قراردادهای اختیار فروش (Put) هستند. صرافی دریبیت به تنهایی بیش از ۸۵٪ از قراردادهای تسویه نشده را در اختیار دارد.

معاملات آپشن (Options Trading) چیست؟ معرفی بهترین صرافی‌های آپشن بیت کوین

شیلیانگ تانگ (Shiliang Tang) مدیر ارشد سرمایه‌گذاری صندوق پوشش ریسک لجرپرایم (LedgerPrime) در این خصوص گفت:

من انتظار ندارم افزایش قیمت چشمگیری را شاهد باشیم، مگر آنکه از قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کنیم. قراردادهای تسویه نشده زیادی در این سطح قیمت وجود دارد.

 

تانگ بیان کرده است اگر بیت کوین از سطح قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کند، معامله‌گرانی که فکر می‌کردند روند نزولی یا نوسان قیمت قبلی ادامه‌دار خواهد بود و قراردادهای اختیار خرید خود را به این دلیل فروخته‌اند، ممکن است به سمت خرید بیت کوین در بازار آنی (Spot) یا آتی (Futures) روی بیاورند تا ضررهای ناشی فروش قبلی خود را کاهش دهند. این موضوع ممکن است قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

هرچند با توجه به کاهش ۱۱٪ قیمت به سطح ۴۲,۰۰۰ دلار در هفته جاری، این سناریو بعید به نظر می‌رسد.

آپشن‌ها یا قراردادهای اختیار خرید و فروش، ابزارهای مشتقه‌ای در بازارهای مالی هستند که به خریدار، حق خرید یا فروش دارایی مورد نظر در قیمت و تاریخی از پیش تعیین‌شده می‌دهند. قرارداد اختیار خرید (Call) به دارنده آن، حق خرید می‌دهد، در حالی که اختیار فروش (Put)، حق فروش را به خریدار می‌دهد. قراردادهای تسویه نشده (Open Interest) به مجموع تمام قراردادهای خرید و فروشی اطلاق می‌شود که صورت پذیرفته‌اند اما توسط یک قرارداد دیگر سر به سر نشده‌اند. خریدار قرارداد اختیار خرید در خصوص شرایط بازار خوش‌بین است و انتظار افزایش قیمت را دارد، در حالی که خریدار قرارداد فروش معتقد است قیمت کاهش می‌یابد.

 

نمودار فوق نشان می‌دهد بیشترین قراردادهای اختیار خرید تسویه نشده بالاتر از قیمت بیت کوین قرار دارند که به آنها، قراردادهای خرید Out-of-the-money یا OTM گفته می‌شود. اکثر آپشن‌های فروش در سطح قیمت کمتر از قیمت کنونی قرار دارند. بنابراین، به نظر می‌رسد اکثر قراردادها در این روز بدون نتیجه منقضی شوند، مگر آنکه بیت کوین قبل از ساعت ۰۸:۰۰ (۱۱:۳۰ به وقت ایران) روز جمعه که زمان منقضی شدن قراردادها در صرافی دریبیت است، افزایش چشمگیری داشته باشد. گفتنی است هر قرارداد اختیار بیانگر یک بیت کوین است.

در حال حاضر در قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار، ۳۵۰۰ قرارداد باز خرید و ۵۳۷ قرارداد باز فروش وجود دارد. قرارداد اختیار خرید در قیمت ۶۴,۰۰۰ دلار با ۴۴۰۰ قرارداد باز (۴۴۰۰ بیت کوین)، بیشترین تعداد قراردادهایی هستند که در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) منقضی خواهند شد.

هم‌چنین تعداد قراردادهای اختیار خرید بین قیمت ۴۶,۰۰۰ الی ۵۰,۰۰۰ دلار، بسیار بالا است. آدام فارثینگ (Adam Farthing) مدیر ارشد ریسک B2C2 در این خصوص گفته است:

تعداد زیادی از قراردادهای اختیار در هفته گذشته در قیمت‌های ۴۶,۰۰۰، ۴۸,۰۰۰ و ۵۰,۰۰۰ دلار منقضی شدند. این موضوع همراه با قیمت بیت کوین که در بازارهای آنی در محدوده ۴۷۰۰۰ تا ۴۹۰۰۰ دلار در نوسان بود، زوال زمانی (معیار time decay سنجشی از کاهش ارزش قراردادهای اختیار با گذشت زمان است) را ایجاد کرد. در حال حاضر با توجه به قیمت کنونی بیت کوین، فقط در قیمت‌های ۴۴,۰۰۰ و ۴۰,۰۰۰ قراردادهایی با حجم بالا داریم. (به ترتیب با ۲۵۰۰ و ۱۵۰۰ قرارداد تسویه نشده)

به نرخ کاهش ارزش قراردادهای اختیار به دلیل گذشت زمان، زوال زمانی (Time decay) گفته می‌شود. با نزدیک شدن به تاریخ انقضای قرارداد اختیار، این معیار شتاب بیشتری می‌گیرد. علاوه بر آن هنگامی که قیمت دارایی مورد نظر بدون نوسان باقی می‌ماند، قراردادهای اختیار نیز ارزش خود را رفته رفته از دست می‌دهند و این موضوع منجر به کاهش انتظارات سرمایه‌گذاران برای نوسان‌های بزرگ قیمت می‌شود.

اگر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده ۴۷,۰۰۰ الی ۴۹,۰۰۰ باقی می‌ماند، هر دو دسته خریداران قراردادهای خرید و فروش در این محدوده قیمت، با ضررهای چشمگیری مواجه می‌شدند و ممکن بود به سمت راهکارهای پوشش ریسک روی بیاورند.

رویکرد بازار به انقضای آپشن‌ها در سال جاری منفی بوده است، به این دلیل که بیت کوین در روزهای منتهی به انقضای آپشن‌ها، شاهد نوسان قیمت بوده‌اند. هرچند، بعضی از صاحب‌نظران گفته‌اند که بازار قراردادهای اختیار هنوز به حد کافی بزرگ نیست که بر قیمت آنی تاثیرگذار باشد.

آلن وانگ (Allen Wang) رییس بخش معاملات Babel Finance گفته است:

حجم معاملات بازار آپشن‌های بیت کوین با ارزش بازار کنونی این رمز ارز قابل مقایسه نیست. در یک بازار بالغ، میانگین حجم معاملات روزانه قراردادهای اختیار تقریبا ۵ الی ۲۰ برابر حجم معاملات خود دارایی مورد نظر است.

وانگ افزود:

هنوز بسیار زود است که درباره تأثیر قراردادهای اختیار خرید و فروش بیت کوین بر خود این رمزارز صحبت کنیم. تنها نکته قطعی این است که اکثر این قراردادها در تاریخ انقضا بی‌ارزش خواهند شد.

بر اساس اطلاعات Skew و CoinGecko، تا روز سه‌شنبه، حجم مجموع قراردادهای اختیار بیت کوین کمتر از یک میلیارد دلار بود که تنها ۲٪ از حجم بازار آنی به ارزش ۴۳ میلیارد دلار است.

فعالیت بازار Options در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. صرافی‌ها در ماه مارس رکورد ۶ میلیارد دلار قرارداد را ثبت کرده‌اند که تقریبا دو برابر ماه سپتامبر است.

منبع اصلی : سایت ارز دیجیتال میهن بلاکچین



:: برچسب‌ها: قیمت بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 987
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()